آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟

مطالب پزشكي و سلامتي

آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟

۱۳ بازديد

آیا عمل اسلیو معده درد دارد؟ این سوال از جمله مهم‌ترین سوالاتی است که برای افرادی که قصد انجام این عمل را دارند، پیش می‌آید. به طور کلی لازم است بدانید که پس از انجام هر عمل جراحی درد تا چه میزانی طبیعی خواهد بود. در خصوص جراحی اسلیو معده نیز این امر صادق بوده و افرادی که این عمل را انجام داده باشند، تا چند روز پس از این عمل دردی را در ناحیه شکم خود احساس خواهند کرد.

بیشتربخوانید.. نشتی معده

به طور معمول شدت این درد در ابتدا بیشتر بوده و با گذشت زمان میزان آن کاهش یافته و به مرور به طور کامل از بین می‌رود. اما لازم است افراد توجه داشته باشند که اگر درد در ناحیه شکم آنها بسیار شدید و غیرقابل تحمل شود، احتمالاً نشان دهنده هشداری برای آنها خواهد بود و لازم است هرچه سریع‌تر به پزشک مراجعه کنند.

همچنین این امکان وجود دارد که پس از گذشت هفته‌ها یا ماه‌ها بعد از عمل اسلیو معده افراد دردهایی را در ناحیه شکم خود تجربه کنند که غیر طبیعی است. این دردها می‌توانند ناشی از به وجود آمدن سنگ کیسه صفرا، خونریزی داخلی یا عفونت باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

درد بعد از عمل اسلیو معده

شاید یکی از سوالات و چالش‌های رایجی که در خصوص انجام عمل اسلیو معده وجود داشته باشد، این است که درد شکم پس از عمل معده چگونه است. در این خصوص لازم است ذکر کنیم که درد جز جدا نشدنی در انواع جراحی‌های چاقی بوده و اغلب افرادی که جراحی اسلیو معده را انجام داده‌اند تا گذشت مدتی از درد در ناحیه شکم خود بسیار شکایت دارد.

به طور معمول پس از گذشت مدت زمانی از عمل اسلیو معده این درد شروع می‌شود و به مرور زمان درد کاهش یافته و به طور خود به خود از بین می‌رود. بنابراین جای هیچ گونه نگرانی در خصوص درد طبیعی بعد از عمل اسلیو معده وجود ندارد. البته لازم است توجه داشته باشید که در صورتی که درد در معده شما بسیار شدید باشد، می‌تواند هشداری تلقی شود، بنابراین بسیار ضروری است که به پزشک مراجعه کنید.

بیشتربخوانید... یبوست بعد از اسلیو

اغلب پزشکان بیان می‌کنند اگر درد شکم همراه با علائم دیگری همچون تب، تپش قلب یا تنگی نفس همراه شود، باید آن را جدی بگیرید و هر چه سریع‌تر برای بهبودی درد اقدام کنید. بنابراین اگر پس از انجام عمل اسلیو معده با این چنین دردهای هشدار دهنده‌ای روبرو شدید، سریعاً با جراح چاقی خود تماس گرفته یا به اورژانس مراجعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.