اهمیت رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده

۱۲ بازديد

یکی از مهم‌ترین فاکتورها و شروط کاهش وزن بعد از عمل اسلیو همچون رژیم لاغری یک ماهه اصولی رعایت رژیم غذایی است که توسط پزشک جراح برای شما تجویز می‌شود. نیمی از روند شگفت‌انگیز لاغرشدن شما بستگی به رعایت مراقبت‌های بعد از جراحی اسلیو دارد. مراقبت‌هایی مثل:

-رژیم غذایی مناسب

-ورزش

-داروها و مکمل‌های مورد نیاز

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

می‌توان گفت رژیم غذایی مناسب، مهم‌ترین مراقبت بعد از این جراحی است. اهمیت رژیم غذایی بعد از جراحی اسلیو معده تنها به دلیل این نیست که شما زودتر و بیشتر وزن کم کنید. علت مهم دیگری هم دارد. رعایت این رژیم غذایی از بروز عوارض جراحی اسلیو معده هم جلوگیری می‌کند؛ عوارضی مانند اسهال، حالت تهوع، استفراغ، یبوست و نشتی معده.

ریزه‌خواری و پرخوری مهم‌ترین عواملی هستند که باعث استُپ وزنی و یا حتی بازگشت وزن بعد از عمل اسلیو می‌شوند. از طرفی بعد از عمل اسلیو حجم معده کم‌تر شده است و بنابراین مواد غذایی کم‌تری هم جذب بدن می‌شود. پس تغییر رژیم غذایی می‌تواند باعث عدم دریافت ویتامین و پروتئین کافی شود و بیمار دچار ضعف و مشکلات دیگر شود. بنابراین مهم است که رژیم غذایی به‌درستی دنبال شود.

بیشتربخوانید... انواع گیاه خواری

نکات مهمی که در مورد رژیم غذای بعد از عمل اسلیو باید مد نظر داشته باشید

بعد از عمل اسلیو، معده‌ی شما بسیار کوچک‌تر از قبل شده‌است. در روزهای اول، معده‌ی شما ظرفیت خیلی کمی برای غذا دارد؛ به‌طوری که بعد از خوردن حدودا دو تا سه قاشق غذاخوری، احساس می‌کنید کاملا سیر شده‌اید. پس یکی از نکات مهم این است که بعد از جراحی اسلیو معده، هرگز نباید پرخوری کنید و به معده‌ی خود فشار بیاورید. همچنین، در روزهای ابتدایی، معده‌ی شما توان هضم غذاهای سفت و جامد را ندارد. به همین دلیل در ابتدا فقط باید از آب و مایعات استفاده شود.

ممکن است بعد از عمل اسلیو معده، غذای زیادی بخورید و آن را بالا بیاورید. نگران نباشید. کاملا طبیعی است. معده‌ی شما هنوز نمی‌تواند حجم زیادی از غذا را در خود جای بدهد.

شاید با شنیدن جملات قبل، نگران شده باشید. بله، یکی از لذت‌های بزرگ آدم‌ها در زندگی، خوردن غذاهای خوشمزه و لذیذ است. خبر خوش این است که قرار نیست جراحی لاغری شما را از این لذت بزرگ محروم کند. البته باید چند ماه به معده‌ی خود فرصت بدهید. در طول این مدت، معده‌ی شما کش می‌آید و کمی بزرگ‌تر می‌شود. بعد از آن، می‌توانید مثل بقیه‌ی اعضای خانواده‌تان با خیال راحت از غذاهای جامد و خوشمزه لذت ببرید.

رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو سه مرحله کلی دارد. به طور کلی در مرحله اول رژیم غذایی بعد از عمل اسلیو تنها مایعات مصرف می‌شود. در مرحله دوم که از روز پانزدهم شروع می‌شود غذاهای نرم و پوره جات و در مرحله سوم غذاهای معمولی به‌همراه منابع پروتئینی.

منبع: مجله دایت فرم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.