چرا بدن پس از رژیم به وزن قبلی باز خواهد گشت؟

۶ بازديد

باید در نظر داشت که در طول دوره های رژیم لاغری، سوخت و ساز بدن کم می شود. بدن همیشه، نقاطی دارد که رسیدن به آن وزن و سوخت و ساز را برای خود متعادل می بیند. زمانی که شما قصد داشته باشید وزن کم کرده و تثبیت وزن را در مقادیر کمتر انجام دهید، بدن از خود مقاومت نشان می دهد.

سایرمقالات... کاهش وزن در سه روز

از سوی دیگر با کاهش وزن، از سمت اندام های بدن سیگنال برای مغز فرستاده می شود، مغز نیز در پاسخ به این سیگنال از خود هورمون گرلین یا گرسنگی ترشح می کند و این مورد باعث افزایش میل به خوردن می شود. در واقع پس از لاغری، بدن، تثبیت وزن را یک تهدید برای خود می داند و تلاش می کند با تقویت هورمون گرسنگی، شما را به سمت خوردن سوق دهد. حال چگونه می توان با این گونه بازخورد ها مقابله نمود؟!

راهکار های مناسب برای تثبیت وزن، پس از کاهش وزن:

در زیر تلاش شده است تا یک سری راهکار های کاربردی و علمی برای تثبیت وزن پس از یک دوره پشت سر گذاشتن رژیم لاغری عنوان شود:

خوردن میان وعده های سالم:

پس از لاغری، لازم است تا فرد مراقبت وعده های غذایی و به صورت کلی هر چیزی که میخورد، باشد. میل کردن ماست ها و به صورت کلی لبنیات کم کالری، استفاده از میوه و سبزیجات برای تثبیت وزن به عنوان یک میان وعده گزینه های خوبی می باشند. پس از رژیم عموما توسط یک دکتر تغذیه یا متخصصتغذیه پیشنهاد می شود تا در روز بین 2 تا 3 بار از این دست میان وعده ها مصرف شود. این مواد غذایی باعث می شوند تا متابولیسم بدن در طول روز ثابت نگه داشته شوند.

سایرمقالات... چند ایده برای شام رژیمی

  • همیشه کمتر غذا بخورید
  • برای تثبیت وزن آب نقش مهمی دارد
  • ورزش نمودن را از خاطر نبرید.
  • برای وزن خود یک محدوده انتخاب نمایید.
  • هر روز خود را وزن کنید.
  • از صبحانه خوردن غافل نشوید.
  • تماشای تلویزیون را کاهش دهید.

منبع: مجله اینترنتی لاغری

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.