ايمپلنت دندان و ديابت

مطالب پزشكي و سلامتي

ايمپلنت دندان و ديابت

۴۴ بازديد

ديابت بيماري چندان ساده اي نيست و اگر نتوان آن را مديريت كرد زندگي كردن با آن بسيار مشكل خواهد بود. ديابتي ها هموارده دغدغه هاي سلامتي زيادي در رابطه با بيماري خود دارند. براي مثال آن ها همواره بابت سلامت دهان و دندان خود نگرانند و حتي اگر دنداني از دست بدهند بسيار سخت ميتوانند جايگزيني براي آن پيدا كنند. ما در اين مقاله ميخواهيم ببينيم كه آيا ديابتي هاي ميتوانند ايمپلنت كنند و براي دندان هاي از دست رفته خود يك ايمپلنت دندان عالي داشته باشند يا خير. با دندانپزشك ترميمي خوب همراه باشيد.

ديابت و ايمپلنت: ديابت يك عامل خطر براي ايمپلنت گذاري است

 يكي از نگراني هاي رايج و شايع در خصوص مبتلايان به ديابت نوع 1 يا نوع 2 اين است كه آيا با وجود شرايط و وضعيت بيماري‌شان مي‌توانند ايمپلنت دندان داشته باشند؟ آن ها به اين موضوع فكر ميكنند كه كاشت اين وسيله در فك‌شان چه تاثيرات مثبت و منفي روي سلامتي آن ها خواهد گذاشت؟ اين بيماران حق دارند نگران باشند. زيرا ديابت و ايمپلنت ميتوانند كمي با هم مشكل و تداخل داشته باشند. به عبارتي ديابت ميتواند احتمال شكست ايمپلنت و ناموفق بودن آن را افزايش دهد. چون زخم ها در بيماران ديابتي به كندي ترميم ميشوند. اما اين باعث نميشود كه ما اين عزيزان را از عمل كردن منصرف كنيم.

بيشتربخوانيد... افزايش طول عمر به وسيله ارتودنسي

 وقتي ميگوييم كه انجام جراحي ايمپلنت براي برخي از بيماران با خطر شكست مواجه است به اين معني نيست كه عمل اين اشخاص حتما با شكست مواجه ميشود. براي مثال اگر ميگوييم ديابت يك خطر بزرگ براي كاشت ايمپلنت است به هيچ وجه منظورمان اين نيست كه تك تك عزيزاني كه ديابت دارند نميتوانند ايمپلنت داشته باشند.

بيشتربخوانيد.... عصب كشي چگونه انجام مي شود؟

بنابراين هرچند كاشت ايمپلنت براي ديابتي ها امكان پذير است، اما كساني كه ديابت دارند در خطر بيشتري براي شكست ايمپلنت و يا ناموفق بودن آن قرار دارند. مخصوصا اگر ديابت از كنترل خارج شده باشد و يا در مديريت آن سهل انگاري شود احتمالا متخصص و جراح دندان اصلا زير بار عمل نرود. اما خوشبختانه اگر ديابت از چند ماه قبل از عمل به خوبي كنترل شود، بدون هيچ مشكلي و با اميد بيشتري ميتوان عمل را انجام داد.

منبع: بهترين متخصص ارتودنسي دندان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.