آرشیو فروردین ماه 1401

مطالب پزشكي و سلامتي

درد برداشتن تامپون بینی

۴۵ بازديد

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد. با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

بیشتربخوانید.... هزینه عمل جراحی بینی در سال 1401

لمینت دندان کج چگونه انجام می شود؟

۴۱ بازديد

اگر بیمار دچار کجی دندان در دندان های جلویی خود باشد، می تواند با استفاده از ارتودنسی به درمان دندان کج خود بپردازد، سپس اقدام به گذاشتن لمینت کند. اما اگر بیمار بخواهد با روشی سریع تر و کم هزینه تر به رفع کجی دندان خود بپردازد با استفاده از لمینت دندان کج، در کمترین زمان ممکن می تواند به نتیجه دلخواه برسد. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

در این مقاله با انواع روش درمان دندان کج آشنا خواهید شد:

لمینت دندان کج

لمینت به عنوان پوششی بر روی دندان قرار می گیرد و می تواند باعث رفع کجی دندان شود؛ اما به درمان ناحیه موردنظر نمی پردازد. درنتیجه کجی دندان باعث ایجاد خطراتی در سلامت دندان های بیمار می شود. پس هیچ دندانپزشکی استفاده از این روش را بدون ارتودنسی کردن پیشنهاد نخواهد کرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان در خانه

مزایای لمینت برای دندان کج

در مدت زمانی کمتری، نیتجه دلخواه حاصل می شود. دارای ظاهری طبیعی است و قابل تشخیص نیست. نیازی به بی حسی ندارد و روشی بدون درد است. بافت لثه به خوبی می تواند لمینت را تحمل کند.

انواع روش های درمانی دندان کج

اگر بیمار برای درمان دندان کج خود بخواهد از ارتودنسی استفاده کند، روش های درمانی متعددی وجود دارد که دندانپزشک با توجه به میزان ناهنجاری دهان و فک استفاده از یکی از روش های زیر را پیشنهاد خواهد کرد:

ارتودنسی فلزی

این روش یکی از رایج ترین روش های درمانی است که دارای بند، سیم و براکت های قابل انعطاف است که با عقب کشیدن دندان باعث جایگیری دندان ها در جای خود می شود؛ برای اینکه براکت ها تاثیر خود را بر روی دندان ها بگذارند لازم است 1 الی 2 سال از این روش استفاده کرد.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

اینویزیلاین

این نوع درمان که به «ارتودنسی نامرئی» نیز شناخته می شود دارای  الاینرهای شفافی است که بر روی دندان قرار می گیرند. بیمار می توانند 20 الی 22 ساعت از آن استفاده کند؛ اما باید هر دو هفته یکبار تعویض شوند. از مزیت های آن این است که بیمار می تواند در حین غذا خوردن و مسواک زدن آن را از دهان خارج کند، اگر بیمار طبق دستور پزشک از این نوع ارتودنسی استفاده کند یکی از بهترین روش ها برای درمان دندان کج است.

ارتودنسی سرامیکی

این نوع ارتودنسی ظاهری شبیه ارتودنسی فلزی دارد، اما دارای بریس یا سیم های شفاف و روشنی است که به راحتی قابل رویت نمی باشد. از معایب آن لکه پذیر بودن و احتمال بالای شکستگی آن است.

کانتورینگ یا لیزر

دندانپزشک با تراش مینای دندان آن را به شکل دلخواه صیقل می دهد و پولیش می کند. اما از معایب آن این است که با تراشیدن مینای دندان امکان پوسیدگی دندان و بیماری های لثه وجود دارد.

جراحی و ردیف کردن دندان های کج

گاهی ارتودنتیست برای ترمیم بافت لثه و فک این روش را توصیه می کند که باعث قرار گیری دندان ها در مسیر درست خود خواهد شد.

 

قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟

۳۸ بازديد

دندان های سالم لازمه یک زندگی روزمره است. استفاده از لمینت دندان از سرمایه ‌گذاری‌ هایی است که شما می توانید برای خودتان انجام دهید. به این فکر کنید که شما هر روز برای خوردن، آشامیدن، صحبت کردن، برقراری ارتباط از لبخند زدن گرفته تا ناراحتی از دهان و دندان خود استفاده می کنید. روکش یا همان لمینت دندان می تواند به شما در رسیدن به یک لبخند سالم و شاد کمک کند. از آنجا که قیمت کارهای دندانپزشکی کم نیست؛ بنابراین نیاز است که برای انجام لمینت هم از قیمت لمینت دندان به روز شده آگاه باشید تا بتوانید با توجه به بودجه خود برای آن برنامه ریزی کرده و اقدام نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

کاربردهای لمینت

اگر دندان های لکه دار، ترک خورده و یا شکسته شده دارید و یا بین دندان هایتان فاصله بیش از حد وجود دارد، لمینت دندان یکی از کارساز ترین روش ها برای درمان این موارد است. همچنین لمینت دندان جنبه زیبایی هم دارد. معمولاً لمینت ها از قطعات نازک پرسلن یا رزین هستند که برای دستیابی به شکل کلاسیک تر دندان های جلو و باقی دندان‌ های شما به کار می روند. اگر چه اکثر افراد فقط برای دندان های جلویی از آن ها استفاده می کنند؛ اما شما می توانید برای کل دندان هایتان هم از این روش استفاده کنید. اگر اغلب موارد با وجود مشکلات گفته شده لبخند خود را پشت دستتان و یا زیر لب هایتان پنهان می کنید و یا به دلیل خجالت از ظاهر دندان تان لبخند نمی‌زنید، روکش ها می توانند به شما در این زمینه کمک کنند و باعث شوند که شما طرح لبخند زیبا تر و مطمئن تری داشته باشید.

بیشتربخوانید... ترمیم و زیبایی دندان کرج دنتیست

قیمت لمینت دندان به روز چقدر است؟

هزینه لمینت دندان نسبت به پزشک متخصص، محل زندگی و مسائلی از این قبیل می تواند متفاوت باشد.

دو نوع لمینت داریم:

  • لمینت کامپوزیت
  • لمینت سرامیکی

قیمت لمینت سرامیکی از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. قیمت لمینت علاوه بر موارد گفته شده به مهارت پزشک و تجهیزات مورد استفاده برای نصب لمینت بر روی دندان های شما هم بستگی دارد.

روند سازگاری دندانها با لمینت پس از نصب

سازگاری شما با دندان های جدیدتان که لمینت شده و اندازه و شکل آنها تغییر کرده است، بین یک یا دو هفته زمان می برد. شما بعد از انجام روکش دندان دقیقاً باید مانند دندان های طبیعی تان از آن ها مراقبت کنید.

بیضشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده کرج دنتیست

تفاوت کامپوزیت ونیر با لمینت در چیست ؟

۳۷ بازديد

یکی از سوالات رایج در زمینه لمینت دندان، تفاوت میان لمینت سرامیکی و لمینت کامپوزیت ونیر است که در ادامه این مقاله کلینیک دندانپزشکی جنت اباد ، تفاوت­های میان این دو را از جنبه­های مختلف، بررسی می­کنیم:

تفاوت از لحاظ پروسه درمان

لمینت سرامیکی، پس از تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ساخته می­شود و در نهایت، توسط دندانپزشک فرم داده می­شود. طول درمان لمینت­های سرامیکی حدوداً ۱۰ الی ۱۵ روز است. کامپوزیت ونیر توسط دندانپزشک در همان جلسه، فرم داده می­شود و نیاز به تراش دندان و قالب­گیری توسط لابراتوار ندارد. طول درمان در کامپوزیت ونیر، ۴ الی ۵ ساعت است که معمولاً در یک جلسه انجام می­شود.

بیشتربخوانید... مشاوره ارتودنسی رایگان

تفاوت از لحاظ ثبات رنگ

ونیر کامپوزیت ، نسل جدید کامپوزیت­های دندان محسوب می شود که در صورت انجام توسط دندانپزشک متخصص زیبایی دندان، ثبات رنگ و زیبایی عالی خواهد داشت. ولی باید توجه داشته باشید که کامپوزیت ونیر نیاز به پالیش سالیانه دارد.  لمینت سرامیکی به دلیل ساختار کریستالی و جذب آب کمتر، نسبت به کامپوزیت­ ونیر، ثبات رنگ بیشتری داشته و نیاز به پالیش سالانه هم ندارد.

تفاوت از لحاظ استحکام

مواد استفاده شده در کامپوزیت ونیر، به لحاظ ماهیت فیزیکی که دارد قطعاً پس از یک مدت، تغییر رنگ خواهد داد (بخصوص اگر مصرف قهوه یا نوشیدنی­های رنگی زیاد باشد). همچنین کامپوزیت ونیر مستعد شکسته شدن است. ولی جای نگرانی نیست، چراکه کامپوزیت ونیر قابل بازگشت بوده و در صورت لزوم، دندانپزشک می­تواند آنها را جایگزین نموده یا به طور کلی از روی دندان­ها بردارد. با این حال، کامپوزیت ونیر ماندگار بوده و اگر رسیدگی و مراقبت مداوم انجام شود، ۴ الی ۸ سال دوام خواهد داشت. لمینت سرامیکی به علت لعابکاری سرامیک، در مقابل شکستگی و لکه­دار شدن به شدت مقاوم است. بنابراین، لمینت­ سرامیکی طول عمر بیشتری داشته و در صورت رسیدگی و نگهداری مناسب می­تواند تا بیش از ۱۵ سال دوام داشته باشد.

تفاوت از لحاظ هزینه درمان

هزینه کامپوزیت ونیر به مراتب پایین­تر از لمینت سرامیکی است و این مزیت خوبی برای کامپوزیت ونیر محسوب می­شود.

تفاوت از لحاظ میزان تراش دندان

میزان تراش دندان، در هر دو مورد، بسیار کم بوده یا حتی فرآیند درمان می­تواند بدون تراش انجام ­شود؛ بصورتی که هیچگونه آسیبی به بافت دندان وارد نمی­شود.

ایا بیمه هزینه عمل اسلیو را تقبل میکند؟

۴۷ بازديد

هزینه عمل اسلیو معده بسته به موقعیت مکانی شما می توانند متفاوت باشد. به طور معمول، هزینه جراحی اسلیو معده کمی بیشتر از جراحی باندینگ معده بوده و به میزان قابل توجهی کمتر از جراحی بای پس معده است. به طور حدودی (و نه کامل) هزینه این عمل لاغری در بازه ۲۰ تا ۲۶ میلیون تومان متغیر است. در این مقاله نه تنها با جزئیات هزینه این عمل در ایران آشنا خواهید شد بلکه نیم نگاهی نیز به هزینه ها در خارج از کشور و مخصوصا کشور آمریکا به عنوان قطب اعمال لاغری خواهیم داشت. جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

هزینه اسلیو معده با بیمه اما بدون بیمه تکمیلی ا

فرادی که در بیمارستان دولتی عمل میشوند و تحت پوشش بیمه های تامین اجتماعی، نیروهای مسلح و بیمه خدمات درمانی هستند میتوانند به صورت مستقیم از پوشش بیمه جهت کاهش هزینه اسلیو معده بهره ببرند. اما چنانچه در بیمارستان خصوصی عمل شوید نمیتوانید به صورت مستقیم هزینه ها را کاهش دهید. زیرا بیمه های ذکر شده تنها در بیمارستان ها و مراکز دولتی کارایی دارند. البته حتی در این شرایط نیز می توانید بخش کوچکی از هزینه عمل اسلیو معده را برگردانید. شما باید پیش از جراحی به متخصص جراحی لاغری  معتمد بیمه خودتان مراجعه کنید و توسط او تحت ارزیابی قرار بگیرید و  پس از عمل تمام مدارک بیمارستان و شرکت لوازم تخصصی عمل را به دفتر بیمه خودتان ببرید.

بیشتربخوانید.... برنامه غذایی سالم برای یک هفته

تعرفه اسلیو معده با بیمه پایه و بیمه تکمیلی چقدر است؟

بیمه های تکمیلی چندان در کاهش هزینه ها نقش ندارند و در شرایط خاصی قبول می کنند تا بخشی از هزینه ها را بپردازند. برای مثال اغلب بیمه های تکمیلی تنها افرادی که شاخص توده بدنی یا BMI 40 به بالا دارند را تحت پوشش قرار می دهند. البته تحت پوشش قرار گرفتن هزینه اسلیو معده با بیمه تکمیلی بستگی به بررسی و معاینه شما توسط بیمه، سقف بیمه و درصد فرانشیز آن دارد.

با کمک درمان ارتودنسی برای همیشه با فاصله بین دندان ها خداحافظی کن

۳۶ بازديد

فاصله بین دندان ها ممکن است در افراد مختلفی دیده شود. از کودکان گرفته تا بزرگسالان مسن ممکن است میان دو یا چند عدد یا همه دندان ها فواصل قابل توجهی وجود داشته باشد . 

دیاستما یا فاصله بین دندان ها چیست؟

دیاستما (diastema) نام علمی فاصله های بین دندانی در افراد مختلف است. این فاصله ممکن است در میان همه دندان ها دیده شود اما اغلب در بین دو دندان جلویی در فک بالا یا پایین دیده می شوند. به طور دقیق و علمی تر هرگاه فاصله بین دو عدد دندان بیشتر از 0.5 میلی متر باشد می گوییم که دیاستما وجود دارد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

علل ایجاد دیاستما یا افزایش فواصل بین دندانی چیست؟

مهم ترین علل ایجاد دیاستما بین دو دندان عبارتند از:

  • عدم هماهنگی اندازه دندان ها و استخوان فک
  • بزرگ بودن بیش از اندازه زائده فرنوم لبیال (labial frenum)
  • بیماری های بافت لثه
  • اشتباه در بلع مواد غذایی
  • عادت های نامناسب
  • از دست دادن یا ریزش دندان های شیری

درمان دیاستما

درمان ارتودنسی دندان

یک دکتر متخصص ارتودنسی معمولاً دیاستما را با بریس درمان می کنند. بریس ها به دندان ها فشار می آورند و با گذشت زمان فاصله را کاهش می دهند. ممکن است حتی برای بستن فواصل کوتاه نیاز باشد که همه دندان ها را بریس بکشید زیرا ارتودنسی یک دندان یا دو دندان کافی نیست و همان یک یا دو دندان روی نظم و هماهنگی سایر دندان ها تاثیر می گذارند

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

روکش دندان، باندینگ، ونیر دندان

ارتودنسی دندان از بهترین و موثرترین روش های بستن اصولی فاصله بین دندان است اما با توجه به اینکه هزینه ارتودنسی همه دندان ها می تواند نسبتا بالا باشد شاید بخواهید با روش های دیگری مانند باندینگ دندان یا ونیر و باندینگ به صورت ظاهری فاصله ها را ببندید. اما دقت داشته باشید که تنها به شرطی می توانید روکش، باندینگ و یا لمینت دندان کنید که فاصله زیاد نباشد دچار پوسیدگی دندان  نشده باشد.

دندان مصنوعی، بریج و ایمپلنت دندان

اگر علت ایجاد دیاستما فقدان دندان یا دندان از دست رفتن دندان باشد شما می توانید برای بستن دندان ها ابتدا درمان ارتودنسی انجام دهید و سپس از یک روش جایگزین دندان مانند ایمپلنت دندان بهره مند شوید. ایمپلنت زیبایی، ماندگاری و استکام بسیار بالایی دارد و یکی از مهم ترین پروسه های احتمالی طراحی لبخند است.

منبع: https://www.lachine.ir/

ارتودنسی اقساطی

۳۳ بازديد

جهت آشنایی با ارتودنسی اقساطی با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران تا انتهای مقاله همراه باشید.

ارتودنسی اقساطی

قبل از شروع هرگونه درمان، یک برنامه هزینه ارتودنسی اقساطی کاملاً جزئی با قیمت دقیق توسط ارتودنتیست در اختیار شما قرار می گیرد. بعضی از مطب ها چندین روش پرداخت انعطاف پذیر برای درمان های ارتودنسی ارائه می دهند تا نیاز های خاص شما را برآورده سازند. هدف این مطب های ارتودنسی این است که بتوانند درمان ارتودنسی را به همه افراد ارائه دهند. اگر در مورد هر یک از روش های انعطاف پذیر پرداخت سوالی دارید، می توانید با مطب ها تماس بگیرید یا از طریق ایمیل با آن ها در تماس باشید یا حتی به صورت حضوری به دندانپزشکی های اطراف محل زندگی خود مراجعه کنید.

برنامه های پرداختی برای ارتودنسی اقساطی در مطب های دندانپزشکی

اکثر مطب های دندانپزشکی برای درمان ارتودنسی به صورت اقساطی، گزینه های زیر را ارائه می دهند: گزینه های پرداخت گزینه اول: 50٪ هزینه را پرداخت کنید و هزینه باقی مانده را در 12 ماه پخش کنید. در طول دوره درمان گزینه پرداخت بدون بهره داخلی ارائه می شود که شامل هزینه اولیه لوازم و پرداخت اقساط ماهیانه در طول دوره درمان است. مانده موجودی باید قبل از پایان درمان پرداخت شود. گزینه دوم: 12 ماه با بدون بهره مالی. ممکن است بخواهید از تسهیلات اعتباری بیمار  استفاده کنید و از وام بدون بهره  برای گسترش هزینه های درمان خود در طول 12 ماه بدون نیاز به نگرانی در مورد هزینه اولیه دستگاه استفاده کنید.

درمان جامع ارتودنسی

درمان ارتودنسی جامع برای بزرگسالان معمولاً شامل قوس در دندان های بالا و پایین و در موارد خاص، ارتودنسی اینویزیلاین است. در بزرگسالانی که رشد فک آن ها به پایان رسیده است، هدف از درمان ارتودنسی قرار دادن دندان ها در موقعیت صحیح آن ها برای نیش بهینه، بهتر نمودن لبخند و زیبایی صورت و ایجاد عملکرد صحیح فک است.

هزینه درمان ارتودنسی چه قدر است؟

هیچ دو مشکل ارتودنسی یکسان نیست و هزینه درمان ارتودنسی به شدت مشکل و درمان مورد نیاز بستگی خواهد داشت. بسیاری از مشکلات ارتودنسی فقط به یک درمان ساده نیاز دارند و ممکن است متوجه شوید که هزینه کمتر از آن است که فکر می کردید. هزینه ها به طور کامل در مشاوره اولیه شما مورد بحث قرار خواهد گرفت. هزینه ای که نقل می شود، تمام جنبه های درمان ارتودنسی شما را شامل می شود و اکثر بیماران این هزینه را به صورت اقساط در طول مدت درمان پرداخت می کنند و در نتیجه پرداخت را کنترل می کنند.

 آیا باید پوشش بیمه درمانی بدهم؟

اگر درمان ارتودنسی جنبه درمانی داشته باشد، ممکن است بیمه، هزینه آن را متحمل شود. اما اگر فقط به منظور زیبایی باشد، هیچ یک از شرکت های بیمه، هزینه ای بابت اقدامات زیبایی پرداخت نمی کنند و بیمار باید با توجه به بودجه ای که دارد، اقدام به ارتودنسی نماید. البته گاهی نیز ممکن است ارتودنسی هم جنبه زیبایی و هم جنبه درمانی داشته باشد که در این صورت باید در مورد این که شرکت بیمه چه سیاستی را برای این مواقع در نظر گرفته است، تحقیق کرد.

عمل لاغری معده در تهران

۳۷ بازديد

عمل لاغری معده چگونه است؟  انواع عمل لاغری معده چه هستند؟ تاثیر عمل لاغری معده چقدر است؟ عمل لاغری معده راهی برای لاغری سریع یا زمانبر است؟ 

سایر مقالات:

تفاوت جراحی باز و لاپاراسکوپی چیست؟

در جراحی چاقی باز، جراحان یک برش بزرگ در شکم بیمار ایجاد می‌کنند . بیشتر اوقات در جراحی چاقی جراحان از لاپاراسکوپی استفاده می‌کنند، در این روش چندین برش کوچک در شکم بیمار ایجاد می‌کنند و ابزارهای نازک جراحی را از طریق برش‌ها وارد شکم بیمار می‌کنند. جراحان همچنین یک سیم فنری که دوربین متصل به نوک آن است وارد شکم بیمار می‌کنند که تصاویر را بر روی مانیتور ویدئو قرار می‌دهد. جراحی لاپاراسکوپی خطرات کمتری نسبت به جراحی بازدارد و ممکن است درد و زخم کمتری نسبت به جراحی بازداشته باشد. جراحی لاپاراسکوپی نیز ممکن است منجر به بهبود سریع‌تر شود. جراحی باز ممکن است گزینه بهتری برای افراد خاص باشد. اگر از چاقی بالایی برخوردار هستید، قبلاً جراحی معده انجام داده‌اید یا سایر مشکلات پزشکی پیچیده رادارید، ممکن است به جراحی باز نیاز داشته باشید.

گزینه‌های جراحی کدم‌اند؟

معده باندینگ یا حلقه گذاری معده

در این نوع جراحی، متخصص جراحی لاغری  یک حلقه با یک باند در بالای قسمت معده شما قرار می‌دهد تا یک کیسه کوچک ایجاد کند. این باعث می‌شود بعد از خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری کنید. این باند دارای یک بالون مدور است که با محلول نمک پرشده است. جراح می‌تواند با تزریق یا بیرون آوردن محلول از طریق دستگاه کوچکی به نام درگاهی که در زیرپوست شما قرار دارد، اندازه دهانه آن را از بقیه معده تنظیم کند.

جراحی اسلیو معده

در جراحی اسلیو معده که گاسترکتومی عمودی اسلیو معده نیز نامیده می‌شود، یک جراح بیشتر معده شمارا برمی‌دارد و فقط یک قسمت موز شکل باقی می‌ماند که با منگنه بسته می‌شود. مانند جراحی باندینگ معده، این جراحی میزان غذایی را که می‌تواند در معده شما جای دهد کاهش می‌دهد و باعث می‌شود زودتر احساس سیری کنید. بیرون آوردن بخشی از معده شما ممکن است بر روی هورمون‌های روده یا سایر عواملی مانند باکتری‌های روده که اشتها و متابولیسم را تحت تأثیر قرار می‌دهند، تأثیر بگذارد . این نوع جراحی قابل‌برگشت نیست زیرا مقداری از معده به‌طور دائمی برداشته می‌شود.

بای پس معده

جراحی بای پس معده که Roux-en-Y نیز نامیده می‌شود  دارای دو قسمت است. ابتدا جراح معده شمارا منگنه می‌کند و یک کیسه کوچک در قسمت فوقانی ایجاد می‌کند. منگنه‌ها معده شمارا بسیار کوچک‌تر می‌کنند، بنابراین کمتر غذا می‌خورید و زودتر احساس سیری می‌کنید.

منبع: http://www.gymju.ir/

آیا لمینت بدون تراش ممکن است؟

۳۹ بازديد

لمینت دندان، یکی از پر طرفدارترین روش های زیبایی است که برای داشتن طرح لبخندی با دندان های سفید و درخشان یا به تعبیر امروزی «لبخند هالیوودی » در دنیای امروزی کاربرد زیادی دارد مورد استفاده قرار می گیرد و این امر باعث رونق علم دندان پزشکی در دهه های اخیر نیز گردیده است. امروزه لمینت دندان بدون تراش، جایگزین مناسبی نسبت به روش های قدیمی لمینت است که سلامت دندان در آن به خوبی حفظ می شود و نیازی به تراش دندان در آن وجود ندارد. در این مقاله با ما همراه باشید نا با کاربردهای لمینت دندان بدون تراش آشنا شوید.

لمینت دندان چیست و برای چه مواردی کاربرد دارد؟

باید بدانیم که لمینت دندان، یک جایگزین درمانی برای دندان های از دست رفته نیست، بلکه تنها برای زیبایی دندان کاربرد دارد. لمینت دندان لایه ای است که برای هر دو فک بالا و پایین مورد استفاده است و با هدف برطرف کردن زردی دندان، فواصل دندانی، دندان لپ پر شده، ترک ها و شکستگی های دندانی، همچنین دندان هایی که تمایل به سمت زبان دارند و دیگر آسیب های دندانی به کار برده می شود تا ظاهر زیبایی به دندان داده شود.

انواع لمینت

لمینت ها به سه دسته زیر تقسیم می شوند:

  • لمینت پرسلن
  • لمینت کامپوزیت
  • لومینرز

لیمنت بدون تراش

لمینت بدون تراش که به «لومینیرز» نیز شناخته می شود، جدیدترین و بی خطرترین روش ترمیم در دندان پزشکی است که از نوعی از ونیرهای فوق نازک همانند لنزهای چشمی از جنس کریستال های نانو ساخته شده است که دارای ضخامتی در حدود دو دهم تا چهاردهم میلی‌متر است که بدون تراش دندان می توان آنها را برای دندان های جلویی نصب کرد. دندانپزشک ابتدا، قالب کلی و دقیق از تمامی دندان ها می گیرد و آن را به لابراتوار می فرستد در مرحله ی دوم یک ماه بعد از قالب گیری لمینت را به مینای دندان می چسباند. لمینت بدون تراش باید توسط متخصص ترمیم و زیبایی ماهر انجام گیرد تا عیوب ظاهری دندان را به خوبی پوشش بدهد و دندان ظاهری طبیعی داشته باشد .لمینت بدون تراش برای کسانی که به دنبال زیبایی دندان در کنار حفظ سلامت دندان خود هستند روش بسیار مناسبی است.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده بدون عصب کشی

درد برداشتن تامپون بینی

۳۷ بازديد

رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی (تغییر شکل بینی)، به‌منظور بهبود ظاهر بینی صورت می‌پذیرد، به‌نحوی‌که ظاهر بینی هماهنگی بیشتری با دیگر اجزاء صورت به دست آورد و عملکرد آن نیز حفظ یا بهتر از قبل ‌شود. در گذشته، یکی از جنبه‌های منفی عمل جراحی بینی، روند ناراحت‌کننده بهبودی آن بود. به‌ منظور کنترل عوارض جانبی این روش، جراح از یک روش شناخته‌شده‌ای تحت عنوان “پانسمان بینی” استفاده می‌نمود. پانسمان بینی هر چند در ظاهر ناخوشایند بود اما پس از جراحی بینی امری متداول تلقی می‌گردید، خواه جراحی به‌ منظور زیبایی انجام شده باشد و خواه به ‌منظور بهبود عملکرد و رفع انسداد بینی، در این حالت بیمار مجبور بود با پانسمان بینی کنار بیاید تا نتیجه دلخواه به دست آید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه جراحی بینی اینجا کلیک کنید.

نقش تامپون ها بعد از جراحی بینی

  • ابتدائاً این که تامپون ها از بروز هرگونه خونریزی جلوگیری می کنند.
  • دومین مزیت این است که به دلیل این که بعد از جراحی بینی ساختار بینی شکل پذیر است و نرم است به راحتی امکان بروز مشکل وجود دارد.
  • از سوی دیگر نیز تامپون ها موجب محکم شدن تیغه بینی می شوند.

چسب زدن بینی بعد از عمل برای چیست ؟

آیا برداشتن تامپون بینی درد دارد؟

انجام این کار با استفاده از مواد جدید مورد استفاده در تامپون و تکنیک‌های جراحی مدرن بهبود مشخص پیدا کرده و ناراحتی کمتری برای فرد نسبت به گذشته به همراه دارد. هنگامی که تامپون بینی بزرگ باشد، جراح معمولاً از یک نوع لوله در داخل بینی بیمار استفاده می‌کند تا به این ترتیب تا حدودی عبور هوا از مسیر بینی امکان‌پذیر شود. با وجودی که مسیر ایجاد شده توسط این لوله برای عبور هوا زیاد نیست، با استفاده از این روش هنگام خارج کردن تامپون، فضای اشغال شده توسط لوله امکان وارد کردن داروی بی‌حسی و ضد احتقان را به داخل بینی ایجاد خواهد کرد. به این ترتیب با استفاده از این روش می‌توان ناراحتی و خونریزی ایجاد شده به خاطر خارج کردن تامپون را کاهش داد. با استفاده از این روش هنگامی که تامپون از بینی خارج می‌شود، بیمار نباید با احساس ناخوشایند یا درد مواجه گردد. علاوه بر این معمولاً به افراد توصیه می‌شود یک ساعت قبل از این مرحله از درمان یک یا دو قرص مسکن مصرف کند. با این وجود عامل کلیدی در خارج کردن بدون درد استفاده از مواد بی‌حسی در ناحیه داخل بینی است. انجام این کار با چکاندن قطره‌های بی‌حسی در داخل حفره‌های بینی انجام شده و مدت زمان لازم برای اثربخشی آن در حدود پنج دقیقه است.

بیشتربخوانید... هزینه عمل زیبایی بینی