آرشیو آذر ماه 1401

مطالب پزشكي و سلامتي

آیا انواع مختلفی از عمل متابولیک وجود دارد؟

۲۵ بازديد

بله ما چندین نوع عمل جراحی متابولیک داریم که تحت عنوان جراحی لاغری نیز شناخته می شوند. رایج ترین علم جراحی عمل اسلیو معده و همچنین عمل بای پس معده به شیوه لاپاراسکوپی هستند. این عمل ها با حداقل تهاجم هستند و بهترین نتایج را برای درمان یا کاهش دیابت نوع ۲ در بر دارند.

عمل جراحی اسلیو معده

اسلیو معده یکی از بهترین و ایمن ترین روش جراحی لاغری است که امروزه توسط بهترین جراح لاغری انجام داده می شود. این عمل به شیوه لاپاراسکوپی و از طریق برش های بسیار کوچکی در حد چند اینچ انجام داده میشود. طی این عمل بخش بزرگی (حدود ۷۵ درصد) از حجم معده برداشته میشود. و تنها بخش کوچکی از آن که به شکل موز است باقی میماند. مهمترین عمل جراحی متابولیک عمل اسلیو معده است.

عمل جراحی بای پس معده

اعمال بای پس معده و ساسی بای پس از شایع ترین و موثرترین عمل های لاغری در نظر گرفته می شوند که قادرند به  درمان و کاهش دیابت کمک زیادی کنند. این عمل باعث می شود که غذا بخش بزرگی از معده را دور زده و مستقیما وارد روده شود. این امر به کاهش غذای دریافتی، افزایش سیری و همچنین کاهش قند خون کمک می کند.

5 نکته برتر برای مراقبت و نگهداری استخر پس از باران

۲۵ بازديد

برای آن هایی که اقدام به ساخت استخر در فضای باز می کنند همواره چالش هایی در نگهداری از استخر هایشان وجود داشته و دارد. یکی از این چالش ها بارش باران در محیط و منطقه ای است که استخر روباز ساخته شده است. ریزش شدید باران یا حتی طوفان های سیل آسا می تواند بسیاری از اشیاء خارجی را وارد این استخر کند. شما در این مقاله با 5 روش و ترفند نگهداری از استخر بعد از باران آشنا خواهید شد که میتوانید با کمک آن ها استخر خود را در بهترین حال ممکن نگهداری کنید.

 ۱-استخر را تمیز کنید 

در بعضی مواقع، باران با وزش باد شدید همراه می شود و ممکن است وزش باد، بسیاری مواد ناخواسته مانند برگ ها، گرد و غبار و خس و خاشاک و … را وارد استخر و محیط اطراف آن کند. شما باید با احتیاط و با یک وسیله تمیز اقدام به جمع آوری و خارج کردن این مواد اضافی از داخل آب استخر کنید. میتوانید از جاروهای خودکار و هوشمند استفاده کنید یا به صورت دستی خودتان تمام برگ ها و موارد دیگر را از استخر خارج کنید.

 ۲- سطح قلیائیت و ph  آب را چک کنید

 pH استخر شما به دلیل بارش باران، اسیدی تر میشود و رو به کاهش میگذارد. بنابراین سعی کنید هم ph را متعادل کنید و هم سطح یون های آب را چک کنید.

 3- سطح آب استخر را بررسی کنید

بدیهی است باران از آنچه که تصورش را میکنید و از آنچه که هست مقدار زیادی آب به استخر شما اضافه می کند. تلاش کنید که مقادیر اضافی آب را از استخر خارج کنید. برای اینکار میتوانید از سیستم تصفیه استخر و فیلتراسیون استخر استفاده کنید. سعی کنید بهترین فیلتر تصفیه استخر را روشن بگذارید تا آب اضافی تخلیه شود. اینکار را تا زمانی که سطح آب استخر به حالت نرمال بر نگردد  ادامه دهید.

  4- عملکرد و سلامتی تجهیزات و تاسیسات استخر را بررسی کنید

در نگهداری استخر بعد از باران تنها آب استخر مهم نیست و باید توجه ویژ ای هم به تاسیسات و تجهیزات استخر داشته باشیم. دقیقا مشابه زمانی که طوفان میشود یا بلایای طبیعی دیگر در منطقه شما رخ میدهد، پس از باران نیز باید حتما سری به تاسیسات استخر روباز و سرپوشیده زد.

 5- آب را به نقطه تعادل برگردانید و به آن شوک کلر وار کنید

با هر بار بارش باران تعادل آب استخر میتواند به کلی تغییر کند. آب باران میتواند سطح کلر را تغییر دهد و باعث بر هم خوردن ph و قلیائیت کل میشود. قبل از اینکه کسی به منظور شنا و آبتنی وارد استخر شود شما باید تعادل همه چیز را به نقطه نرمال برسانید تا این عدم تعادل به کسی آسیبی نزدند. یکی از ساده ترین روش های متعادل کردن و نگهداری استخر پس از باران وارد کردن شوک کلر به آب استخر است. بعد از وارد کردن شوک هم شیمی آب را بررسی کنید تا برای شنا کردن ایمن شود.

بیشتربخونید... گرم کردن سریع استخر

عمل لاغری شکم

۱۸ بازديد

عمل لاغری شکم به منظور لاغری برای بهبود زندگی و کاهش بیماری های ناشی از چاقی صورت می گیرد. امروزه با تغییر سبک زندگی، بیشتر افراد تحرک کم تری نسبت به گذشته دارند که این عامل سبب  چاقی مفرط در آنها می شود. این عمل ها انواع گوناگونی دارند.

بیشتربخوانید... رژیم غذایی برای چاق شدن

چرا افراد به عمل لاغری شکم نیاز دارند؟

علاوه بر تحرک کم، خوردن غذاهایی با کالری بالا، احتمال ابتلا به این بیماری را دو چندان می کند. اگر تحرک و سوخت انرژی در شما کاهش یابد و انرژی وارد شده به بدنتان تشدید شود، نتیجه آن برای شما چاقی خواهد بود. بسیاری از عادات غذایی مانند حذف صبحانه از وعده غذایی نیز، بدن را با کمبود انرژی مواجه می کند و این مسئله باعث می شود یک وعده غذایی پرکالری را مصرف کنیم و هم چنین بی تحرکی بعد آن موجب چاقی می شود و چربی های اضافه ای را برای افراد در قسمت شکم به همراه می آورد که بری مقابله با آن افراد به عمل لاغری شکم روی می آورند.

عمل لاغری شکم  چیست؟

بسیاری از مردم پس از مدتی  از رژیم های طولانی و طاقت فرسا خسته می شوند و به دنبال راه آسان تری  برای لاغری و از بین بردن چربی در ناحیه شکم هستند. عمل لاغری شکم، راه حلی آسان و راحت تر  برای کسانی  است که دغدغه لاغری سریع را دارند. با یک عمل جراحی می توانید کلی از چربی هایی که مدت ها برای از بین بردن آن تلاش کردید و رژیم های سختی گرفته اید را نابود کنید.

بیشتربخوانید... بهترین برنامه غذایی

آیا عمل غری شکم باعث کاهش وزن می گردد؟

بله، امروزه روش های علمی و پیشرفته ای برای عمل لاغری شکم به وجود آمده است، که علاوه بر اینکه می تواند در کاهش چربی و به حداقل رساندن بیماری های چاقی موثر باشد، ریسک خطرات ناشی از عمل را نیز به واسطه متخصص جراحی لاغری  به حداقل می رساند.

انواع عمل لاغری

  • بالون معده
  • عمل اسلیو معده
  • بای پس معده
  • جراحی ساسی معده
  • عمل لاغری با لیزر

منبع: سایت تناسب اندام جیم جو

مراقبت از پوست بعد از موزدایی

۱۷ بازديد

برای مراقبت از پوست قبل از انجام موزدایی نکاتی را باید مدنظر قرار دهیم تا به پوست آسیب نرسد و همچنین لطافت، جوانی و شادابی پوست حفظ شود. در ادامه با سایت سلامتی بیمارستان همراه باشید و به این نکات توجه کنید.

قبل از هر کاری مطمئن شوید که ابزار‌های شما کاملا ضد عفونی شده است. در مورد نظافت پوست، استفاده از یک هوله مرطوب شده با آب گرم کفایت می‌کند. این عمل باعث شادابی پوست و کاهش درد خواهد شد.

بلافاصله پس از استفاده از موم یا نظایر آن پوست شما قرمز شده و حدود یک ساعت بعد نیز این التهاب برطرف می‌شود اما این بدان معنا نیست که شما می‌توانید یک ساعت بعد از زدودن مو‌ها در معرض تابش مستقیم نور خورشید قرار گرفته و یا از حمام بخار استفاده کنید.

بعد از زدودن مو‌ها از مواد حاوی عطر‌ها و مواد شیمیایی استفاده نکنید.

پس تراشیدن موها، مقداری گلاب را بوسیله پنبه به پوست بمالید. این عمل باعث کاهش حساسیت پوستی پوستی می‌شود.

می‌توانید از تکه های یخ نیز به منظور کاهش حساسیت و التهاب پوست استفاده کنید.

اگر پوست شما حساسیت شدیدی در برابر تراشیدن مو نشان می‌دهد کرم ضد حساست تهیه کنید.

شیر، ماست و نشاسته جزء بهترین مواد طبیعی برای کاهش التهاب پوست است. کمی نشاسته را با آب سرد مخلوط کرده و سپس ماست را به آن اضافه کنید. معجون را روی پوست بگذارید و صبر کنید تا بخوبی خشک شود. در خاتمه پوست را با اب سرد آبکشی کنید.

بیشتربخوانید... درمان جوش های بلوغ

 "حمام شیر" بهترین درمان برای التهاب پوست است. یک لیوان شیر بدون چربی را با یک لیوان آب سرد بیامیزید و گه گاه پوست را با این معجون آغشته کنید.

اگر بلافاصله بعد از زدودن مو ناچار به خروج از منزل هستید، از کرم ضد آفتاب استفاده کنید زیرا پوست شما در حساس ترین موقعیت بسر می‌برد.

چند روز پس از زدودن مو، مویچه‌های نازکی شروع به رشد می‌کند و از آنجایی که گاه منافذ پوست بسته است، مویچه‌ها در زیر پوشت رشد می‌کند. برای خارج ساختن موها از روش‌های نامناسب استفاده نکنید. می‌توانید کرم ضد ترک پوست به کار گیرید و پوست را با برسی مناسب ماساژ دهید.

بیشتربخوانید... تزریق فیلر لب طبیعی

فعالیت های لازم در بازرسی های هفتگی استخر

۱۸ بازديد

برای نگهداری استخر:

 - بصورت منظم، هفته ای دو تا سه بار pH و کلر استخر را چک کنید. 

- سبد اسکیمر و صافی پمپ را تخلیه و تمیز کنید. 

- هفته ای دو تا سه بار، دیواره ها و کف استخر را بوسیله برس استخر تمیز کرده و سپس با استفاده از جاروی استخر، آنرا را تمیز کنید. حتی اگر از جاری روباتیک استفاده می کنید، توصیه می شود که پیش از آن با برس، دیواره و کف استخر را تمیز کنید تا آلودگی های چسبیده به این سطوح، از آنها جدا شوند. 

- توسط برگ گیر استخر، اجسام بزرگ قرار گرفته در کف استخر را از آن خارج کنید. 

- کلر یا سایر مواد شیمیایی ضدعفونی کننده را مطابق دستورالعمل شرکت سازنده برای تصفیه استخر به آب استخر اضافه کنید.

  - سطح آب استخر از میزانی که مورد نیاز برای عملکرد مناسب پمپ است، کمتر نباشد. برای این منظور، سطح آب باید بالاتر از نصف ارتفاع دهانه اسکیمر باشد. 

- میزان مواد ضدعفونی کننده موجود در آب استخر را اندازه گیری و تنظیم نمائید.

- شفافیت، رنگ و آلودگی های ظاهری آب را بصورت چشمی کنترل کنیم. 

- برگ ها و اجسام معلق روی سطح آب را بردارید. 

- میزان pH آب استخر را اندازه گیری و با استفاده از مواد شیمیایی تنظیم کننده pH مقدار آنرا به بازه مجاز بازگردانید.     

بیشتربخوانید... سیستم گرمایش استخر کارآمد

* میزان pH مناسب استخر، بین 7.4 تا 7.6 است. در صورت کم و یا زیاد بودن PH، از مواد افزایش دهنده و یا کاهش دهنده PH مطابق دستورالعمل شرکت سازنده استفاده کنید.     

* تنظیم pH را در هفته، بیش از یکبار انجام ندهید. 

- میزان کلر آب استخر را اندازه گیری و تنظیم نمائید.     

* میزان کلر باقیمانده در آب استخر  می بایست بین 1 تا 3 ppm باشد. 

- میزان قلیائیت آب استخر را به وسیله تست کیت قلیائیت اندازه گیری و تنظیم نمائید. 

- دیواره استخر را در محل تلاقی با خط سطح آب، تمیز کنید. 

بیشتربخوانید... فیلتر استخر

- مقداری ماده ضد جلبک برای پیشگیری از بوجود آمدن جلبک و خزه بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده اضافه کنید. 

- تقریباً هر دو هفته یکبار، بر اساس دستورالعمل شرکت سازنده کلر مورد استفاده، "شوک ضدعفونی" به تجهیزات استخر وارد کنید. این کار باعث تمیز شدن آب استخر و از بین رفتن تمامی آلودگی های تشکیل شده در آب استخر می شود.

بیشتربخوانید... استخرهای بتنی

قبل از عمل لاغری معده چه اقداماتی باید انجام داد؟

۱۹ بازديد

به این دلیل که عمل بای پس یا ساسی بای پس معده  یک کار بسیار سنگین می باشد باید اقداماتی را قبل از انجام عمل انجام دهید که این اقدامات مراحل مختلفی دارد که باید به ترتیب انجام شود.

ابتدا جراحتان قبل از انجام عمل جراحی آزمایشات و ویزیت را انجام می‌دهد و به شما توصیه می‌کند که آزمایشات قبل ازعمل جراحی که مربوط به بیهوشی، فشارخون و سایر موارد می شود را با پزشکان متخصص همان قسمت بررسی کنند و اجازه را صادر کنند.

مرحله بعدی معاینه کامل فیزیکی است یعنی باید یک آزمایش خون، سونوگرافی از کیسه صفرا و آزمایشات مربوط دیگر برای اطمینان پیدا کردن از این که سلامت کافی را برای انجام جراحی را دارید انجام شود.

سومین مرحله، مشاوره گرفتن تغذیه ای می باشد یعنی کلاس هایی را برای کمک به شما در یادگیری آن کاری که در طول عمل اتفاق می‌افتد برگزار می‌کند و اینکه آنچه باید بعد از عمل از آن انتظار داشته باشید و یا مراقبت یا کارهایی که باید بعد از عمل باید انجام دهید را به شما آموزش می دهند.

ممکن است نیاز باشد قبل از عمل جراحی در کنار متخصص جراحی لاغری با  یک مشاور دیگر هم صحبت کنید تا مطمئن شوید از لحاظ روحی و عاطفی آمادگی انجام عمل جراحی لاغری معده را دارید یا خیر؟

در آخر اینکه اگر سیگاری هستید و سیگار می کشید باید حتماً چند هفته قبل از انجام عمل جراحی این کار را متوقف کنید و همچنین بعد از عمل بلافاصله سیگار کشیدن را شروع نکنید. سیگار کشیدن خطرات ناشی از مشکلات بعد از عمل و قبل از عمل را افزایش می دهد.

معجون جوانسازی پوست

۱۸ بازديد

اگر می خواهید پوست شاداب داشته باشید باید روش های مراقبت از پوست را بدانید. پوست ما به نظام مراقبتی روزانه نیازمند است تا جوانی و زیبایی پوست حفظ گردد. از آنجایی که محصولات شیمیایی در اغلب موارد امکان چنین مراقبتی را بدست نمی دهد. شما می توانید از معجون های خانگی برای جوانسازی پوست بهره بگیرید. در ادامه این مطلب، چند معجون جوانسازی پوست به شما توصیه می شود.

معجون جوانسازی پوست

 مقداری پوست پرتقال خشک شده را بصورت پورد درآورده و با یک قاشق ماست تازه مخلوط کنید. این ماسک را برای مدت 20 دقیقه روی پوست خود باقی بگذارید. شاهد درخشش، لطافت و پوست شاداب خود خواهید بود.

بیشتر بخوانید ... درمان جوش های زیر پوستی

نسخه دوم :

یک لیمو را دو نیم کرده و آب آن را به پوست خود بمالید. 20 دقیقه صبر کنید(در معرض تابش مستقیم نور خورشید نباشید) و آنگاه پوست را شستشو دهید.

نسخه سوم :

آب گوجه فرنگی را به پوست خود بمالید و کمی بعد پوست را شستشو دهید. پوست خود را شاداب تر و لطیف تر خواهید یافت.

نسخه چهارم :

یک قاشق آب لیمو را با یک قاشق عسل و یک قاشق شیر در آمیزید و به مدت 15 دقیقه روی پوست بگذارید. سپس صورت خود را با آب سرد و با ملایمت بشویید.

نسخه پنجم :

یک قاشق غذاخوری آرد را با یک قاشق کوچک روغن زیتون در آمیخته و معجون را به کمک نوک انگشتان به پوست بمالید. پس از 10 دقیقه پوست خود را با آب فراوان بشویید.

4 روش لاغری و درمان چاقی برای افراد با چاقی مفرط

۱۷ بازديد

1.از مصرف نوشیدنی های ناسالم و شکر اجتناب کنید

 بسیاری از نوشیدنی های آماده و الکلی دارای قند زیاد هستند. مصرف زیاد قند می تواند منجر به راه های افزایش وزن و چاقی شود. نوشیدنی های گازدار، نوشیدنی های انرژی زا و حتی نوشیدنی ها یا آب میوه های آماده بیرون حاوی مقدار زیادی قند و مقادیر اندکی مواد مغذی هستند. به جای این نوشیدنی ها سعی کنید یا خودتان آب میوه ها را بگیرید یا اینکه اسموتی های میوه ای سالم و تازه درست کنید.

  1. فعالیت خود را افزایش دهید

 برای کاهش وزن یا لاغری و درمان چاقی خود باید بیشتر از چیزی که اکنون فعالیت دارید فعال باشید. سعی کنید برای بخشی از بهترین برنامه غذایی روزانه خود مقداری پیاده روی و انجا ورزشی روزانه را در نظر بگیرید. اگر اخیراً از نظر جسمی فعال نبوده اید، باید با دقت و واقع بینانه آن را شروع کنید. شما می توانید هر روز با جلسات کوتاه قابل کنترل تمرینات و فعالیت خود را شروع کنید، سپس به تدریج میزان آن را بالا ببرید..

  1. عادات غذایی خود را رصد کنید

تحقیقات اخیر درباره چاقی و درمان چاقی نشان داده است که ناآگاهی افراد چاق درباره ویژگی های گوارشی و غذاهایی که میخورند باعث شده که سخت وزن کم کنند. اگر شما چاق هستید احتمالا باید به مساله آگاهی از عادات غذایی خودتان به چشم بهترین روش لاغری نگاه کنید زیرا سنگ بنای درمان چاقی یافتن عاداتی است که باعث چاقی میشود و در نهایت ریشه کن کردن آن عادات است. شما می توانید با یک متخصص تغذیه صحبت کنید تا حقایقی در رابطه با چاقی و عادات غذایی به شما آموزش دهد. یا اینکه از یک جراح لاغری کمک بگیرید و از دانش و تجربه او در این زمینه کمک بگیرید. علاوه بر این، رصد کردن عادات غذایی شخصی در طول شبانه روز میتواند به شما آگاهی بخشی کرده و در لاغر  شدن بهتر به یاری شما می آید.

بیشتربخوانید... رژیم اسلیو چیست

  1. جراحی چاقی

اگر چاق هستید و سعی کرده اید با رژیم گرفتن و ورزش وزن خود را کاهش دهید، اما هنوز هیچ موفقیتی کسب نکرده اید احتمالا باید به سراغ عمل جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، بای پس معده ، جراحی ساسی معده و...) بروید. چنانچه در کنار چاقی با مسائل و بیمای هایی مثل دیابت نوع ۲، بیماری قلبی، فشار خون بالا، کلسترول بالا، نازایی و …. روبرو هستید احتمالا تنها راهکار شما برای مدیریت چاقی یا درمان آن رو آوردن به روش های تهاجمی و جراحی توسط یک جراح لاغری خوب است.

منبع: جیم جو

 

انواع روکش های زمستانی استخر

۱۷ بازديد

یک روکش زمستانی استاندارد به طور معمول از مواد ضد آب ساخته شده و برای جلوگیری از ورود برگهای درختان، زباله ها و البته نور خورشید به استخر در طول مدتی که استفاده نمیشود، طراحی شده است. روکش های زمستانی استخر، مقرون به صرفه بوده و برای هر دو نوع استخرهای روی زمین و بالاتر از سطح زمین به طورگسترده مورد استفاده قرار می گیرند؛ نصب آنها معمولاً آسان است و بیشتر آن ها باید ظرف دو یا پنج سال بسته به شرایط آب و هوای منطقه ای تعویض شوند.

بیشتربخوانید... تعمیر استخر

روکش های ایمنی

 قیمت روکش های ایمنی استخر کمی از روکش هایی که برای نگهداری استخر در زمستان استفاده می شود یبیشتر خواهد بود و نصب آن نیز اندکی به کار بیشتر احتیاج دارد. اما بسیاری از دارندگان استخر میدانند که این روکش ها ارزش این هزینه و کار اضافی را دارند: روکش های ایمنی ماندگاری طولانی تری دارند و در صورت افتادن کودک یا یک حیوان خانگی روی آنها، از استحکام کافی برخوردار هستند.

چرا به یک روکش ایمنی احتیاج خواهید داشت؟

روکشهای زمستانی مانع از عبور زباله ها و نورخورشید می شوند ولی معمولاً تحمل وزن زیادی ندارند. از سوی دیگر، روکش های ایمنی با هدف تحمل وزن اضافی ساخته می شوند که نشان از آن است که توانایی دور نگهداشتن کودکان و حیوانات خانگی از آب استخر را دارند.

بیشتربخوانید... فیلتر استخر چیست

فراتر از روکش: تجهیزات و لوازم جانبی استخر

به منظور آماده کردن استخر برای زمستان، کارهایی بیش از انتخاب یک روکش باید انجام داد. شما میتوانید از میان تجهیزات استخر گزینه هایی را برگزینید که به شما در امر پاک کردن برف و زباله ها، حفظ تعادل شیمیایی استخر و غیره کمک کند، ازجمله:

 

بیشتربخوانید... ساخت استخرهای عمومی

برفروب: برف وزن بسیار زیادی دارد و می­تواند به سرعت روکش استخر شما را در هم بشکند. منتظر ذوب شدن برف­ ها نمانید. درعوض، از یک برف روب با دسته بلند برای کنار زدن برف­ها استفاده کنید. از برف روب­ های ساخته ­شده از لاستیک نرم را استفاده کنید چون باعث آسیب یا پارگی روکش استخر نخواهند شد.

کیت های شیمیایی زمستان:کیتهای شیمیایی زمستان می­توانند از رنگی شدن آب جلوگیری کنند، رشد جلبک ها را مهار کنند و آب استخر را تا فصل بعدی شنا تازه نگه دارند.

برگ گیر: این توری های سبک برای قرارگیری روی روکش ایمنی استخر طراحی شده اند. این وسیله خارج کردن ضایعات و زباله ها را تسهیل کرده است. توری را بردارید و برگ ها را خارج کنید، به همین سادگی!.

بیشتربخوانید... هزینه ساخت استخر بتنی

بلیچینگ ارزان

۱۶ بازديد

بلیچینگ ارزان قیمت اما با کیفیت میتواند از روشهای ترمیم و زیبایی یاشد که امروزه طرفداران زیادی دارد. دندان ها به مرور زمان و با افزایش سن، تغییر رنگ داده  و رنگدانه ها با نفوذ به مینا و تغییر مواد عاج موجب زرد شدن دندان ها می شود. البته رنگ نامناسب دندان ها می تواند به دلایل مادرزادی و ارثی باشد. چون سفیدی دندانها نشانگر زیبایی و جوانی بحساب می آید و تأثیر شگرفی بر زیبایی فرد دارد.

روش های بلیچینگ دندان

در حقیقت دو نوع روش بلیچینگ دندان وجود دارد که یکی در مطب و دیگری در منزل صورت می گیرد. این روشها هر دو زیر نظر دندان پزشک زیبایی انجام می شود. برای ایجاد رضایت و دوام سفید دندان ها بهتر است که از هر دو روش استفاده شود.

بیشتربخوانید... قیمت پرکردن دندان با مواد سیاه

بلیچینگ در مطب دندانپزشکی

 در مطب مواد بلیچینگ با غلظت زیاد و در مدت زمان کوتاه روی دندان گذاشته می شود. اگر این عمل درست انجام نشود در لثه و مخاط ایجاد حساسیت می کند. به همین دلیل یک دندانپزشک ترمیمی خوب باید از مهارت کافی برخوردار باشد. در مطب از ژل های محافظ برای پیشگیری از تماس مواد اکسیدکننده با لثه استفاده می شود که با دقت روی لثه قرار می گیرد و با نور آبی محکم می شود. این روش در مقایسه با روش خانگی از تأثیر بیشتری برخوردار است.

بلیچینگ در منزل

در این روش فرد یکبار به مطب دندان پزشک رفته و از هر دو فک او قالب گیری می شود بعد از گذشت 3-2 روز قالبی که متناسب با اندازه دندانهایش بوده و دارای فضای خالی برای پر کردن ماده سفیدکننده است همراه با ماده سفید کننده به وی داده می شود. مراحل انجام بلیچینگ و انتخاب نوع مواد بر طبق نظر دندانپزشک انجام شده و باید زیر نظر وی انجام شود.

بیشتر بخوانید ... ضرر های لومینیرز

هزینه بلیچینگ دندان

 بلیچینگ که از بهترین راه های سفید کردن دندان در مقایسه با کامپوزیت و لمینت دندان  است، هزینه مختلفی دارد. این روش نسبت به سایر روشها هزینه ای بسیار پایین تر داشته و بدون عارضه است. با بلیچینگ دندان علاوه بر دریافت خدمات دندانپزشکی و ترمیم و زیبایی با قیمت مناسب و ارزان، شرایطی فراهم آمده است که به همه افراد با هر شرایط مالی این امکان را می دهد تا بتوانند از خدمات زیبایی و درمانی با توجه به وضعیت اقتصادی خود بهره ببرند. هزینه بلیچینگ با توجه به نوع آن (مطب یا خانه) متفاوت است.

منبع: ژاله ایمپلنت