آرشیو مرداد ماه 1401

مطالب پزشكي و سلامتي

جراحی لاغری شکم و پهلو چگونه انجام می شود؟

۲۸ بازديد

شکم‌بند یکی از روش‌های معمول در جراحی کانتورینگ بدن توسط بهترین جراح لاغری است که در طیف وسیعی از انواع بدن که پوست و چربی بیش‌ازحد در شکم ایجاد کرده‌اند، استفاده می‌شود. درنتیجه این روش می‌تواند از بسیاری جهات متناسب با نیازهای بافتی بیمار اصلاح شود. مدت‌زمان لازم برای برش شکم و این‌که آیا لیپوساکشن به‌عنوان بخشی از همان روش انجام می‌شود یا خیر، همیشه دو ملاحظه اصلی است.

 نکته مهم دیگر این است که وزن بیمار در زمان انجام عمل لاغری باید چه مقدار باشد. بسیاری از بیماران به دنبال ایجاد شکم هستند که بیش از وزن ایده آل بدن آن‌ها باشد. آن‌ها ممکن است بخواهند قبل از جراحی لاغر شوند و حتی ممکن است وزن هدف را در ذهن داشته باشند. برخی دیگر می‌گویند که دیگر نمی‌توانند وزن کم کنند و برای کاهش وزن خود نیاز به جراحی دارند. درحالی‌که هرگز نباید برداشتن شکم و یا لیپوساکشن را به‌عنوان یک روش کاهش وزن در نظر گرفت، اما بدیهی است که پس‌ازآن به دلیل از بین بردن بافت و اثرات کاتابولیکی جراحی، مقداری کاهش وزن ایجاد می‌کند.

بیشتربخوانید.. عمل اسلیو

لیپوساکشن

لیپوساکشن سال‌ها به افراد کمک کرده تا ظاهر باریک‌تری داشته باشند. با توجه به پیشرفت‌های فن‌آوری طی سال‌های گذشته، اکنون تکنیک‌های پیشرفته برای دستیابی به نتیجه مطلوب و ایمن‌سازی روش‌های درمانی اجراشده است. توجه به این نکته مهم است که لیپوساکشن نمی‌تواند مقادیر زیادی چربی را از بین ببرد و وسیله‌ای برای کاهش وزن زیاد نیست. بلکه از لیپوساکشن برای کاهش مقادیر کمی چربی که در برابر ورزش و رژیم لاغری مقاوم هستند، استفاده می‌شود.

بیشتربخوانید... اسلیو معده

فواید

مزیت اصلی درمان لیپوساکشن این است که نتایج فوری به همراه خواهد داشت! به دلیل تهاجمی بودن روش درمانی، چربی ناخواسته بلافاصله از پهلو خارج می‌شود. متخصص زیبایی دقیقاً کاری خواهد کرد تا کناره‌های بدن باریک شود و منحنی‌های شما افزایش یابد. این نتایج بلافاصله پس از جراحی قابل‌توجه خواهد بود. اشکال پیشرفته لیپوساکشن که متخصص استفاده می‌کند، به بیش از چند روز خرابی نیاز نخواهد داشت. لیپوساکشن پهلوها برای بیمارانی که می‌خواهند فوراً نتیجه خود را ببینند بسیار مناسب است. افراد سالمی که در اثر تمرین یا رژیم غذایی هیچ‌گونه بهبودی در ظاهر خود مشاهده نکرده‌اند، کاندیداهای ایده آل لیپوساکشن هستند. این افراد باید پوستی الاستیک داشته باشند و درمجموع از سلامت خوبی برخوردار بوده و اخیراً بدون هیچ‌گونه آسیب‌دیدگی باشند. در حالت ایده آل، بیمار باید عادت سیگار کشیدن را برای چند هفته قبل و بعد از درمان متوقف کند.

بیشتربخوانید... بهترین روش لاغری

با درمان ارتودنسی زودبازه آشنا شوید

۳۲ بازديد

استفاده از درمان ارتودنسی دندان زودبازه باعث شده عده ای افراد به این باور برسند که ارتودنسی زودبازه می‌تواند جایگزین ارتودنس های قدیمی شود. در عوض تحمل براکت ها برای چندین ماه یا سال در دهان می تواند از طریق ارتودنسی سریع ظرف مدت کوتاهی به نتیجه مشابه دست پیدا کند. در ارتودنسی زودبازه استفاده از کامپوزیت دندان، روکش دندان، لمینت دندان برای برداشتن فاصله بین دندان ها، اصلاح دندان ها، همپوشانی دندان ها و نظم دهی به دندان ها استفاده می شود که شما بتوانید لبخندی زیبا داشته باشید. زمانی که دندان‌ها و دهان شما توسط متخصص ارتودنسی در تهران بررسی و معاینه نشود، نمی‌توان به طور حتما زمان و مدت ارتودنسی را برآورد کرد.

البته مسلم است ارتودنسی زودبازه در مقایسه با سایر انواع گوناگون زمان کمتری می برد. درمان ارتودنسی سریع در چندین جلسه به پایان می رسد و شما با خیال آسوده و داشتن لبخند جذاب با کلینیک دندانپزشکی خداحافظی خواهید کرد. بیشتربخوانید... ارتودنسی فانکشنال چیست

متقاضیان ایده‌آل ارتودنسی زودبازه

شرط لازم برای اثربخشی ارتودنسی زود بازه، نداشتن اختلالات فکی دندان و سلامت کامل بایت است. متخصص ارتودنسی در جلسه اول مشاوره، می بایست دندان های بیماران را چکاپ کند. چنانچه فرد مشکل داشته باشد، متخصص راهکارهای استفاده از دیگر روش های ارتودنسی را به شما معرفی خواهد کرد. در صورت سالم بودن بایت و دارا بودن شرایط زیر متقاضی ارتودنسی زودبازده قلمداد می شود. راضی نبودن از لبخند کج بودن دندان‌ها وجود فاصله بین دندان ها نامرتب بودن دندان ها شلوغی و به هم فشرده بودن دندان ها اگر شما تحت درمان با بریس ها یا دیگر روش‌های ارتودنسی هستید؛ اما هنوز هم لبخند خود را دوست ندارید با ارتودنسی زودبازه می توانید به رویاها و آرزوهای خود در زمینه داشتن لبخند زیبا دست یابید و بهتر است در شرایط خاص از ارتودنسی زود بازه استفاده شود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی متحرک نامرئی

چگونگی انجام ارتودنسی زودبازه

 ارتودنسی زودبازه جایگزین بدون درد روش های قدیمی ارتودنسی است که دندان های زیبا و صاف و مرتب را تنها پس از چند جلسه تحویل شما می دهد. چند درمان ارتودنسی وجود دارد که از آن ها به عنوان ارتودنسی زودبازه یاد می‌شود. این روش ها عبارتند از:

  • لمینت دندان
  • درمان روکش دندان
  • کامپوزیت دندان در ارتودنسی زودبازه
  • روکش دندان

منبع: مجله ارتوبلاگ

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

۳۲ بازديد

چاقی به یکی از معضل های اذیت کننده در جامعه تبدیل شده است که افراد خیلی زیادی با آن دست و پنجه نرم می‌کنند. برخی از افراد با استفاده از ورزش و رژیم های غذایی می توانند وزن خودشان را به اندازه دقیق و درست برسانند و اضافه وزن خود را از بین برند. اما برخی از افراد هم هستند که چاقی مفرط دارند و یا به دلیل بیماری و مسائل دیگری نمی توانند وزن خود را فقط با ورزش و رژیم غذایی پایین بیاورند. یکی از روش هایی که می توان توسط آن چاقی مفرط را درمان کرد، عمل سرپایی لاغری می باشد. این عمل لاغری زمان زیادی نمی برد و بسته به حال بعد از جراحی بیمار دوران نقاهت او پس از چند روز به پایان می رسد و بیمار می تواند به زندگی عادی خودش برگردد. جراحی سرپایی لاغری بطور خیلی گسترده‌ای در سال های اخیر زیاد شده است. می‌توان گفت در سال ۲۰۰۲ میزان 63 درصد از کل جراحی هایی که انجام شده است، جزو جراحی های سرپایی لاغری بوده است.

بیشتربخوانید... رژیم لاغری آسان و سریع

روش های مختلف عمل سرپایی لاغری

  • گاستریک بای‌پس
  • اسلیم گاسترکتومی یا اسلیو معده
  • باندینگ یا حلقه معده
  • لیپوماتیک

بهترین روش عمل سرپایی لاغری مورد آخر یعنی لیپوماتیک می باشد.

گاستریک بای‌پس معده

بای پس معده جراحی است که با تغییر در نحوه مدیریت غذای مصرفی، به لاغری کمک می کند و غذای اضافی را از معده به روده کوچک منتقل می کند. بعد از جراحی ، معده شما کوچکتر خواهد شد و با غذای کمتری احساس سیری خواهید کرد.

بیشتربخوانید... بهترین عمل لاغری شکم و پهلو

اسلیم گاسترکتومی

 این روش در اصل به عنوان تغییری در روش جراحی می باشد. در اسلیم گاسترکتومی که به جراحی اسلیو معده شناخته شده است، معده به دو قسمت تقسیم می شود. قسمت اصلی معده که مقدار خیلی کمی غذا داخل آن جای می گیرد به شکل یک موز توسط منگنه های مخصوص درمی‌آید که از داخل آن یک لوله رد می شود. این جراحی معمولاً یکی از بیشترین درصد های استفاده مردم برای لاغری می باشد.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در رژیم

باندینگ یا حلقه معده

یکی از روش های دیگر که می توان توسط آن حجم معده را کاهش داده و باعث لاغری شد باندینگ و حلقه معده است.

لیپوماتیک

لیپوماتیک یکی از روش های عمل سرپایی لاغری می باشد و روشی است که در آن چربی اضافی برداشته می‌شود و به ناحیه مورد نظری که نیاز به چربی دارد اضافه می‌شود.

منبع: مجله جیم جو

سفید کردن دندان با لیزر

۳۴ بازديد

درمان های زیبایی محافظه کارانه یا کم تهاجمی دندانپزشکی روز به روز بین مردم محبوب تر می شوند. بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان) یکی از این روش های درمانی هست که در موارد تغییر رنگ دندان ها کاربرد دارد. سفیدکردن دندان‌ها فقط به دنیای امروز محدود نمی‌شود.استفاده از هیدروژن پروکساید برای ازبین بردن لکه‌ها و سفیدکردن دندان‌ها به سال 1884 میلادی برمی‌گردد. تقاضا برای لبخندی سفید و جذاب از سال ها قبل وجود داشته و همچنان این درخواست ادامه دارد. بنابراین برای برآوردن این خواسته افراد به سراغ یکی از روش‌های سفیدکردن دندان‌ها می‌روند. روش‌های درمانی زیادی برای سفیدکردن دندان یا بلیچینگ در منزل و یا داخل مطب وجود دارد. بلیچینگ تغییر رنگ های خارجی و داخلی دندان ها را از بین می‌برد و رنگ آن‌ها را سفید می‌سازد. با این روش می‌توان لکه‌های ناشی از غذاها و نوشیدنی ها، سن و همچنین تغییر رنگ های مربوط به برخی بیماری‌های دهانی و دندانی را برطرف نمود و سفیدی را به دندان‌ها بازگرداند. امروزه بلیچینگ دندان با استفاده از ژلی صورت می‌گیرد که در ترکیب آن هیدروژن پروکساید وجود دارد و با استفاده از روش‌ها و ابزار‌های مختلف روی دندان‌ها اعمال می‌شود. یکی از پیشرفته‌ترین درمان‌ها برای بلیچینگ دندان، بلیچینگ دندان با لیزر (Diode) است.

بیشتربخوانید... آبسه دندان درمان

 بلیچینگ دندان با لیزر دیود چه مدت طول می‌کشد ؟

طی درمان، اشعه‌ی لیزر دیود با طول موج و شدت مشخص بر روی دندان‌ها اعمال می‌شود و با افزایش حرارت، ژل بلیچینگ تجزیه شده و فعالیتش تسریع می‌‌گردد.  طی پروسه ی درمان،‌ دندان‌ها دو الی سه درجه روشن‌تر می‌شوند. سپس شخص نیاز دارد تا طبق معاینه و نظر بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی یک تا دو جلسه‌ی دیگر مراجعه کند تا بعد از اعمال مجدد بلیچینگ با لیزر دیود، طی دو الی سه هفته دندان‌هایی کاملا سفید و زیبا داشته باشد. 

بیشتربخوانید... لمینت دندان خرگوشی

مزایای استفاده از بلیچینگ دندان با لیزر دیود چیست ؟

جلوگیری از کاهش سختی مینا افزایش اثربخشی کاهش حساسیت دندان ها کوتاه شدن زمان درمان 

بیشتربخوانید... کامپوزیت ونیر

معایب و عوارض استفاده از لیزر برای بلیچینگ چیست ؟

 در صورت کاربرد مواد استاندارد و روش صحیح، استفاده از لیزر جهت بلیچینگ هیچ عارضه ای دربرندارد. همچنین برای این روش عیب خاصی نمی توان متصور شد مگر اینکه این روش کمی گران تر از روش های عادی است و نیاز به تجهیزات بیشتر و تخصص و مهارت دندانپزشک دارد.

منبع: مجله لاچینه

قیمت لمینت به چه شرایطی وابسته است؟

۳۶ بازديد

تعرفه قیمت لمینت دندان یکی از اصلی ترین نگرانی های افرادی است که به کلینیک های دندانپزشکی مراجعه و ترمیم زیبایی دندان ها انجام می دهند. پس از درمان دندان های پوسیده، امروزه لمینت دندان یکی از محبوب ترین درمان های زیبایی دندان است. وجود لبخند های زیبا، باعث افزایش اعتماد به نفس و حس منحصر به فرد بودن به افراد می دهد. زیبایی دندان در ایجاد یک طرح لبخند زیبا بسیار موثر خواهد بود. در این میان قیمت لمینت دندان از موضوعات مورد توجه افرادی است که قصد انجام لمینت دندان دارند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی طرح لبخند

لمینت دندان

لمینت دندان با استفاده از مواد اولیه که به رنگ سفید است، ایرادات و اشکالات مختلفی دندان ها و فواصل بین دندان ها را اصلاح می کند. معمولا لمینت های دندان همرنگ با دندان های بیمار است. لمینت دندان از روکشی بسیار نازک از جنس سرامیک و یا پرسلن تشکیل شده است که توسط متخصص زیبایی به دندان های بیمار چسبانده می شود و ظاهری زیبا به دندان های وی می دهد. برای نصب لمینت دندان، مقداری دندان ها تراشیده می شود، تا به آسانی و به شکل صحیح به دندان ها بچسبد. برای چسباندن لمینت بر روی دندان ها از چسب های ویژه استفاده می شود.

نوع لمینت سرامیکی

 جنس لمینت ها می تواند تاثیر بسزایی در افزایش و یا کاهش قیمت لمینت برای دندان بگذارد. با بالاتر رفتن کیفیت لمینت دندان، قیمت آن نیز بالاتر خواهد بود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت

هزینه های لومینیزر

لومینیزر نوعی از لمینت دندان است که ضخامت بسیار کمی دارند و برای نصب نیاز به تراشیدن دندان ها ندارد، اما به دلیل ضخامت بسیار پایین آن، عموما برای لیمنت دندان از آن استفاده نمی‌شود؛ چرا که رنگ دندان های زیرین بر روی لمینت تاثیر می گذارد. میزان روشنایی لمینت لومینیرز از لمینت های سرامیکی بسیار کمتر است. همچنین هزینه لمینت لنز لومینیزر نیز نسبت به لمینت سرامیکی به دلیل عدم نیاز به تراشیدن دندان ها کمتر خواهد بود. اما اگر قصد زیبایی دندان های خود را دارید بهتر است از لمینت سرامیکی استفاده کنید که دارای درخشندگی و سفیدی بیشتری است.

بیشتربخوانید...  ارتودنسی با براکت سرامیکی

 تعرفه قیمت لمینت در سال جاری برای هر دندان

 برای لمینت دندان نیز مانند سایر انواع خدمات دندانپزشکی نمی‌توان قیمت دقیقی را بیان کرد. در رابطه با هزینه لمینت دندان نیز این مورد صدق می کند. به همین جهت فقط تعرفه لمینت دندان به صورت حدودی به افرادی که هنوز برای لمینت دندان اقدام نکرده اند، بیان می می شود.

منبع: مجله ارتودنتیست

معجزه کاهش وزن با رژیم لاغری در ۷ روز

۳۲ بازديد

رژیمی که از آن تحت عنوان ۷ روزه یا (GM Diet Plan) یا رژیم لاغری سریع جنرال موتورز یاد می شود در واقع یک برنامه رژیمی ساده و کاربردی برای کاهش وزن است که توسط شرکت جنرال موتورز تهیه شده است. هدف این شرکت از ارائه چنین برنامه غذایی، افزایش یا دست کم حفظ سلامت کارکنانش بود. رژیم لاغری ۷ روزه یک همکاری بزرگ بین نهادهای سلامتی مانند GM، FDA، USDA با این کمپانی بود و جالبتر اینکه، در نهایت قبل از تایید نهایی در مرکز تحقیقات دانشگاه جان هاپکینز مورد آزمایش قرار گرفته است.

بیشتربخوانید... بهترین جراح لاغری

مزایای رژیم لاغری ۷ روزه چیست؟

 با توجه به اصولی که در این بهترین روش لاغری گنجانده شده، افردی که به مدت ۱ هفته خود را پایبند رژیم لاغری جنرال موتورز می کنند، می توانند از فواید و مزایای این رژیم بهره مند شوند:

مصرف شکر کاهش میابد

  در این برنامه لاغری به غیر از قند فروکتوز، عملا هیچ نوع غذا یا خوراکی قندی دیگر مصرف نمی شود و این برای افراد دیابتی و کسانی که تا پیش از این شکر زیاد مصرف می کردند مفید است.

بیشتربخوانید... جراح لاغری

از بدن سم زدایی می شود

 به دلیل مصرف مقادیر زیادی آب و غذای سالم و محدود کردن مصرف هر نوع غذای ناخواسته دیگر، بدن سموم اضافی را از بین می برد و مواد زائد را دفع می کند.‍

پوست افراد درخشان و سالم تر می شود

  به طبع پس از سم زدایی که طی این ۱ هفته انجام می گیرد، سلامت پوست نیز بهبود پیدا می کند و از لطافت و درخشندگی طبیعی برخوردار خواهد شد.

بیشتربخوانید... اسلیو معده

متابولیسم به طرز عجیبی بهبود میابد

  عادات غذایی سالم و مصرف بیشتر آب به بهبود متابولیسم بدن کمک می کند. و هرچه میزان متابولیسم بدن بالاتر و بهتر باشد میزان کالری و چربی سوزی نیز افزایش میابد و این یعنی تضمین کاهش وزن موثر در یک مدت زمان منطقی.

هضم غذا به مراتب بهتر می شود

  غذای مصرفی در طول دوره رژیم لاغری ۷ روزه سرشار از فیبر است و بنابراین حرکات روده شما را بهبود می بخشد و این یعنی هضم غذا بسیار بهتر از قبل می شود.

عادات غذایی بهتری جایگزین عادات جاری می شود 

این رژیم غذایی به طور کلی ما را به مصرف میوه ها و سبزیجات که کالری کم و فیبر زیادی دارند تشویق می کند. در نتیجه طی یک هفته از رژیم GM ما عادت می کنیم که بهتر بخوریم و عادات غذایی سالمتری داشته باشیم.

آیا رژیم اتکینز برای شما مناسب است؟

۲۸ بازديد

رژیم اتکینز، یک رژیم لاغری با کربوهیدرات پایین در کنار عمل لاغری است.

آیا از وزن تان راضی هستید؟

اگر چنین است تبریک می گویم. حتی اگر شما از وزن خود راضی هستید باز هم رژیم اتکینز می تواند در مواردی همچون حفظ وزن شما و یا بالابردن سطح سلامتی تان به شما کمک کند و هم چنین می توانید با تغییر رژیم تان سبک تر شوید.

بیشتربخوانید... لاغری شکم و پهلو

اهداف شما از کاهش وزن چیست؟

اگر هدف شما تنها کاهش مقدار کمی از وزن تان باشد احتمالاً در کمتر از یک ماه به هدف خود می رسید. عده ای در دو هفته اول انجام اتکینز حدود 6 کیلو از وزنشان را کاهش داده اند. نتایج به دست آمده از روند انجام اتکینز به طور قابل ملاحظه ای به عواملی همچون سن، جنس و سطح فعالیت مقاومت متابولیک بستگی دارد البته روند انجام برنامه ها هم بسیار مهم است.

آیا می توانید از مواد قندی بگذرید؟

 اگر شما راحت از قندها بگذرید و به روی سبزیجات تکیه کنید به طور حتم می بینید که کلسترول مضر خون کاهش می یابد و اگر قند خون بالا دارید باید به تعداد قندهایی که می خورید دقت کنید. بیشتر استفاده کنندگان از رژیم اتکینز که دچار دیابت نوع 2 بوده اند و برای آن انسولین و دارو مصرف می کردند، پس از مدتی با کمک دکترشان موفق به کاهش در داروها و یا حتی قطع آنها شده اند.

بیشتربخوانید... بوتاکس معده

آیا در رژیم های غذایی دیگر برای کوتاه مدت موفق بوده اید؟

 هر رژیمی که قابل تحمل نباشد محکوم به کوتاهی و عدم تداوم است. حدود 95% از افرادی که کاهش وزن موفقی داشتند، دوباره به حالت اول خود بر می گردند. اراده به تنهایی به نگهداری وزن کمک نمی کند! مطالعات نشان می دهد وزن کم شده در رژیم های لاغری با چربی بالا بهتر ثابت می ماند.

آیا در انجام رژیم های لاغری دیگر احساس گرسنگی می کردید؟

 یک رژیم غذایی که چربی در آن کاهش یافته است همیشه قند در این رژیم غذایی افزایش یافته است. این عامل باعث می شد که گلوکز به سرعت وارد جریان خون شما شود، مخصوصاً در قندهایی که کیفیت پایین تری دارند. نتیجه این روند مانند یک راه آهن پرپیچ و خم مرتفع است که مدام قند خون شما را بالا  و پایین می کند و باعث گرسنگی شما می شود اما در اتکینز که شما اجازه خوردن یک اسنک در روز را دارید نشان می دهد که در طول روز گرسته نمی شوید.

بیشتربخوانید... جراحی لاغری

۱۰ خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری

۲۹ بازديد

عدم رعایت برنامه غذایی سالم ممکن است حتی جدیدترین متد جراحی لاغری را نیز با شکست روبه رو کند. از آنجایی که طی جراحی لاغری تغییراتی در نحوه گوارش غذا اعمال می شود، پیروی از رژیم لاغری پس از جراحی لاغری، تاثیر بسیاری در تسریع بهبودی، جلوگیری از بروز عوارض جراحی و همچنین رسیدن به اندام ایده آل دارد. اما چه غذاهایی برای بیماران پس از جراحی لاغری می تواند مضر باشد؟ 

بیشتربخوانید... عمل لاغری شکم و پهلو

آجیل

هضم آجیل حتی برای افرادی که ساختار معده طبیعی و سالم دارند نیز دشوار است.

پاپ کورن

 پاپ کورن درون معده را پر کرده و موجب می شود تا فرد احساس سیری کند. در برخی مواقع این حساس برای افرادی که جراحی لاغری انجام داده اند می تواند مضر، آزاردهنده و دردناک باشد و یکی از خوراکی ممنوعه پس از جراحی لاغری است.

گوشت قرمز

 گوشت قرمز کم چرب می تواند برای سلامتی مفید باشد، اما در عین حال ممکن است موجب ناراحتی معده شود.

الکل

 بیماران باید تا ۶ ماه پس از اسلیو معده یا سایر انواع جراحی لاغری، از نوشیدن مشروبات الکلی خودداری کنند.

کرفس

 هنگامی که یک قطعه کرفس را گاز می زنید، اغلب مجبورید رشته های سخت و فیبروزی ساقه آن را بهطور کامل بجوید.

بیشتربخوانید... ثابت ماندن وزن در بدنسازی

گوشت برشته شده

حتی اگر از گوشت های مناسب و سینه مرغ بدون پوست استفاده می کنید، باید مطمئن شوید که آنها خوب پخته شده باشند. اگر گوشت را زیادی برشته کنید، سفت خواهد شد و همین امر هضم آن را برای معده دشوار می کند.

کلم

کلم حتی برای افرادی که معده نرمالی دارند، غذایی باددار و نفاخ محسوب می شود.

نان

 مانند پاپ کورن، نان هم می تواند حجم معده را پر کرده و موجب نفخ شود.

میوه خشک

 از آنجایی که میوه های خشک شده دارای مقادیر بالای فیبر می باشند، می توانند موجب معده درد و حالت تهوع در برخی بیماران پس از جراحی لاغری شوند.

میوه با پوست

فیبر موجود در پوست میوه ها ممکن است موجب معده درد برخی بیماران شود. سیب و گلابی پوست کنده یکی از بهترین میان وعده ها پس از  جراحی لاغری است.

میوه و سبزیجات خام

یکی دیگر از محرک های آزاردهنده معده، میوه و سبزیجات خام می باشد. اما راه حل بسیار ساده است. می توانید با پختن میوه و سبریجات، فیبر موجود در آنها را برای معده خود قابل هضم کنید. کبابی و بخار پز کردن سبزیجات ایده بسیار بهتری است.

منبع: مجله تناسب اندام جیم جو

آشنایی با 5 نوع روکش دندان و کاربرد هر کدام

۳۱ بازديد

تاج یا روکش دندان یک مفهوم جدید و روشی کاربردی در ترمیم دندان های آسیب دیده است. اگرچه روکش ها از زمان های بسیار قدیم نیز وجود داشته اند ولی امروزه با تنوع زیادی در خصوص آن ها روبرو هستیم. امروزه مردم در هر سنی که باشند می توانند به راحتی با انواع تاج دندان اقدام به ترمیم پوسیدگی دندان خود کنند و تا آخر عمر از وجود دندان خود بهره مند شوند. این مقاله درباره انواع تاج و روکش های دندانی است و اطلاعات کافی درباره 5 نوع روکش مختلف دندانپزشکی را در اختار شما قرار میدهد. اگر مایلید که دندان خود را با کمک این مواد روکش کنید حتما این مقاله از مجله دندانپزشکی ارتودنتیست را بخوانید.

آشنایی با 5 نوع روکش دندان

  1. روکش استیل دندان

یکی از متداول ترین مواد بکار رفته در ساختار تاج ها و روکش های دندانی (مخصوصا دندانپزشکی اطفال)، استیل ضد زنگ است. این روکش گزینه ای ایده آل برای دندانهای شیری کودکان است که نیاز به ترمیم دارد. اگر دندان کودک هنوز فرصتی برای کشیده نشدن داشته باشد از روکش استیل دندان کودکان برای ترمیم دندان استفاده میشود.

  1. روکش سفید دندان ای اس

روکش دندان ES نوعی تاج پیش ساخته یا آماده است که به صورت آناتومیک (نمای اکلوزال) از قبل کار شده است و نیازی به دستکاری یا اصلاحات بعد از نصب ندارد. این روکش بر روی دندان آسیب دیده قرار گرفته و نمای نسبتا طبیعی دارد.

بیشتربخوانید... ارتودنسی یا لمینت دندان

  1. روکش سرامیکی دندان

روکش های تمام سرامیک از نوعی گل رس سفید و سخت به نام “Kaolin” ساخته میشود و آن را به یک انتخاب ایده آل برای یک تاج دندانی قوی و زیبا تبدیل می کند. این تاج دندان برای افرادی مناسب باست که به جهت زیبایی اقدام به نصی روکش میکنند. تاج های سرامیکی رنگ طبیعی دارند و از همه مهمتر، رنگ سفید آن با بقیه دندان ها هماهنگ است. این روکش ها در اصل فشرده شده هستند و در آن ها سرامیک به شکل و اندازه دندان در آمده است تا زیبایی طبیعی به نمای دندان و لبخند شما بدهند و مانند یک لایه ظریف و طبیعی دندان عمل میکنند.

بیشتربخوانید... ارتودنسی های سرامیکی

  1. روکش فلز سرامیک دندان

یکی از متداول ترین روکش های دندانی، روکش هایی هستند که ترکیبی از فلز و سرامیک هستند. آن ها از رایجترین روش های ترمیم دندان های آسیب دیده به شمار میروند. همانطور که از نام این محصول پیداست، آن ها تاج های فلزی هستند که با روکش سرامیکی پوشیده شده اند تا استحکام و زیبایی شناسی همزمان به دندان بدهند. این تاج ها مخصوصا برای ترمیم دندان در افرادی که دندان قروچه داشته و با تحلیل مینای دندان مواجهند استفاده میشوند.

بیشتربخوانید... درمان ارتودنسی

  1. روکش طلایی دندان

کلاسیک ترین نوع روکش دندان آلیاژ طلا است. طلا به عنوان یک فلز نجیب، در برابر عناصری مانند آب یا اکسیژن بسیار مقاوم است. این نکته مثبت طلا باعث می شود تا آنها به شکل تاج نیز در دندانپزشکی مورد استفاده قرار بگیرند. طلا از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و می تواند زیبایی و استحکام به دندان شما ببخشد.

دندانپزشکی 24 ساعته

۳۴ بازديد

حتما برای شما یا یکی از افراد خانواده‌تان پیش آمده که با درد ناگهانی دندان مواجه شده‌اید و یا در ساعات نیمه شب مشکل دندان درد شدیدی در شما به وجود آمده است و درد به قدری زیاد بوده که نمی‌توانستید تحمل کنید تا در روز بعد از دکتر وقت ویزیت گرفته و به او مراجعه کنید. برای انجام چنین خدماتی می‌توانید از دندانپزشکی شبانه روزی  استفاده کنید. معمولا در هر محله و منطقه‌ای یک کلینیک دندان پزشکی شبانه روزی وجود دارد که می‌تواند اقدامات حرفه‌ای دندان را در هفت روز هفته و به صورت ۲۴ ساعته برای مردم انجام دهد.

بیشتربخوانید... لمینت دندان مدل خرگوشی

شایع‌ترین موارد اضطراری دندانپزشکی

 مواردی که افراد در صورت مواجه شدن با آن‌ها به دندان پزشکی های ۲۴ ساعته مراجعه می‌کنند عبارت‌ اند از:

  • کشیدن دندان‌ها
  • جراحی دهان یا ناراحتی
  • آبسه دندان
  • ایجاد حفره دندان
  • پر کردن دندان از دست رفته
  • تاج گمشده
  • ایمپلنت دندان چیست
  • دندان ترک خورده
  • دندان درد
  • پروتزهای شکسته
  • موارد اضطراری ارتودنسی

بیشتربخوانید... لمینت یک دندان کج

 اورژانس دندانپزشکی چیست؟

دندانپزشکی اورژانسی برای کاهش درد، توقف خونریزی یا جلوگیری از آسیب به بدن اقدامات لازم و مربوطه را انجام دهد. موارد اضطراری بیشتر اوقات به دلیل آسیب‌های ضربه‌ای ایجاد می‌شوند؛ اما باز هم باید بگویم که می‌تواند در نتیجه نادیده گرفتن طولانی مدت بهداشت دهان و دندان و حفظ آن‌ها باشد. اکثریت مواردی که اورژانس دندانپزشکی صورت می‌گیرد به دلیل پوسیدگی دندان، پریودنتیت و عفونت دندان است. اورژانس فوری دندانپزشکی یکی از زیر مجموعه‌های دندانپزشکی ریال اورژانس دندانپزشکی و دندانپزشکی‌های شبانه روزی است که مواردی را برطرف می‌کند که نیاز به اقدام سریع دارند و به این معنی است که حدود یک ساعت برای درمان وقت دارید.  موارد اضطراری و فوری معمولا درد شدیدی دارند و چند کار وجود دارد که می‌توانید از خانه تا رسیدن به اورژانس فوری دندانپزشکی انجام دهید؛ اما ممکن است کافی نباشد. پس باید در اسرع وقت به دنبال کمک پزشکی باشید.

اقدامات اورژانس فوری دندان پزشکی

  • کشیدن دندان
  • عفونت دندان
  • درد صورت
  • خونریزی بافت لثه

 اورژانس فوری دندانپزشکی چه اقداماتی را انجام نمی‌دهد؟

بازدید منظم برای چک کردن و تمیز کردن دندان یادآوری بازدیدها عکس‌برداری از دندان به صورت معمولی درمان‌های پیشگیرانه بازدیدهای منظم برای بررسی ارتودنسی و بریس ها درمان حفره‌ها و پوسیدگی‌های دندانی که دردناک نیستند. کشیدن دندان‌هایی که دردناک نیستند. دندانپزشکی ترمیمی از جمله درمان ضایعات پوسیدگی بدون علامت اقدامات زیبایی دندانپزشکی

منبع: مجله دندانپزشکی لاچینه