آرشیو اردیبهشت ماه 1401

مطالب پزشكي و سلامتي

لمینت دندان های جلو

۲۸ بازديد

روکش های دندانی که شامل روکش های تمام سرامیک یا لمینت های چینی دندان می ‌شوند، پوسته هایی نازک و با ویفر و به طور سفارشی هستند که از مواد همرنگ دندان برای ساختن آن ها استفاده می شود. این روکش ها برای بهبود سطح جلویی دندان‌ها طراحی شده‌اند تا ظاهر فرد را بهتر کنند. این روکش ها به جلوی دندان ها نصب می ‌شوند و رنگ، شکل، اندازه و طول آنها را تغییر می‌ دهد. بنابراین اگر بخواهیم روکش از نوع لمینت را برای دندان جلو انجام دهیم، به آن لمینت دندان جلو گفته می شود. با بهترین متخصص ترمیمی و زیبایی همراه باشید.

لمینت دندان جلو

 لمینت های دندان روکش هایی هستند که برای مصارف زیبایی استفاده می‌شوند؛ اما در کنار آن می ‌توانند کار درمانی را هم انجام دهند. لمینت دندان جلو شامل دو مدل می شود که عبارت اند از:

  • لمینت سرامیکی
  • لمینت کامپوزیت

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

لمینت دندان جلو چه مشکلاتی را برطرف می کند؟

دندان هایی که به دلیل موارد مختلفی تغییر رنگ داده اند. مانند درمان کانال ریشه، لکه های حاصل از دارو، لکه های ایجاد شده توسط غذا های رنگی دندان ‌هایی که فرسوده شده اند. دندان‌هایی که ترک خورده و یا شکسته اند. دندان‌هایی که نامرتب ناهموار یا نامنظم هستند. به عنوان مثال روی آن ها برآمدگی یا تورفتگی وجود دارد. دندان هایی که بین آن ها فاصله یا شکاف وجود دارد که در این موارد برای بستن فاصله فضای زیاد بین دندان ها به کار برده می شود.

بیشتربخوانید... بلیچینگ دندان

مزایای لمینت دندان جلو

دندان ها را حفظ می کنند. روی لثه ها به خوبی قرار می گیرند. در برابر لک مقاوم هستند. می توان برای سفید تر نشان دادن دندان های تیره از آن استفاده کرد. مقاوم تر و مستحکم تر هستند. معمولا به اندازه تاج ها به شکل دهی احتیاج ندارند. اعتماد به نفس فرد را بهبود می دهند. لبخند زیبا را به شما هدیه می دهند.

بیشتربخوانید... سفید کردن دندان ها

خطرات لمینت دندان جلو

 این فرایند قابل بازگشت نیست. هزینه آن ها زیاد است. اگر از نوع لمینت سرامیک استفاده می کنید باید بدانید که قیمت آن از لمینت کامپوزیتی بیشتر است. در صورت ترک خوردگی یا پوسیدگی دندان، معمولا نمی توان آن ها را ترمیم کرد و باید به کلی تعویض شوند. از آنجا که مقدار کمی از مینای دندان برداشته شده است؛ اما ممکن است دندان ها به غذا و نوشیدنی های مختلفی که خیلی سرد یا خیلی گرم هستند، حساس شوند. ممکن است روکش ها یا لمینت ها دقیقا همرنگ با دندان های شما نباشند. لمینت ممکن است از دندان جدا شده یا از بین بروند.

چالش‌های یک انتخاب، دستبند طلا مناسب کودکان

۳۱ بازديد

دستبند طلا مناسب کودکان معمولاً از مهره‌های کوچک تشکیل شده‌اند که یک طرح مجزای طلا هم دارند. بنابراین این دستبندها، برای آقا پسرها هم مناسب هستند. دستبندها، شکلی شبیه به النگو ندارند و برای هر دو جنس مناسب هستند. اما طراحی نگین دستبند در دو جنس متفاوت است. برای طراحی خود دستبند از مواد مختلف مانند بافت، مهره و زنجیر طلا استفاده شده‌است. با توجه به جنسیت و علاقه کودک می‌توانید یکی از آنها را برایش انتخاب کنید. طرح‌هایی که دارای زنجیر طلا هستند، مناسب دختر خانم‌ هاست. دستبند طلای طرح کیتی در بین دختر خانم‌ها محبوبیت بیشتری دارد. در بین آقا پسرها هم طرح‌هایی مثل دستبند پسرانه ماشین، یا طرح دستبند مدل تاتی جزو مدل‌های مورد علاقه هستند. با این حال دستبند باید برای کودک جذاب باشد که همیشه آن را روی دست ببندد. به طرح های مختلف روی دستبندها دقت کنید.

خرید دستبند بچه‌گانه بر اساس سن

زیورآلات مناسب کودکان باید اندازه بزرگی داشته باشد و قطعات و اجزای آن ریز نباشند. زیرا این قطعات به راحتی می‌توانند توسط کودک خورده شوند و موجبات خفگی او را فراهم کنند. ما توصیه میکنیم که برای کودکانی که کمتر از ۳ یا ۴ سال سن دارند به هیچ عنوان طلاهای کوچک مثل انگشتر طلا خریداری نکنید. در صورتی که قصد خرید طلا برای کودکان را دارید، حتما دستبندی را بخرید که حاوی قطعات کوچک و ریز نباشد.

خرید دستبند بچه‌گانه با توجه به قفل آن

قفل دستبندی که برای کودک خود می‌خرید باید طوری باشد که به هیچ عنوان توسط کودک باز نشود. به طور کلی، فرقی نمی‌کند که قصد خرید چه نوع طلایی برای کودکان را دارید. دستبند، گردنبند، گوشواره طلا و … همگی از یک نوع قفل برای بسته شدن تشکیل شده‌اند. با توجه به اینکه خطر خوردن این طلاها توسط کودکان وجود دارد، حتما طلایی را خریداری کنید که قفل مناسبی داشته باشد و کودک نتواند به راحتی آن را باز کند.

خرید دستبند طلا بر اساس عیار

اولین چیزی که هنگام خرید طلا برای کودک و نوزاد، باید توجه کنید این است که آیا نوزاد شما به آن واکنش آلرژیک نشان می‌دهد یا خیر. چون کودکان و نوزادان در سنی هستند که پوست آنها بسیار لطیف است و احتمال بروز آلرژی در اثر مصرف طلای نامرغوب در پوست آنها زیاد است. برای جلوگیری از این اتفاق باید از جواهرات ارزان قیمت دوری کنید و سعی کنید قطعاتی را که نیکل ندارند خریداری کنید. طلایی که عیار بالا دارد گزینه‌ی مطمئن‌تری برای دستبند طلای بچه‌گانه است.

بیشتربخوانید... خرید انگشتر طلا

خرید دستبند‌های سبک وزن برای کودکان

خرید دستبند طلای بزرگ و سنگین برای کودک به هیچ عنوان عاقلانه نیست. چون کودک نمی‌تواند وزن زیاد را تحمل کند و ممکن است برای خلاص شدن از شر سنگینی طلا با آن بازی کند یا آن را از خود دور کند. همچنین ممکن است خدای ناکرده نظر افراد سودجو به سمت کودک و طلای او جلب شود و علاه بر دزدی طلاها به کودک نیز آسیب برسانند.

تفاوت عمل جراحی باز و بسته بینی

۳۶ بازديد

روش باز، به عملی گفته می‌شود که در آن، داخل سوراخ‌های بینی، و پوست روی دیواره‌ی عمودی بین دو سوراخ بینی را شکاف می‌دهند. در این حالت پوست از قسمت نوک و پل بینی بلند می‌شود، و پس از آن عمل جراحی بینی را انجام می‌دهند. مزیت این عمل آن است که اسکلت بینی، مستقیما در معرض دید جراح قرار میگیرند و بخیه زدن غضروف‌ها به یکدیگر، تغییر شکل آنها، و یا نزدیک کردنشان به هم، بسیار آسان‌تر صورت می‌گیرد. به علاوه، در مواردی مانند انحراف شدید، یا ترمیم عمل بینی، که برای تغییر فرم بینی با مشکلات زیادی روبرو هستیم، این روش مزیت‌های زیادی دارد. در چنین مواردی، پزشک برای اعمال تغییرات اساسی، احتمالا عمل بینی باز را ترجیح می‌دهد.

فواید عمل باز بینی

جراح دید کامل‌تری به ساختار بینی بیمار دارد، و جراحی را به خوبی هدایت می‌کند. اکثر جراحان از این روش برای عمل بینی استفاده می‌کنند و اگر بخواهید عمل باز انجام دهید، ‌راحت‌تر و سریع‌تر می‌توانید در نزدیکی خود یک پزشک پیدا کنید. در جراحی بینی باز، پزشک راحت‌تر می‌تواند بینی را بعد از عمل ثابت و محکم نگه دارد.

بیشتربخوانید... بینی عروسکی

معایب عمل باز بینی

عمل بینی باز طولانی‌تر است و معمولا سه ساعت یا بیشتر زمان می‌برد. بدلیل اینکه در این جراحی، پوست کاملا از بینی جدا می‌شود، درد و ورم بیشتری را به همراه دارد و زمان ترمیم و بهبود آن هم بیشتر است. جای بریدگی‌های کوچک ناشی از این عمل، روی لبه‌ی بیرونی بینی باقی ماند، البته جای آن فقط زمانی پیدا می‌شود که فرد سر خود را کاملا به عقب خم کند. اگر پزشک جای بریدگی را درست بخیه بزند، بعد از مرور زمان اثری از آن باقی نمی‌ماند. قسمتی از ساختمان بینی که وظیفه‌ی محافظت و محکم نگه داشتن نوک بینی را به عهده داشته است، سست می‌شود، چرا که در این روش میزان بریدن و دست‌کاری غضروف‌های بینی خیلی بیشتر است.

بیشتربخوانید... چسب زدن بینی

مزایای عمل بسته بینی

عمل بینی بسته، با قسمت بیرونی بینی سر و کار ندارد، بنابراین جای زخمی روی بینی به جا نمی‌گذارد و بینی هم کمتر ورم میکند. بینی شما زمان کمتری برای ترمیم احتیاج داشته، و بنابراین بیمار زودتر بهبود می‌یابد. این نوع جراحی اصولا ارزان‌تر است، اما قیمت جراحان مختلف هم متفاوت است.

بیشتربخوانید... هزینه عکس آتلیه برای جراحی بینی

معایب عمل بسته بینی

جراح در حین عمل دید کمتری به ساختار بینی دارد. دقت و ظرافت کار در این عمل کمتر است، اما این بدین معنا نیست که پزشک شما مهارت کافی برای ایجاد تغییرات مورد نظر شما را نداشته باشد. در حال حاضر بیشتر جراحان، عمل بینی باز انجام می‌دهند، به همین خاطر ممکن است حق انتخاب برای عمل بسته نداشته باشید.

منبع: عمل بینی دکترمطب

پاسخ به سوالات رایج در مورد بلیچینگ دندان

۳۴ بازديد

برای پاسخ به تمامی سوالات پیرامون بلیچینگ دندان در ادامه این مقاله با بهترین متخصص ارتودنسی در کرج همراه باشید.

با بلیچینگ چه اندازه دندان‌ها سفید می‌شوند؟

میزان سفیدی دندان‌ها به عواملی مانند جنس دندان‌ها و مواد رسوب کرده بر روی دندان‌ها بستگی دارد و نتایج برای همه افراد نمی‌تواند یکسان باشد.

قبل از بلیچینگ چه کار باید کرد؟

 باید ابتدا به درمان پوسیدگی دندان پرداخت سپس عمل بلیچینگ را انجام داد. دندانپزشک ابتدا دندان‌ها را جرم گیری می‌کند سپس با استفاده از بلیچینگ اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند که بلیچینگ بر روی دندان‌ها پر شده یا نواحی زرد ریشه ناشی از تحلیل ریشه هیچ گونه اثری نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... ارتودنسی دندان نامرئی

آیا بلیچینگ عوارضی دارد؟

بلیچینگ عوارضی ندارد اما ممکن است بیمار دچار حساسیت دندانی شود که با استفاده از خمیردندان‌های ضد حساسیت این موضوع به زودی برطرف می‌شود.

تفاوت بلیچینگ دندان و لمینت چیست؟

بلیچینگ یک روشی برای سفید کردن دندان‌ها است که با تزریق ماده سفید کننده باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شود اما لمینت دندان با هدف پوشاندن عیب‌های دندانی، متناسب با دندان ساخته می‌شود و با کمک چسب مخصوصی بر روی دندان‌ها چسبانده می‌شود در نتیجه علاوه بر تغییر رنگ دندان، فرم و اندازه دندان‌ها نیز تغییر می‌کند.

چه تفاوتی میان بلیچینگ و جرم گیری دندان‌ها وجود دارد؟

هر دو روش باعث سفید شدن دندان‌ها می‌شوند اما میزان سفید کردن دندان‌ها متفاوت است که جرم گیری با هدف پاکسازی دندان‌ها از پلاک‌های دندانی اقدام به سفید کردن دندان‌ها می‌کند. بلیچینگ تنها برای سفید کردن دندان‌ها و برای از بین بردن لکه‌های موجود بر روی دندانها استفاده می‌شود که برای افرادی که دندان‌های سالمی دارند و تنها خواستار سفید کردن دندان‌های خود هستند روش بسیار مناسبی است.

بیشتربخوانید... هزینه ی ارتودنسی

قیمت بلیچینگ دندان در کرج

هزینه بلیچینگ با توجه به نوع بلیچینگ (بلیچینگ در مطب و بلیچینگ در خانه) متفاوت است البته بلیچنگ نسبت به سایر روش‌های سفید کردن دندان‌ها هزینه کمتری دارد. قیمت بلیچینگ دندان با لیزر با توجه به تعداد جلسات موردنیاز می‌تواند کمی زیادتر شود.

منبع: ارتودنسی لاچینه

زیبایی دندان چگونه حاصل میشود ؟

۳۲ بازديد

امروزه دندانپزشکان نه تنها به درمان و ترمیم دندان توجه دارند؛ بلکه زیبایی دندان یکی از اهداف آنها به شمار می رود. روش های ترمیم و زیبایی دندان همگی با هدف طرح لبخند زیباست و هزینه آن به مواد، تجهیزات و دستمزد متخصص‌ ترمیم و زیبایی دندان و نوع درمان بستگی دارد.

زیبایی دندان با استفاده از کامپوزیت دندان

بعضی از درمان های زیبایی باعث بالا بردن سلامت دهان و دندان می شود. مثلاً پر کردن دندان با مواد سرامیکی در مقایسه با آمالگام ظاهر بهتری به دندان داده و میزان کمتری از مینای دندان تراش داده می شود. در دندانپزشکی زیبایی موادی به دندان اضافه یا از آن کم می شود. بدین منظور در دنداپزشکی از اقدامات غیر قابل بازگشت روی دندان ها  خودداری می شود. در این روش مواد همرنگ دندان بوسیله چسب مخصوص به سطح جلوی دندان چسبانده می شود.

بیشتربخوانید...  قیمت ایمپلنت

زیبایی دندان با استفاده از لمینت های سرامیکی

لمینت دندان سرامیکی، لایه هایی از سرامیک هستند که عیوبی از قبیل تغییر رنگ دندان را پوشانده و سبب زیبایی آن ها می شوند. در استفاده از لمینت قسمتی از مینای دندان باید تراش داده شود. در واقع ونیرها لایه های بسیار نازکی هستند که برای برطرف کردن ترک ها و شکستگی های دندان روی آنها قرار می گیرند و سبب زیبا کردن ظاهر آنها می شوند. ونیرها از جنس پرسلین یا رزین کامپوزیت هستند. رزین مایعی است که می تواند به جامدی سخت تبدیل شود.

استفاده از پل های بین دندانی یا بریج

یکی از تکنیک های دیگر ترمیم و زیبایی دندان ، بریج ها هستند. در این روش درمان روکش به شکل پل نصب می شود تا موجب پیوستگی دندان ها شود. این کار با کمک دو دندان کناری انجام می شود. بریج ها تنها جنبه زیبایی ندارند. در مقایسه با ایمپلنت و ارتودنسی، از لحاظ اقتصادی مقرون بصرفه تر و اجمالی تر بوده و بدون ایمپلنت یا ارتودنسی می توانند سبب بهبود وضعیت آنها شوند.

ایمپلنت ها

هر گاه به هر دلیلی یکی از دندانها دچار مشکل شده و بیفتد، مشکل بزرگی در زیبایی دندان ها بوجود خواهد آمد. ایمپلنت ها در این هنگام می توانند این مشکل را جبران کرده، فضای خالی را پر نموده و ظاهر دهان را زیباتر کنند. البته لازم به ذکر است که ایمپلنت دندان بیشتر در جهت بهبود و اصلاح مشکلات دندانی است؛ اما نقش آن در زیبایی نیز بی تأثیر نیست.

بیشتربخوانید... ترمیم دندان پوسیده

بلیجینگ یا سفید کردن دندان ها

عوامل زیادی در رنگ، ظاهر و سلامت دندانها دخیل هستند. دندان های سفید نشانگر بهداشت و سلامتی دهان و دندان است. بلیجینگ دندان راهکاری برای چند درجه سفیدتر کردن دندانها بوده و منجر به زیبایی دندان ها می شود. در بلیچینگ که به منظور سفید کردن دندانهاست لکه دندانها از بین می رود. تغییر رنگ مینای دندان که به علل مختلفی همچون قهوه، چای، سیگار، ارث و بالا رفتن سن نیز می تواند اتفاق بیفتد با این روش قابل درمان است. این کار توسط ماده سفید کننده انجام می شود و هر جلسه 45 دقیقه تا یک ساعت طول می کشد.

منبع: ترمیم و زیبایی کرج دنتیست

اسلیو معده تامین اجتماعی

۲۸ بازديد

چاقی بیش از حد اخیر به تازگی در میان گروه های زیادی از مردان و زنان در سنین مختلف شیوع یافته است و در دوره اخیر با گسترش رستوران ها، فست فودها و سبک زندگی خاص مبتنی بر غذاهای پر از چربی و کربوهیدرات، شدت آن افزایش یافته است. بنابراین، جراحی های چاقی در انواع مختلف آن نیز متناسب با هر مورد تکامل یافته و مهمترین جراحی هایی که اخیراً ظاهر شده اند، فرآیند گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده است که به کاهش وزن و کاهش اندازه معده کمک می کند. گاسترکتومی  اسلیو معده اصلاح شده چیست؟، گاسترکتومی اسلیو معده اصلاح شده چه مزایایی دارد؟ و آیا با  اسلیو معده آندوسکوپی سنتی متفاوت است یا خیر

گاسترکتومی  اسلیو معده

گاسترکتومی  اسلیو معده با لاپاراسکوپی متداول ترین عمل های لاغری در جهان برای درمان چاقی است و آن برداشتن حدود 75٪ تا 85٪ معده با استفاده از استاپلرهای مدرن است، بنابراین اندازه معده را با درصد زیادی کاهش می دهد ، بنابراین بیمار با خوردن مقدار کمی غذا احساس سیری می کند. از طریق 3 برش کوچک که طول آن از 1 سانتی متر بیشتر نیست و هورمون گرسنگی در حین عمل از بین می رود و احساس گرسنگی بعد از عمل نادر می شود. بعد از عمل  اسلیو معده سنتی، بعضی از موارد دچار افزایش وزن شده بودند زیرا در یک زمان مقدار زیادی غذا مصرف می کردند، زیرا بافت معده قابل کشش بود. اما در این نوع عمل اسلیو معده دیگر کششی در معده وجود نخواهد داشت.

بیشتربخوانید... تمرینات کاردیو

چه کسی فرد مناسب برای جراحی  اسلیو معده اصلاح شده است؟

کسانی که از چاقی مفرط رنج می برند  کسانی که شاخص توده بدنی (BMI) آنها بیشتر از 40 است. کسانی که شاخص توده بدنی یا BMI از 35 تا 39.9 بیشتر است یا دارای یکی از مشکلات  مربوط به سلامتی مرتبط با چاقی باشد مانند: بیماری فشار خون بالا دیابت نوع 2 آپنه خواب بیماری کبد چرب سطح بالای کلسترول و چربی در خون

بیشتربخوانید... یک رژیم غذایی ساده و سالم

مزایای  اسلیو معده

مقدار غذایی که معده می تواند نگه دارد را محدود می کند باعث کاهش سریع و قابل توجه وزن می شود که مطالعات مقایسه ای مشابه با بای پس معده Roux-en-Y پیدا می کنند. کاهش وزن 50٪ برای داده های 3-5 ساله را نشان داده بود به هیچ جسم خارجی (AGB) و بدون دور زدن یا مسیریابی مجدد جریان غذا (RYGB) نیاز ندارد تقریباً 2 روز در بیمارستان بستری میشوید باعث تغییرات مطلوبی در هورمون های روده می شود که گرسنگی را سرکوب می کند، اشتها را کاهش می دهد و سیری را بهبود می بخشد.

بیشتربخوانید... کراتینه مو چیست

معایب  اسلیو معده

 یک روش غیر قابل برگشت است امکان کمبود طولانی مدت ویتامین را دارد میزان عوارض زودرس بالاتر از AGB است

منبع: عمل لاغری جیم جو

ارتودنسی بزرگسالان: بررسی مزایا، انواع و هزینه ارتودنسی در بزرگسالان

۳۴ بازديد

امروزه دیگر خدمات ارتودنسی فقط به کودکان و  جوانان اختصاص ندارد. بلکه بسیاری از بزرگسالانی که اهمیت بالای سلامتی خود را می‌دانند و یا دوست دارند چهره زیباتری داشته باشند نیز، از درمان‌های ارتودنسی استفاده می‌کنند. امروزه بزرگسالان فرصت بهره‌مندی از درمان‌های ارتودنسی را پیدا کرده‌اند و  اکنون این فرصت برای شما هم فراهم شده است. در این مقاله از بهترین متخصص ارتودنسی در کرج و تهران اطلاعاتی درباره ارتودنسی در سنین بالاتر به دست خواهید آورد و تفاوت آن را با ارتودنسی کودکان بهتر درک خواهید کرد. چرا ممکن است بزرگسالان به ارتودنسی دندان نیاز داشته باشند بنا به دلایل زیر برخی (یا حتی اغلب بزرگسالان) ممکن است نیاز به درمان ارتودنسی داشته باشند: وجود ناهنجاری های فکی که باعث می‌شود دندان‌ها به شکل مناسبی روی هم قرار نگیرند. شلوغی دندان ها و یا وجود فاصله بین دندان ها زیاد بین آنها که می‌تواند منجر به پوسیدگی دندان‌ها و بروز بیماری‌های لثه شود. درد غیر طبیعی فک‌ها و یا فشار بر روی آنها در اثر کج بودن دندان ‌ها تمایل به داشتن دهان و دندان سالم‌تر و لبخند زیباتر و …

بیشتربخوانید...  مشاوره ارتودنسی رایگان

مزایای ارتودنسی بزرگسالان چیست؟

 انجام درمان ارتودنسی بزرگسالان می تواند جدای از صاف شدن دندان ها مزایای زیاد دیگری نیز داشته باشد. مهمترین مزایای ارتودنسی بزرگسالان عبارتند از:

ارتقآء سلامتی دهان و دندان

 تمیز کردن دندان‌هایی که ردیف و مرتب باشند با استفاده از مسواک و نخ دندان، خیلی راحت‌تر است و می‌تواند باعث پیشگیری از ابتلاء به سایر بیماری‌های دهان و دندان در آینده شود.

دستیابی به یک طرح لبخند زیبا و افزایش اعتماد به نفس

درمان‌های ارتودنسی می‌تواند به تقویت اعتماد به نفس شما کمک کند و کیفیت زندگی شما را بالا ببرد. ارتودنسی بزرگسالان به شما امکان را می‌دهد که بدون خجالت کشیدن و نیاز به مخفی کردن دندان‌هایتان بتوانید به راحتی لبخند بزنید.

جلوگیری از بدتر شدن مشکلات دهان و دندان

 اگر ارتودنسی برای شما لازم باشد و آن را انجام ندهید، ممکن است در دراز مدت عوارض بیشتر و خطرناک‌تری برای سلامتی شما به وجود بیاید و در نهایت مجبور باشید هزینه بسیار بیشتری بابت درمان آن بیماری‌ها بپردازید.

هزینه ارتودنسی بزرگسالان

هزینه ارتودنسی دندان چه در کودکان و چه در بزرگسالان به طول مدت درمان، سن، میزان و شدت مشکل شما و نوع بریسی که متخصص ارتودنسی برای شما توصیه می‌کند، بستگی خواهد داشت. قبل از شروع درمان با بیمه درمانی یا تکمیلی خود هماهنگی کنید تا مشخص شود که آیا هزینه‌های ارتودنسی شما را پوشش می‌دهد یا خیر.

منبع: ارتودنسی ارتودنتیست

چه مواردی را هنگام خرید طلا باید در نظر گیریم؟

۳۴ بازديد

با توجه به اینکه خرید طلا از ارزش و اهمیت والایی برخوردار است، یکسری نکات را باید خریدار در هنگام خرید طلا مدنظر قرار دهند. همانطور که در مقالات قبلی گالری ربیعی بیان شد طلا فلزی ارزشمند بوده و با توجه به قیمت بالای آن در بسیاری موارد گزینه مناسبی برای سرمایه‌گذاری به شمار می‌رود. ما در این مقاله سعی بر آن داریم میزان خطا در هنگام خرید طلا را برای مشتریان خود به حداقل برسانیم.

بیشتربخوانید... انگشتر طلا

خرید طلا از مراکز معتبر

با توجه به رشد روزافزون کسب و کارهای آنلاین و توسعه فناوری، شناخت و بررسی موارد اصولی می‌تواند درصد خطا هنگام خرید را به صفر برساند. اولین و مهم‌ترین مورد برای خرید طلا چه به صورت حضوری و چه در حالت آنلاین دستیابی به مرکز معتبر خرید می‌باشد.

گالری و فروشگاه خرید طلا

اصولا گالری‌ها و فروشگاه‌های معتبر خرید طلا از اعتبار بالایی برخوردارند و جواز صادر شده برای آنها، مجموعه‌ها را موظف به رعایت اصول و قوانین می‌نماید. از این رو حتما در هنگام خرید مواردی مانند جواز کسب و شناسنامه فروشگاه را مورد بررسی قرار دهید.

مغازه‌های طلافروشی

با توجه به اینکه صنف طلافروشان همانند سایر اصناف استاندارد، سال‌ها در حال فعالیت هستند مغازه‌ها و طلافروشی معتبر برای تمامی افراد و کسبه شناخته شده می‌باشد و هیچ کاسب قدیمی اعتبار خود را هنگام فروش طلا به خطر نمی‌اندازد، پس پیداکردن یک منبع درست برای خرید طلا موجب آسودگی خاطر خریداران می‌شود.

فاکتور خرید

 فاکتور خرید طلا به منزله سند آن به شمار می‌رود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار می‌باشد. پس حتما هنگام خرید طلا، فاکتور خرید را از فروشنده بخواهید و یکسری نکات باید در فاکتور لحاظ گردد. فاکتور خرید تنها دلیل اثبات مالکیت طلا برای خریدار می‌باشد، حتما مراقبت از آن را در نظر گیرید، چرا که در هنگام فروش طلا نیز باید فاکتور خرید را به فروشنده ارائه دهید.

بیشتربخوانید... خرید گوشواره طلا

در پایان

 با توجه به اینکه خرید طلا به صورت حضوری جذابیت خاصی برای مشتریان دارد، امروزه وجود فناوری اطلاعات در خرید و فروش آنلاین طلا توسعه و رشد چشمگیری داشته، مضاف براینکه در خرید آنلاین طلا امکان مقایسه و بررسی تمامی کالاهای هر مجموعه وجود دارد و فرد به راحتی می‌تواند طلای موردنظر را آنالیز نماید و میزان قیمت آن را با سایت‌ها مقایسه نماید، در مقاله بعدی به تفضیل به بررسی خرید آنلاین طلا می‌پردازیم.

پروتز یا غضروف مصنوعی در جراحی بینى

۳۹ بازديد

آیا در جراحی بینی از غضروف مصنوعی یا پروتز استفاده میشود؟ در مواقعی که تیغه وسط بینى ( سپتوم ) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح بینی قرار نمى دهد، بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى ( پروتز ) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند. برخی پزشکان برای ترمیم بینی از پروتزهای مصنوعی استفاده می کنند. دکتر شمس بیشتر از غضروف های طبیعی که از خود فرد گرفته شده، استفاده می کند. غضروف های مصنوعی خوبی هم در بازار وجود دارد که عوارض چندانی از آنها گزارش نشده، اما در دراز مدت تکلیف مشخصی ندارند. زیرا مثلا اگر فردی 20 ساله از غضروف مصنوعی برای جراحی بینی استفاده کند، مشخص نیست که 50 سال آینده آیا برایش مشکلی به وجود می آید یا خیر.

بیشتربخوانید... هزینه عمل بینی

امروزه براى جلوگیرى از افت نوک بینى بعد از جراحى از تقویت غضروفى نوک بینى بهره مى گیریم . براى این منظور غضروف از تیغه وسط (داخل بینى) برداشته مى شود و به غضروف هاى نوک بینى پیوند زده مى شود تا نوک بینى محکم تر شود . بعد از پایان جراحى و در حین ترمیم نیروهایى از پوست به اسکلت بینی وارد مى شود که بسیار قوی و پر قدرت هستند و اگر نوک بینى به اندازه کافى قوى نباشد در مقابل آن ها سر خم خواهد کرد و افت مى کند . به عبارت دیگر نوک بینى پایین مى آید و به لب بالا نزدیک مى شود .

بیشتربخوانید:

هر قدر پوست بینى ضخیم تر باشد احتمال افت نوک بینى بعد از عمل بیشتر است . گاهى تیغه وسط بینى (سپتوم) غضروف کافى براى تقویت نوک بینى در اختیار جراح قرار نمى دهد . در این صورت بعضى از جراحان از غضروف مصنوعى (پروتز) براى تقویت نوک بینى استفاده مى کنند . غضروف هاى مصنوعى بسیار قوى و ماندگار هستند و استحکام کافى براى نوک بینى ایجاد مى کنند . با تمام مزایایى که غضروف هاى مصنوعى دارند معایب بالقوه خطرناکى هم دارند که عفونت و بیرون زدن از پوست جز آن ها است. به دلیل معایب مورد اشاره من از پروتز در بینی هیچگاه استفاده نمی کنم و عطاى آن را به لقایش بخشیده ام.

منبع: مجله جراحی بینی

کاربرد لمینت سرامیکی چیست؟

۳۰ بازديد

لمینت لایه ای نازک از مواد است که متناسب با فرم و ویژگی های هر فرد ساخته و به دندان ها چسبانده می شود. لمینت ها اغلب اوقات با رنگ های طبیعی ساخته می شوند که تقریباً شبیه به رنگ دندان است و در بخش جلوی دندان ها استفاده می شود تا سبب زیباتر شدن طرح لبخند شوند. لمینت دندان نیز همانند دندان طبیعی قادرند نور را بازتاب کنند. در درخشندگی آنها نیز همانند دندان طبیعی است. برای اینکه ظاهر لمینت تا حد زیادی مطابق دندان ها باشد باید فاکتورهایی مثل اندازه، رنگ، طول، تراز بودن و شفافیت لمینت در نظر گرفته شوند. در ادامه با بهترین متخصص ارتودنسی هماه باشید.

بیشتربخوانید... هزینه ارتودنسی

  • کاربرد لمینت سرامیکی
  • یک یا چند دندان زرد شده باشد.
  • دندان ها لب پر و یا شکسته باشند.
  • دندان ها کج باشند.
  • یک یا چند دندان کوتاه تر از بقیه باشند.

در تمام موارد گفته شده می توان بدون عمل جراحی و با استفاده از لمینت سرامیکی آنها را اصلاح کرد. و آنها را با بقیه دندان ها، هم تراز کرد.

بیشتربخوانید... بلیچینگ

اگر فاصله بین دندان ها نیز موجب آزار شماست بدون استفاده از براکت و با کمک لمینت سرامیکی می توان آن را درمان کرد. اگر تنها یکی از دندان ها دچار مشکل بوده و نیاز به اصلاح داشته باشد در این صورت برای متناسب کردن آن با بقیه دندان ها می توان از لمینت سرامیکی استفاده نمود.

بیشتربخوانید... ارتودنسی نامرئی

لمینت راهکاری مناسب برای بهبود ظاهر و زیباسازی دندان ها است. لمینت های سرامیکی راحت و سریع روی دندان نصب شده و هر گونه عیب و نقص دندان ها را رفع می کنند. لمینت از پیشرفت های چشمگیر در حوزه دندانپزشکی زیبایی است و به بیماران کمک می کند تا مشکلات دندانی خود را برطرف کنند. با لمینت می توان دندان های پیشین را زیباتر و جذاب تر نمود.

منبع: مجله ارتودنسی دندان