شرایط انجام عمل لاغری، آیا من واجد شرایط هستم؟

۱۹ بازديد

برای اینکه زیر تیغ این جراحی ها بروید لازم است که شرایط خاصی داشته باشید. به این معنی که هر کسی واجد شرایط یا کاندید عمل لاغری نیست. برخی از مهمترین و اصلی ترین شروط انجام این ۳ عمل عبارتند از:

بیشتربخوانید... برنامه غذایی صبحانه سالم

داشتن حداقل ۴۵ کیلوگرم اضافه وزن 

اولین شرط برای انجام جراحی لاغری( عمل اسلیو معده ، عمل ساسی معده و....) قطعا داشتن اضافه وزن بسیار زیاد است.  کسانی که دست کم ۴۵ کیلو اضافه وزن دارند میتوانند کاندید عمل لاغری باشند. وزن نرمال هر شخصی بر اساس وزن و قد او تعیین میشود. اگر میخواهید بدانید که وزن نرمال شما باید چقدر باشد و اکنون چقدر اضافه وزن دارید، به روی عبارت “محاسبه شاخص توده بدنی” کلیک کنید تا بصورت آنلاین و آنی بینید چقدر اضافه وزن دارید.

بیشتربخوانید... دلایل ریزه خواری بعد از عمل اسلیو معده

داشتن شاخص توده بدنی یا (BMI)  ۴۰ یا بالاتر از آن (از مهمترین شرایط انجام عمل لاغری )

در همان صفحه ذکر شده بعد از وارد کردن قد و وزن، اولین عددی که مشاهده میکنید شاخص توده بدنی است. اگر این شاخص برای شما ۴۰ یا بیشتر باشد به معنی این است که شما کاندید خوبی برای عمل جراحی لاغری هستید.

 BMI 35 یا بالاتر به همراه ابتلا به برخی مشکلات و بیماری ها

ممکن است شاخص توده بدنی ششا کمتر از ۴۰ باشد اما در برخی شرایط باز هم میتوانید زیر تیغجراحی لاغری بروید. طبق یک قاعده کلی، افرادی که شاخص توده بدنی ۳۵ یا بالاتر از آن را دارند و در عین حال با یک یا چند بیماری مرتبط با چاقی مانند دیابت نوع ۲، فشار خون بالا، آپنه خواب، کبد چرب، اختلالات گوارشی و … دست به گریبان هستند نیز میتوانند زیر تیغ عمل جراحی چاقی قرار بگیرند.

بیشتربخوانید... مصرف پروتئین بعد از عمل اسلیو

سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال

خیلی ها برایشان سوال پیش می آید که مناسبترین سن برای انجام عمل لاغری چیست؟ در پاسخ ما میگوییم که موسسات معتبر حهانی سن مناسب انجام این عمل را از ۱۸ تا ۶۰ سال در نظر میگیرند. بنابراین یکی دیگر از شرایط انجام عمل لاغری این است که در محدوده سنی ۱۸ تا ۶۰ سال قرار داشته باشید.

منبع: gymju

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.