آيا كاهش وزن مي تواند راهي براي درمان آسم باشد؟

۴۱ بازديد

اكثر افرادي كه بيش از اندازه چاق هستند، به سختي نفس مي كشند و تنفس آن ها با خس خس همراه است. معمولا در چنين شرايطي، انگشت سرزنش به سمت آسم مي رود. همچنين ممكن است بيمار سابقه ي آسم داشته باشد اما با افزايش وزن علائم آن بيشتر از پيش بروز كند. اگرچه تحقيقات انجام شده در اين زمينه تقريبا جديد هستند، اما همه ي آن ها رابطه ي بين چاقي و آسم را تاييد و اعلام كرده اند كه اضافه وزن هم در اين ميان بي تقصير نيست.

بيشتربخوانيد... برنامه غذايي كتوژنيك

آسم چيست؟

آسم يك بيماري مزمن است كه مجاري هوا را تحت تاثير قرار داده و تنفس را براي بيمار مشكل مي كند. مجاري هواي منتهي به ريه در بدن بيماران مبتلا به آسم ملتهب و تنگ مي شود. مجاري تنگ شده شديدا به آنچه كه در هواي محيط وجود دارد، حساس مي شوند. اين امر منجر به بروز علائم آسم از قبيل موارد زير مي شود.

  • سرفه
  • خس خس كردن
  • تنگي نفس
  • تنگي قفسه سينه

در صورتي كه آسم شديد باشد، مواردي همچون تضعيف فعاليت هاي روزانه و عدم توانايي در تكلم هم به چشم مي خورد كاهش وزن به طور كلي يك قدم بزرگ به سوي سلامتي هر فرد چاق است. اما براي بيماران آسمي، كاهش وزن مانند يك معجزه عمل مي كند. بر اساس تحقيقات و آزمايشات انجام شده، اقدام به كاهش وزن در بيمارن آسمي باعث بهبود علائم آسم در آن ها مي شود. كاهش وزن همواره به عنوان يكي از اساسي ترين گزينه هاي درمان آسم براي بيماران چاق در نظر گرفته مي شود. اگرچه موارد ديگري مثل ترك سيگار و جلوگيري از تحريك آلرژي نيز بايد مراعات شوند، اما كاهش اضافه وزن مفرط در درمان آسم يك فاكتور كليدي است.

بيشتربخوانيد... عمل لاغري براي درمان فشار خون

از آنجايي كه تنفس حياتي ترين عمكرد بدن براي زنده بودن است، هر گونه اختلال در آن بايد در سريع ترين زمان ممكن رفع شود. رژيم غذايي و ورزش راهكار معقولي براي كاهش وزن سريع نيستند. براي چنين مواردي جراحي لاغري بهترين روش ممكن است. جراحي هايي مثل عمل ساسي معده و يا اسليو معده باعث كاهش حجم معده شده و با سرعت معقولي، وزن بيمار را به حد نرمال مي رسانند. پس از جراحي لاغري مشكلاتي مثل آسم نيز بر اثر كاهش وزن از بين مي روند. به عبارت ديگر، جراحي لاغري يك روش غير مستقيم براي بهبود آسم محسوب مي شود. با اين بهتر است افراد مبتلا به آسم كه ازبيماري چاقي رنج مي برند  براي كسب اطلاعات بيشتر با يك متخصص جراحي لاغري مشورت كنند.

منبع: https://www.dandooneman.ir/

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.