پیشگیری از سنگ کلیه با تغییر سبک زندگی

۱۴ بازديد

هیچ روش مطمئن برای جلوگیری و درمان سنگ کلیه وجود ندارد، به خصوص اگر سابقه خانوادگی از این بیماری داشته باشید. ترکیبی از تغییرات رژیم غذایی و شیوه زندگی و همچنین برخی از داروها ممکن است به کاهش خطر ابتلا شما به این بیماری کمک کند. در ادامه با مجله لاغری جیم جو همراه باشید.

بیشتر بخوانید.... مهم ترین علائم سنگ کلیه

برخی تغییرات در سبک زندگی می توانند راهکارهای برای پیشگیری از سنگ کلیه و تسکیل علائم آن باشند، از جمله:

آب کافی بنوشید زیر نوشیدن آب بیشتر، بهترین راه برای جلوگیری از سنگ کلیه است. مصرف آب زیاد منجر به افزایش میزان ادرار می شود و برعکس کم آبی باعث غلیظ شدن ادرار خواهد شد. که در این شرایط ممکن است. نمک که عامل تشکیل سنگ است کمتر حل شود.

مصرف مرکبات افزایش دهید به دلیل وجود سیترات طبیعی در کاهش و جلوگیری سنگ کمک می کند.

غذاهای غنی از کلسیم بخورید. متداول ترین نوع سنگ کلیه، سنگ اگزالات کلسیم است و بسیاری از افراد باور دارند که باید از خوردن کلسیم خودداری کنند. در حالی که رژیم مناسب کلسیم می تواند خطر ابتلا به سنگ کلیه تا حدودی افزایش دهد.

نوشابه نخورید. نوشابه از نظر فسفات سرشار از مواد شیمیایی دیگر است که می تواند سبب سنگ کلیه شود.

میزان مصرف قند را کاهش دهید. ساکارز و فروکتوز موجود در قند و مواد شیرین ممکن است خطر سنگ کلیه را افزایش دهد.

بیشتربخوانید... مراقبت های بعد از عمل RIRS

از مصرف مکمل های ویتامین سی خودداری کنید. مکمل ویتامین C (اسید اسکوربیک) ممکن است باعث ایجاد سنگ کلیه به خصوص در آقایان شود. بررسی ها نشان داده که خطر ایجاد سنگ کلیه در مردانی که مقدار زیادی مکمل ویتامین C مصرف کرده اند دو برابر بوده است.

مصرف غذاهای غنی از اگزالات را کاهش دهید. برخی از سنگ های کلیه از اگزالات ساخته شده اند که یک ترکیب طبیعی است که در برخی از مواد های غذایی یافت می شود. محدود کردن غذاهای سرشار از اگزالات ممکن است به جلوگیری از شکل گیری سنگ کمک کند.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.