معرفی رژیم آب و کاهش وزن سریع با آب درمانی رژیمی

۱۴ بازديد

همان‌طورکه از نام این رژیم هم مشخص است، برنامه غذایی‌تان از صبح تا شب فقط نوشیدنِ آب است. رژیم آب ساده و بدون نیاز به ماده اولیه‌ای که اثرات سم‌زدایی فوق‌العاده‌ای دارد؛ اما بسیار پر ریسک است.

کافی است یک شیر آب در منزل داشته باشید تا بتوانید اولین روز رژیم را شروع کنید. البته این برنامه غذایی در اصل برای لاغری نبوده و بیشتر جنبه سم‌زدایی و پاکسازی بدن دارد؛ ولی باتوجه به این‌که کالری دریافتی‌تان در طول روز چیزی در حد صفر است، شک نکنید در کنار سم‌زدایی بدن، لاغر هم خواهید شد. تنها نکته‌ای که باید همیشه در مورد رژیم آب یادتان باشد این است که خوردنِ همه چیز ممنوع است، البته به جز آب.

میزان کاهش وزن با رژیم آب درمانی لاغری ۷ روزه

بله رژیم آب لاغرتان می‌کند؛ اما کاهش وزن تنها با نوشیدن آب روش مناسبی نیست. در این رژیم، دائم باید گرسنگی بکشید و به احتمال زیاد بعد از چند روز به همان الگوی قبلی غذا خوردن برمی‌گردید. همچنین وزنی که کم کرده‌اید را دوباره و حتی بیشتر از قبل اضافه خواهید کرد.

با رژیم لاغری آب شما حتما چند کیلویی کم می‌کنید؛ اما این چند کیلو عمدتا آب، توده عضلانی و ذخیره کربوهیدارتیِ بدن شماست و هرگز چربی نیست. برای این‌که چربی‌ها در بدنتان بسوزند، به رژیم‌های تخصصی‌تر و تمرینات ورزشی نیاز است؛ نه رژیم‌های تک‌بعدی و عجیبی مثل رژیم لاغری آب.

بیشتربخوانید... انواع رژیم لاغری سریع و سالم

حتی اگر قصد دارید فوری وزن کم کنید یا روزه بگیرید، می‌توانید از انواع رژیم‌های روزه‌داری یا لاغری دیگری استفاده کنید که سودمندتر است. همچنین به شما کمک می‌کند وزنتان به‌صورت پایدار کم شود.

به‌ هرحال باید قبل از امتحان چنین رژیمی از خطرات آن کاملا آگاه باشید. در صورت بروز حس بیماری یا به‌هم خوردنِ حالتان، سریعا این رژیم را متوقف کنید و به پزشک مراجعه کنید.

برای تجربه کاهش وزن سالم و همیشگی باید از رژیم غذایی اصولی و تمرینات ورزشی متناسب با شرایط بدنی و هدفتون استفاده کنید. برای مشاوره با کارشناسان و دریافت رژیم غذایی و برنامه ورزشی آنلاین به صفحه “مشاوره ورزشی فیتامین” بروید و جلسه مشاوره رزرو کنید.

مضرات رژیم لاغری آب

مضرات و معایبی که مقالات علمی درباره رژیم آب نام برده‌اند، بسیار زیاد و خطرناک و گاهی ترسناک است! اگر رژیم آب را فقط برای یکی دو روز امتحان کنید شاید تا این حد خطرناک نباشد؛ اما نگه داشتنِ این رژیم برای مدت طولانی (بیشتر از ۳ روز) می‌تواند خطرات زیر را داشته باشد:

  • کاهش وزن خطرناک و عضله‌سوزی
  • وخیم‌شدن مشکلات پزشکی زمینه‌ای
  • کالری دریافتی کم و انرژی کمتر
  • افسردگی و اضطراب
  • نازک شدن و ریزش شدید موها
  • کم‌آبی بدن
  • هیپوناترمی یا کمبود سدیم در خون

بهترین و جدیدترین رژیم های لاغری را در مجله دایت فرم ببینید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.