رژیم لاغری یک ماهه متعادل

مطالب پزشكي و سلامتي

رژیم لاغری یک ماهه متعادل

۱۴ بازديد

یک رژیم اصولی برای کاهش وزن باید شامل همه‌ی گروه‌های غذایی باشد، بر اساس ویژگی‌های جسمی فرد (ساختار بدن، وضعیت سلامتی، مقاومت به انسولین، میزان متابولیسم پایه، جنسیت، سن، وزن، ساختار ژنتیکی)تعریف شده باشد و هیچ وقت رژیم‌گیرنده را گرسنه نگذارد.

در یک رژیم غذایی یک ماهه قرار نیست که برخی از مواد غذایی را حذف کنید و به خود سخت بگیرید.

همچنین میزان کالری دوران رژیم شما نباید با میزان کالری مورد نیاز روزانه شما تفاوت زیادی داشته باشد زیرا با این کار سرعت کاهش وزن شما افزایش نمی‌یابد. بلکه متابولیسم بدن شما به صفر می‌رسد. زیرا بدن به حالت آماده باش برای محافظت از خود وارد می‌شود.

منظور از رژیم لاغری یک ماهه متعادل برنامه غذایی است که موارد زیر را شامل شود.

کربوهیدرات‌ها

کربوهیدرات‌ها منبع اصلی انرژی هستند و نیمی از کالری مورد نیاز روزانه شما باید از این مواد غذایی تامین شود. در رژیم غذایی شما باید از کربوهیدرات‌های پیچیده همچون برنج قهوه ای و گندمیان مثل جو دوسر که فیبر و مواد مغذی زیادی دارند مصرف کنید.

با مصرف این گروه از کربوهیدرات‌ها مدت زمان طولانی تری احساس سیری خواهید داشت. در این رژیم کربوهیدرات‌هایی همچون  نان، بیسکوییت، آرد گندم و شکر زیادی چای ندارند.

بیشتربخوانید... رژیم مناسب برای لاغری صورت

پروتئین‌ها

یک رژیم غذایی با پروتئین بالا می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، زیرا در عضله سازی موثر است. اما در بیشتر رژیم‌های لاغری میزان پروتئین بسیار کم است که این اصلا درست نیست.

پروتئین‌ها برای کمک به بدن در ساخت و ترمیم بافت، ماهیچه‌ها، غضروف و پوست و همچنین پمپاژ خون ضروری هستند. شما باید در هر وعده غذایی حدود ۳۰ درصد پروتئین مصرف کنید.

چربی‌ها

چربی‌ها از دیگر گروه‌های غذایی است که باید آن را در رژیم خود بگنجانید زیرا برای بدن الزامی می‌باشد زیرا هورمون‌ها را می‌سازند، ویتامین‌ها را ذخیره و انرژی را تامین می‌کنند.

وعده ی شما باید حدود ۲۰ درصد از چربی همچون چربی‌های سالم، اسیدهای چرب چند اشباع نشده ، تک اشباع نشده و امگا ۳ تشکیل شده باشد. لازم به ذکر است که شما باید از چربی‌های ترانس اجتناب کنید تا به وزن ایده آل خود برسید.

منبع: https://www.dietforme.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.