درباره ی رژیم غذایی بعد از اسلیو معده

۱۵ بازديد

کاهش کالری دریافتی و دستیابی به وزن ایده‌آل مهم ترین هدف جراحی اسلیو معده محسوب می شود. برهمین اساس، رژیم غذایی بعد از اسلیو معده در جهت رعایت رژیم غذایی مناسب و اصولی و پایداری وزن بسیار مهم است. اغلب پزشک توصیه می کند به بیمار که بعد از جراحی از خوردن غذاهای جامد و چرب نخورد و مایعات و غذاهای نرم مصرف کند.

این اقدام، در روزهای ابتدایی عمل بیشتر به خاطر زمان دادن به معده و بهبود بیمار انجام می شود. بنابراین، شما هم اگر عمل اسلیو معده انجام داده اید توصیه می کنیم با پیروی از دستورالعمل های غذایی، تلاش کنید تا این عمل را با موفقیت و بهبودی طی کنید تا درچار استپ وزنی بعد از عمل اسلیو معده نشوید.

تغذیه قبل از عمل اسلیو معده

در صورت اضافه وزن، کبد  بدن فرد به علت تجمع چربی ها بزرگ تر از اندازه طبیعی خواهد شد. به علت اینکه کبد در کنار معده قرار گرفته، این موضوع کار جراح اسلیو معده را سخت کرده و باعث می شود تا شانس موفقیت عمل کمتر شده و وضعیت برای بیمار خطرناک شود. بیمار باید قبل از جراحی موادغذایی مانند پروتئین بدون چربی، سبزیجات و مایعات مصرف کند. رعایت این موارد ممکن است برای بیمار سخت باشد اما لازم است بدانید که شما هرچه به روز جراحی نزدیک تر شوید باید غذاهای کم کالری تری مصرف کنید.

برای همین، آمادگی و تغذیه قبل از عمل اسلیو معده الزامی است که اغلب قبل از جراحی توسط پزشک به بیمار رژیم غذایی داده می شود که اغلب این رژیم باید ۲ هفته پیش از عمل توسط بیمار رعایت شود. معمولا دو روز قبل جراحی مصرف نوشیدنی‌های بدون گاز و کافئین توصیه می‌شود.

چند روز قبل از عمل اسلیو معده باید رژیم غذایی داشته باشیم؟

معمولاً زمانی که بیمار برای لاغری همه راه ها را امتحان می کند و به نتیجه نمی رسد به فکر جراحی می افتد. البته، هر فردی نمی تواند کاندید خوبی برای اسلیو معده باشد و این تصمیم بر عهده پزشک حاذق و باتجربه است. لازم است برای این کار در انتخاب پزشک دقت کنید و نباید به هر پزشکی خود را بسپارید.

بیشتربخوانید... ورزش برای لاغری کل بدن در خانه

اما داشتن یک رژیم غذایی قبل از عمل اسلیو معده و پیروی از آن چه فوایدی دارد؟ در جواب این سوال باید گفت که داشتن رژیم غذایی قبل از عمل درصد موفقیت عمل را افزایش خواهد داد. این رژیم، با استفاده از ۳ روش می تواند کمک کند که عمل موفقیت آمیز و امنی داشته باشید. این ۳ روش به شرح زیر است:

رژیم غذایی باعث کاهش خطر بروز عوارض اسلیو معده  خواهد شد. باید بدانید که افزایش وزن و چاقی از عوامل ایجاد عوارض پزشکی بعد از عمل هستند که کاهش وزن باعث میشود تا این عوارض به میزان حداقل خود رسیده و خطرات عمل کم شود.

رژیم غذایی قبل از عمل می تواند باعث ایمن تر شدن و آسانی دوران عمل و نقاهت شود. این کار همانطور که گفته شد در کاهش توده چربی اطراف کبد موثر است و باعث دید بهتر جراح لاغری برای عمل و دسترسی بهتر به بافت معده خواهد شد.

رژیم غذایی  قبل از عمل می تواند باعش شود تا بیمار بعد از عمل هم بتواند به این رژیم که بعد از عمل توسط پزشک داده می شود عمل کند و به آن پایبند باشد

رژیم غذایی قبل از عمل میتواند باعث بهتر گذراندن دوران نقاهت شما بعد از عمل شود که باعث می شود تا زندگی سالم تری بعد از عمل داشته باشید.

برای آشنایی با انواع مختلفی از رژیم های غذایی اینجا کلیک کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.