عوارض کاشت ابرو چیست ؟

مطالب پزشكي و سلامتي

عوارض کاشت ابرو چیست ؟

۱۴ بازديد

ابروها به دلایلی از قبیل افزایش سن، زمینه های ژنتیکی یا برخی بیماری ها یا داروهای خاص، دچار ریزش می شوند. بسیاری از افراد از عمل کاشت ابرو برای تقویت رشد ابروها یا جبران ریزش موی ابرو استفاده می کنند. با استفاده از کاشت ابرو، ابروها پرپشت، حالت دار و زیبا می شوند. با بروز تکنیک های جدید و روش‌های با کیفیت بالاتر در کاشت ابرو، امروزه افراد زیادی گرایش به استفاده از این عمل زیبایی دارند، اما این جراحی زیبایی نیز مانند تمام جراحی های دیگر مزایا و معایب خاص خود را دارد.

آگاهی از عوارض و معایب این روش زیبایی می‌تواند در روند بهبود بعد از کاشت و حفظ سلامت ابروها تاثیرگذار باشد.

سایر مقالات :

قرمزی پوست

انتظار می رود که مدت ۳ الی ۴ روز بعد از جراحی کاشت ابرو، پوست منطقه اطراف ابرو قرمز شود و جوش ها و لکه های ریز قرمز رنگ در پوست مشاهده شود. معمولا بعد از گذشت چند روز این لکه ها از بین می روند و پوست اطراف ابرو به حالت عادی بر می گردد؛ بنابراین نیازمند درمان خاصی نیست. در صورتی که قرمزی پوست برای مدت طولانی ادامه داشت و محو نشد، بیمار باید به پزشک مراجعه و به او اطلاع دهد. مطمئنا پزشک با انجام معاینات، راهکارهای درمانی مورد نیاز را ارائه می دهد.

باز هم تأکید می کنیم که قرمزی بعد از کاشت ابرو، بسیار طبیعی است و معمولا بعد از چند روز به طور کامل برطرف می شود؛ بنابراین در صورت مشاهده قرمزی در پوست نگران نشوید.

ظاهر ناخوشایند ابروها بعد از کاشت

ظاهر ناخوشایند ابروها از عوارض احتمالی کاشت ابرو است. معمولا در صورتی که کاشت ابرو به درستی انجام نشود و فولیکول های مو در زاویه این مشخص کاشته نشوند، بعد از عمل کاشت، ابروها در جهت عمودی و نامطلوب رشد می کنند و حالت غیرطبیعی به خود می گیرند. در این شرایط بیمار از انجام عمل کاشت ابروها احساس رضایت نمی کند. بسیار مهم است که کاشت ابرو در یک مرکز تخصصی و توسط فردی متخصص انجام شود. در صورتی که پزشک تبحر کافی در این زمینه نداشته باشد و زاویه مناسب برای کاشت فولیکول ها انتخاب نکند، موها در روندی خلاف روند ابروهای طبیعی رشد می کنند و در این حالت ابروها، حالت غیرعادی به خود می گیرند.

بیشتربخوانید... هزینه کاشت ابرو

ظاهر غیرعادی ابروها

یکی از مشکلاتی که بعد از کاشت ابرو مشاهده می شود، ظاهر غیرعادی ابروها به دلیل تفاوت موهای کاشته شده با ابروهای طبیعی فرد است. لازم است که افراد در این زمینه کمی صبور باشند، چراکه بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی با خوابیدن ابروهای پیوند زده شده، ابروها کمی حالت طبیعی پیدا می کنند. ابروهای کاشته شده نیز مانند ابروهای طبیعی، حالت خوابیده و یکدست پیدا می کنند.

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.