رژیم چاقی برای افزایش وزن سریع

مطالب پزشكي و سلامتي

رژیم چاقی برای افزایش وزن سریع

۱۲ بازديد

درحالیکه بسیاری از افراد آرزوی‌شان کاهش وزن و تناسب اندام است، بسیاری از افراد به دنبال رژیم چاقی و روش‌هایی برای افزایش وزن هستند. این دسته از افراد به احتمال زیاد انواع و اقسام رژیم چاقی را امتحان کرده، اما نتیجه‌ای از آن نگرفته‌اند. همان طور که چاقی خطرناک است، لاغری زیاد هم افراد را مستعد ابتلا به بیماری‌های مختلف مثل ضعف در سیستم ایمنی بدن و عفونت می‌کند. علاوه بر آن، افراد لاغر در هنگام بیماری نسبت به بقیه دیرتر بهبود پیدا می‌کنند. فردی که ۱۰ تا ۲۰ درصد زیر وزن نرمال است، کم وزن تلقی می‌شود.

بیشتربخوانید ... رژیم فستینگ

منظور از رژیم چاقی چیست؟

منظور از رژیم چاقی عمل به مجموعه‌ای از عواملی است که در کنار یک برنامه غذایی منظم می‌تواند به افزایش وزن منجر شود. هرچند متاسفانه بسیاری از رژیم‌های چاقی موجب عدم تناسب اندام و چاقی ناسالم می‌شوند، اما رژیم‌های اصولی هم وجود دارند که تنها با چند ترفند تغذیه‌ای منجر به چاقی دلخواه می‌شوند.

چگونه یک فرد چاق می شود؟

بدن ما به ازای هر یک کیلوگرم از وزن خود، روزانه به ۳۰ کالری نیاز دارد. بنابراین اگر در مقابل هر یک کیلوگرم از وزن خود این مقدار کالری را دریافت کنیم، مقدار سوخت مورد نیاز آن روز را تامین کرده و وزن ما ثابت خواهد ماند. اما اگر بیش از ۳۰ کالری مصرف کنیم، مطمئنا غذاهای اضافه تبدیل به چربی می‌شود. اگر هم کمتر از ۳۰ کالری برای هر یک کیلوگرم از وزن خود مصرف کنیم بدن برای تامین این کمبود به سوزاندن بافت‌های خود اقدام می‌کند و به لاغری منجر می‌شود.

بیشتربخوانید.... رژیم کانادایی

کالری گروه‌های غذایی مختلف

برای اینکه یک برنامه غذایی اصولی برای افزایش وزن داشته باشید، ابتدا باید گروه‌های غذایی را بشناسید و از ماهیت آنها مطلع شوید. گروه‌های غذایی را می‌توان به ۶ دسته تقسیم کرد:

کربوهیدرات: هرگرم از آن ۴ کالری دارد. پروتئین: هرگرم از آن ۴ کالری دارد. چربی: هرگرم از آن ۹ کالری دارد. ویتامین: هرگرم از آن صفر کالری دارد. املاح و مواد معدنی: هرگرم از آن صفر کالری دارد. آب: هرگرم از آن صفرکالری دارد.

بیشتربخوانید.... رژیم WW

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.