جراحی بای پس معده

مطالب پزشكي و سلامتي

جراحی بای پس معده

۶ بازديد

بای پس معده، نوعی جراحی کاهش وزن است که شامل ایجاد یک کیسه کوچک از معده و اتصال کیسه تازه ایجاد شده به طور مستقیم به روده کوچک است. پس از بای پس معده، غذای بلعیده شده به داخل این کیسه کوچک معده و سپس مستقیماً به روده کوچک می‌رود و در نتیجه قسمت اعظم معده و قسمت اول روده کوچک شما را دور می‌زند.

بای پس معده یکی از رایج‌ترین انواع جراحی چاقی است؛ عمل بای پس معده زمانی انجام می‌شود که رژیم غذایی و ورزش موثر نبوده و یا زمانی که به دلیل وزن خود دچار مشکلات جدی سلامتی شده‌اید.

بیشتربخوانید... سندروم دامپینگ چیست؟

آمادگی پیش از عمل بای پس معده

در هفته‌های منتهی به عمل جراحی، ممکن است از شما خواسته شود که یک برنامه فعالیت بدنی را شروع کنید و مصرف دخانیات را متوقف کنید.

درست قبل از عمل، ممکن است محدودیت‌هایی در خوردن و آشامیدن و داروهایی که می‌توانید مصرف کنید داشته باشید.

اکنون زمان خوبی برای برنامه ریزی از قبل برای بهبودی پس از جراحی است.

سایر مقالات ... بازگشت وزن بعد از جراحی لاغری

زمانی که جراحی کاهش وزن جواب نمی دهد

ممکن است پس از جراحی کاهش وزن به اندازه کافی وزن کم نکنید یا دوباره وزن خود را به دست آورید. اگر از تغییرات توصیه شده در سبک زندگی پیروی نکنید، این افزایش وزن می‌تواند اتفاق بیفتد. به عنوان مثال، اگر به طور مکرر از غذاهای پرکالری استفاده می‌کنید، ممکن است کاهش وزن ناکافی داشته باشید. برای جلوگیری از بازیابی وزن، باید تغییرات سالم دائمی در رژیم غذایی خود ایجاد کنید و فعالیت بدنی و ورزش منظم داشته باشید.

مهم است که تمام قرارهای پیگیری برنامه ریزی شده خود را بعد از جراحی کاهش وزن نگه دارید تا پزشک شما بتواند پیشرفت شما را کنترل کند. اگر متوجه شدید که وزن کم نمی‌کنید یا بعد از جراحی دچار عوارض شدید، فوراً به پزشک مراجعه کنید.

اگرچه عمل جراحی بای پس معده به طور گسترده انجام می‌شود ولی عمل جراحی اسلیو، کاربرد بیشتری دارد و می‌تواند تاثیر بیشتری در کاهش وزن و نگهداری آن داشته باشد.

سایر مقالات ... هزینه بای پس معده با بیمه

دلایل جراحی بای پس معده

بای پس معده برای کمک به کاهش وزن اضافی و کاهش خطر مشکلات سلامتی مرتبط با وزن بالقوه تهدید کننده زندگی انجام می‌شود، از جمله:

  • بیماری ریفلاکس معده به مری
  • بیماری قلبی
  • فشار خون بالا
  • کلسترول بالا
  • آپنه انسدادی خواب
  • دیابت نوع 2
  • سکته
  • سرطان
  • ناباروری

منبع: https://www.sleevesurgeon.ir/

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.