رژیم تخم مرغ چیست؟

مطالب پزشكي و سلامتي

رژیم تخم مرغ چیست؟

۱۰ بازديد

این رژیم یکی از انواع برنامه رژیم غذایی است که برای کاهش وزن و لاغر شدن مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که به این نوع رژیم غذایی پایبند هستند، باید به صورت روزانه حداقل یک، دو یا سه عدد تخم مرغ مصرف کنند. به این ترتیب، کالری و کربوهیدرات کمتری نسبت به روزهای عادی وارد بدن خواهد شد. با مصرف تخم مرغ، مقدار زیادی پروتئین جذب خواهید کرد که بر افزایش حجم عضلات موثر بوده و به کاهش وزن شما کمک می‌کند.

 به طور کلی، این رژیم کم خونی یک برنامه غذایی ثابت نیست. یعنی دستور این رژیم غذایی در مراجع مختلف، متفاوت است. به عنوان مثال، برخی مراجع معتقد هستند باید صرفاً از تخم مرغ آب پز استفاده کنید. اما برخی دیگر به این مسئله اعتقاد ندارند. رژیم غذایی تخم مرغ، شامل ۳ وعده غذای اصلی است. یعنی میان وعده از وعده‌های غذایی شما حذف می‌شود و صرفاً می‌توانید آب یا نوشیدنی‌های بدون کالری میل کنید. همچنین باید مصرف غذاهایی که حاوی نشاسته و شکر هستند را تا حد زیادی کاهش دهید.

در این رژیم غذایی، تخم مرغ به شکل‌های مختلفی مصرف می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است صرفاً سفیده تخم مرغ استفاده شود. علاوه بر این، باید تمامی قندهای طبیعی مثل میوه، نان، برنج و پاستا یا غذاهایی که مقدار زیادی کربوهیدرات دارند را حذف کنید. به طور کلی، این رژیم بین ۷۲ ساعت تا ۲ هفته طول می‌کشد. تا زمانی که به این نوع رژیم پایبند هستید، به هیچ وجه نباید از تنقلالات یا غذاهای فرآوری شده استفاده کنید. این رژیم لاغری برای افرادی مناسب است که قصد دارند در مدت زمان کوتاهی وزن خود را کاهش دهند.

سایر مقالات ... بهترین رژیم شیردهی

آیا رژیم تخم مرغ یک انتخاب سالم است؟

رژیم غذایی تخم مرغ، برای بسیاری از افراد نگران کننده به نظر می‌رسد. در این رژیم باید صرفاً از تخم مرغ و سایر سبزیجات یا حبوبات استفاده کنید. یعنی پروتئین مورد نیاز بدن شما باید صرفاً از طریق تخم مرغ تامین شود. در این رژیم غذایی، مصرف مرغ، ماهی یا انواع گوشت به حداقل یا صفر می‌رسد. ولی مصرف شکر و کربوهیدرات‌های ساده باید به طور کامل قطع شود. در مجموع، نیازی نیست نگران آسیب‌های ناشی از رژیم لاغری تخم مرغ باشید.

زیرا تخم مرغ منبع کاملی از پروتئین و مواد معدنی مختلف مثل کولین، ویتامین آ و مواردی مانند این است. علاوه بر این، رژیم تخم مرغ در بازه زمانی کوتاه یعنی چند روز تا دو هفته انجام می‌شود. این رژیم غذایی، زمانی نگران کننده است که برای مدت زمان طولانی به آن پایبند باشید.

همانطور که گفته شد، رژیم‌های غذایی انواع مختلفی دارند. بسیاری از انواع رژیم غذایی گران قیمت هستند و به پودرها و انواع مکمل نیاز دارند. در حالی که رژیم لاغری تخم مرغ با کمترین هزینه وزن شما را کاهش می‌دهد. البته توجه داشته باشید که تخم مرغ دارای مواد مغذی مثل فیبر نیست. بنابراین لازم است فیبر مورد نیاز بدن خود را از سایر مواد غذایی دریافت کنید.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.