عوامل تاثیرگذار بر هزینه ارتودنسی دندان

۱۰ بازديد

انواع ناهنجاری دندان و فک (ناهنجاری ساده و پیچیده)

یکی از مهمترین عواملی که بر هزینه ارتودنسی تأثیر می‌گذارد، نوع ناهنجاری فک و دندان است. در برخی موارد ناهنجاری ساده و در برخی موارد ناهنجاری به‌گونه‌ای پیچیده است. این ناهنجاری و بیماری ها باید قبل از شروع ارتودنسی درمان شوند. که این می تواند روی هزینه نهایی شما تاثیرگذار باشد.

ناهنجاری‌های ساده، مانند موارد زیر هزینه‌های کمتری را به‌دنبال خواهد داشت:

  • کج بودن یک یا چند دندان جلو
  • عدم رشد کافی فک در کودکان
  • وجود فاصله کم بین دندان ها
  • اوربایت (جلو بودن دندان‌های بالا)
  • آندربایت (جلو بودن دندان‌های پایین)
  • کوتاهی و بلندی دندان‌ها
  • فشردگی و ازدحام دندان‌ها
  • اپن بایت (فاصله زیاد بین دندان‌ها)

شدت ناهنجاری دندان

هرچه شدت ناهنجاری فک و دندان بیشتر باشد، هزینه‌ های ارتودنسی بیشتر خواهد بود. برای مثال هزینه ارتودنسی برای فردی که همزمان فک کوچک و دندان‌های فشرده داشته باشد، به مراتب بیشتر از کسی خواهد شد، که تنها ازدحام دندان دارد و مبتلا به ناهنجاری فک نیست.

سن بیمار

هرچه سن مراجعه‌کننده بیشتر باشد، هزینه ارتودنسی دندان برای آن شخص بیشتر خواهد شد. به همین دلیل قیمت ارتودنسی دندان کودکان ارزان‌تر از افراد بزرگسال تمام خواهد شد؛ چرا که فرد بزرگسال مراحل رشد را سپری کرده و وضعیت فک و دندان وی تثبیت شده و تغییر آن دشوارتر است.

روش انجام ارتودنسی دندان

قیمت ارتودنسی تا حد زیادی به روش ارتودنسی دندان بستگی دارد. به عنوان نمونه، هزینه ارتودنسی متحرک کمتر از ارتودنسی ثابت و قیمت ارتودنسی نامرئی بیشتر از ارتودنسی معمولی است که در آن سیم و براکت‌ها دیده می‌شود.

طول درمان ارتودنسی

هزینه‌های درمان با بالا رفتن طول درمان بیشتر می‌شود؛ چرا که تعداد دفعات مراجعه و هزینه‌های جانبی درمان بیشتر خواهد شد.

انتظارات بیمار

علاوه‌بر موارد گفته شده، انتظارات بیمار در هزینه‌های درمان مؤثر خواهد بود. برای مثال، اگر بیمار برای زیبایی بیشتر، ارتودنسی نامرئی را انتخاب کند، هزینه های ارتودنسی وی بیشتر خواهد شد.

مهارت متخصص ارتودنسی

مهارت متخصص ارتودنسی نیز روی هزینه های ارتودنسی تأثیر می‌گذارد؛ به‌طوری‌که هرچه مهارت ارتودنتیست بیشتر باشد، قیمت ارتودنسی برای شما بیشتر خواهد بود.

منبع: متخصص ارتودنسی در سعادت آباد

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.