انواع کامپوزیت دندان

مطالب پزشكي و سلامتي

انواع کامپوزیت دندان

۱۰ بازديد

بالک فیلز(پرکردن پر حجم): مهم‌ترین تفاوت متمایز آن‌ها با سایر انواع کامپوزیت دندانی، افزایش عمق درمان آن‌ها است. بهبود شفافیت برای مواد کامپوزیت، خشک کردن لایه‌ای به ضخامت 4 میلی‌متر را ممکن می‌سازد. شفافیت نور پخت را به عمق مواد نفوذ میدهد. علاوه بر این، بهبود در مواد پرکننده حجیم نیز نتایج مشابهی با کامپوزیت‌های چند لایه برای عرض شکاف حاشیه‌ای و سازگاری عاج ایجاد کرده است.

فوئبلل ( سیال ها): ویسکوزیته آنها باعث افزایش سیالیت برای این کامپوزیت های دندانی می شود. معمولا بسته بندی آن ها به صورت یک سرنگ با یک سوزن گیج کوچک است. در حالی که اولین کامپوزیت های دندانی قابل روان دارای محتوای پرکننده کاهش یافته بودند تا خواص فیزیکی آنها تسهیل شود، کامپوزیت های روان پس از سال 2010 دارای محتوای پرکننده بیشتری هستند.

یونیورسال: این کامپوزیت ها بر اساس لایه ها یا ویسکوزیته آنها تعریف نمی شوند، بلکه برای استفاده مورد نظرشان تعریف می شوند. هدف کامپوزیت های جهانی این است که متنوع ترین باشند.

سایر مقالات ... بهترین متخصص پروتز دندان

ونیرهای کامپوزیت در برابر لمینت دندان

ونیرهای کامپوزیتی تنها ماده موجود برای ترمیم دندان نیستند. رزین‌های چینی یا لمینت دندان یکی دیگر از روش‌های محبوب، البته با قیمت بالاتر هستند. وظیفه هر دو ونیر کامپوزیتی و چینی بهبود لبخند شما است. انتخاب بین این دو با توجه به بودجه هدف و میزان مینای دندان شما توسط دندانپزشک انجام می‌گیرد. در ادامه به مقایسه این دو می‌پردازیم.

زمان تولید و نصب بر روی دندان

ونیرهای کامپوزیت در زمان بسیار کمتری نسبت به ونیرهای چینی ساخته و نصب می‌گردند. به همین دلیل اغلب به آنها روکش‌های یک روزه می‌گویند. زیرا آنها را می‌توان در یک جلسه ویزیت دندانپزشک نصب کرد. این روش به‌خاطر پیچیدگی‌های کمتری که دارد، ساختار اصلی دندان شما را بهتر حفظ می‌کند.

دندانپزشک رنگ ونیرهای کامپوزیت را با توجه به رنگ دندان‌های شما تنظیم و هماهنگ می‌کند تا ظاهری طبیعی و مشابه دندان اصلی داشته باشد. در مرحله نصب نیز ونیر کامپوزیتی را به دندان شما چسبانده و جلا داده می‌شود و کار نصب ونیر کامپوزیتی به اتمام می‌رسد.

در طرف مقابل برای نصب ونیرهای چینی معمولاً بایستی بهترین متخصص کامپوزیت دندان حداقل دو بار شما را ویزیت کند. محل ساخت لمینت دندان برخلاف ونیر کامپوزیتی در مطب پزشک نیست، بلکه بایستی در خارج از مطب و در کارگاه یا آزمایشگاه دندانپزشکی تولید گردد. نصب ونیرهای چینی نسبت به نصب ونیرهای کامپوزیتی کمی تهاجمی تر است. بعضاً ممکن است نیاز به نصب روکش‌های موقتی تا زمان نصب روکش‌های اصلی باشد. روکش‌های چینی سفارشی شما معمولاً در دومین بازدید از پزشک به دندان شما چسبانده می‌شوند.

منبع

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.