رژیم پروتئین 7 روزه چطور کار میکند؟

۷ بازديد

رژیم پروتئین رایگان 7 روزه هم دقیقا اصولی رو دنبال میکنه که مابقی رژیم های پروتئین از اون ها پیروی میکنن. در واقع اگر بخوایم به صورت خلاصه بگیم چطور این رژیم ها باعث لاغری میشن، باید بگیم دلیلش وارد شدن بدن به حالت کتوز هست. یکی نکات رژیم پروتئین، محدود کردن میزان مصرف کربوهیدرات هست.

بدن ما به صورت عادی برای تامین انرژی مورد نیازش از کربوهیدرات ها و قند ها استفاده میکنه. در نبود کربوهیدرات، از چربی ها و در نهایت در نبود چربی از پروتئین برای تامین انرژی استفاده میشه. خب اگر دقت کرده باشید متوجه میشیم که یک جور اولولیت بندی برای بدن ما وجود داره. یعنی بدن انسان اول از همه ترجیح میده برای تامین انرژی خودش از کربوهیدرات استفاده کنه. چرا؟

چون نسبت به بقیه مواد غذایی خیلی راحت تر میتونه انرژیش رو دریافت کنه. اولویت دوم بدن ما چربی ها هستن. گفتیم یکی از اصول رژیم پروتئین همچون رژیم کبد چرب محدود کردن کربوهیدرات هاست. وقتی ما رژیم پروتئین 7 روزه یا 14 روزه و … میگیریم، بدن ما با توجه به دسترسی نداشتن به منابع کربوهیدرات، به سراغ منابع چربی بدن برای تامین انرژی خودش میره. به این حالت اصطلاحا حالت کتوزیس یا فاز کتوزیس گفته میشه.

سایرمقالات... کیک رژیمی

پروتئین چیست و بدن ما چقدر به آن نیاز دارد؟

بدن ما با استفاده از پروتئین در واقع بخشی از انرژی بدن رو تامین میکنه. علاوه بر این مصرف پروتئین برای تقویت سیستم عصبی بدن، رشد عضلات و ماهیچه ها، ترمیم بافت های بدن و موارد دیگه مورد نیاز هست. ممکنه این سوال پیش بیاد که در نبود پروتئین چه اتفاقی برای بدن ما میوفته؟

اگر به اندازه کافی پروتئین مصرف نکنید بدن دچار فقر پروتئین میشه. در نهایت این اتفاق زمینه ایجاد اسهال، کاهش بافت عضلانی، خستگی و حتی عفونت‌های مکرر رو به وجود میاره که میتونن برای سلامتی انسان خطرناک باشن. از اونجایی که افراط و تفریط در هر کاری باعث ضرر دیدن میشه، در مورد زیاده روی مصرف پروتئین هم خطراتی انسان رو تحدید میکنه که عبارتند از : التهاب روده، یبوست، اسهال یا گاز شدید معده، مشکلات کلیوی، بیماری‌های قلبی عروقی و غیره.

به این موراد میشه کم آبی رو هم اضافه کرد. یادتون باشه با مصرف بالای پروتئین، ممکنه بدن احساس تشنگی نکنه اما دچار  کمبود آب میشه. بنابراین لازمه که در کنار رژیم پروتئین 7 روزه آب زیادی مصرف بشه. خب سوال بعدی که یش میاد اینه که هر آدم به چه میزان پروتئین در طول روز نیاز داره ؟

سایرمقالات... تجربیات کسانیکه اسلیو معده انجام داده اند

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.