بررسی هر آنچه درباره ایمپلنت دندان باید بدانید

۷ بازديد

ایمپلنت دندان از جدیدترین روش‌های درمانی برای پر کردن جای دندان‌های خالی است. در گذشته بیمارانی که دندان‌های خود را از دست می‌دادند، ناچار بودند از روش‌هایی مثل استفاده از دندان مصنوعی یا بریج دندان استفاده کنند. مهم‌ترین مشکل این روش‌ها عمر پایین دندان‌های جایگزین و فرسودگی استخوان لثه در درازمدت است. به‌علاوه که دندان‌های بریج یا مصنوعی کاربرد دندان‌های اصلی را نخواهند داشت؛ اما در روش ایمپلنت از فیکسچر به جای ریشه دندان استفاده می‌شود؛ فیکسچر کمک می‌کند تا دندان‌های ایمپلنت کاملاً با لثه درگیر باشند و علاوه بر ظاهر بهتر، از نظر کاربرد هم دقیقاً شبیه دندان‌های اصلی عمل کنند.

سایرمقالات... تعرفه دندانپزشکی زیبایی

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

به زبان ساده، ایمپلنت پروتزی است که برای جایگزینی دندان‌های کشیده شده استفاده می‌شود. بیمارانی که دندان‌های خود را از دست داده باشند، می‌توانند از ایمپلنت دندان برای جایگزینی این دندان‌ها استفاده کنند. این روش به کمک یک عمل جراحی انجام می‌شود. به نحوی که پایه‌های فلزی و پیچ ‌مانند جایگزین ریشه دندان می‌شوند و سپس پروتزهای طراحی‌ شده روی این پایه‌ها نصب خواهند شد.

از ایمپلنت به‌عنوان بهترین جایگزین ترمیم بریج دندان نام برده می‌شود. شیوه درمانی بریج به نحوی است که برای جایگزین دندان‌های از دست رفته، باید دندان‌های کناری تراش بخورند و سپس پروتز بریج روی دندان‌های کناری سوار شوند. در این روش چون پروتز به‌ طور مستقیم با لثه درگیر نیست، به مرور زمان پروتز دچار لق شدگی خواهد شد. همچنین لثه بیمار هم با گذشت زمان تحلیل می‌رود.

در مقایسه با بریج، ایمپلنت دندان روش بهتری است؛ زیرا در این روش پروتز به‌واسطه پایه کاملاً جایگزین دندان‌ قبلی خواهد شد و ارتباط خود را با لثه حفظ می‌کند. دندان‌های ایمپلنت پایدارتر بوده و طول عمر بیشتری هم خواهند داشت.

ایمپلنت دندان به بیماران کمک می کند تا لبخند خود را پس از، از دست دادن دندان بازگردانند؛ ساختار ایمپلنت از دندان تاج تا ریشه شبیه به دندان طبیعی است. همانطور که می دانید تاج قسمت فوقانی و قابل مشاهده دندان است، و از آنجا که این قسمت برای جویدن غذا استفاده می شود ، به طور منظم در معرض باکتری ها قرار دارد؛ تاج در جای خود توسط ریشه دندان نگاه داشته شده است، در صورت از بین رفتن یا کشیده شدن دندان ، فضایی خالی ایجاد می شود؛ مهم نیست به چه علتی ، مهم این است که وقتی این اتفاق می افتد ، یک ایمپلنت دندان می تواند کل ساختار دندان را جایگزین کند و فضای باقی مانده را پر کند.

سایر مقالات... بهترین متخصصین ارتودنسی در منطقه غرب تهران

امروزه جراحان و متخصصین دندانپزشک ایمپلنت دندان را مناسب ترین شیوه درمانی در میان انواع روش های کاشت دندان می دانند. ایمپلنت دندان شامل دو بخش مهم است که سهم بزرگی در عملکرد صحیح ایمپلنت دارند، بخش اول پیچ فلزی یا همان پایه ایمپلنت است که درون لثه جای ریشه قرار می‌گیرد و بخش دوم نیز مربوط به تاج ایمپلنت است که فرم یک دندان مصنوعی اما طبیعی و زیبا را دارد و روی پیچ ثابت می‌شود.

منبع: بهترین مجله اینترنتی دندانپزشکی

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.