خشکی دهان چیست؟

مطالب پزشكي و سلامتي

خشکی دهان چیست؟

۴ بازديد

خشکی دهان زمانی رخ می‌دهد که افراد در دهان خود بزاق کافی نداشته باشند. به این صورت افراد با این مشکل روبرو می‌شوند. البته نام دیگر این مشکل در بدن زروستومیا می‌باشد. بزاق وظیفه روان کردن دهان را برعهده دارد. همچنین می‌تواند به هضم بهتر غذا کمک کرده و سبب جلوگیری از رشد باکتری‌های مضر در دهان نیز شود. از این طریق بزاق می‌تواند به حفظ سلامت دهان و دندان نیز کمک بسیار زیادی کند‌.

سایرمقالات... عمل لیفت لثه (ژنژیوکتومی)

در نظر داشته باشید دلایل مختلفی وجود دارند که می‌توانند پدیده خشک شدن دهان را به وجود بیاورند. همچنین پیامدهای بسیار بدی نیز این موضوع ممکن است برای فرد در پی داشته باشد. پس باید افراد در صورت مواجه شدن با این مشکل به دنبال علت آن باشند تا از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند. امروزه بهترین روش‌ها برای برطرف کردن این مشکل وجود دارند که شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده و خشکی دهان خود را به راحتی از بین ببرید.

سایرمقالات ... درمان سریع دندان درد در شب

علائم خشکی دهان

خشکی دهان دارای یک سری علائم می‌باشد‌. اگر بزاق کافی در دهان فرد ساخته نشود معمولا با مشکل خشکی  روبرو می‌گردد. یکی از دلایل این مشکل وجود بزاق غلیظ و چسبنده است. همچنین افرادی که این مشکل را دارند نمی‌توانند به راحتی تنفس کنند. صحبت کردن، بلعیدن و جویدن نیز برای این افراد مشکل می‌باشند. معمولاً این افراد دارای صدای خشن، خشکی گلو و یا گلودرد هستند. از علائم دیگر وجود زبان خشک یا شیاردار در این افراد است. همچنین آن‌ها در استفاده از دندان مصنوعی مشکل دارند. تشنگی مکرر نیز یکی از علت‌های شایع این مشکل می‌باشد‌‌. معمولاً افرادی که این مشکل را دارند از تشنگی زیاد و شایع رنج می‌برند. به دلیل خشکی زیاد، گوشه دهان شکاف خورده و یا زخم می‌شود. معمولاً افرادی که خشکی دهان را دارند لب‌شان ترک ترک شده و ظاهر نامناسبی دارد. با بررسی تمام این علائم می‌توانید پی به وجود این مشکل ببرید و به درمان خشکی دهان اقدام کنید.

منبع: مجله بیمارستان

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.