خرابی خودرو و تعمیر و تهیه لوازم یدکی آن از جمله مواردی است که برای اغلب ما اتفاق افتاده است. اتلاف وقت و هزینههای جانبی آن از یک سو و امّا آنچه بیش از همه موجب رنجش و آزار مالکان خودرو میشود سوار شدنِ لوازم یدکی نامرغوب بر روی خودرو است. در غالب این موارد ما پس از چند روز تا چند هفته پس از تعمیر خودرو دوباره سر و کارمان به تعمیرگاهها خواهد افتاد؛ نتیجه آنکه باز هم اتلاف وقت و باز هم هزینههای مضاعف!
سایر مقالات : کیفیت لوازم یدکی هیوندای
خرید لوازم یدکی اصلی
کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو علاوه بر تاثیر مستقیمی که بر کارکرد و عمر مفید خودرو دارد، در بعضی از موارد به طور مستقیم با امنیت جانی سرنشینان وسیله نقلیه هم ارتباط دارد.
با وجود اهمیت کیفیت قطعه و لوازم یدکی خودرو، وجود قطعات تقلبی و غیر استاندارد در بازار قطعه کشور باعث شده است که برخی مصرف کنندگان به دلایل مختلف و بدون توجه به عواقب عمل خود به سراغ خرید این گونه قطعات بروند. در واقع وجود رقابت ناسالم از طریق عرضه کالای با کیفیت پایین، قیمتهای بدون تناسب و استفاده غیر قانونی از برندهای خوش نام، باعث مخدوش شدن ذهنیت مصرف کنندگان شده است. به دلیل ویژگیهای فنی خاص این محصولات،مصرف کننده یا به توصیه فروشنده، مارک را انتخاب میکند یا از برندهای معروف و به اصطلاح اصلی خریداری مینماید ولی متاسفانه بسیاری از افراد، به علت قیمت پایینتر و تبلیغات غیر واقعی از فروشندگان غیرمجاز خرید میکنند.
سایر مقالات : قطعات کیا
چطور از شر لوازم یدکی تقلبی خلاص شویم؟
چندان فرقی ندارد که چه خودرویی سوار میشوید در هر حال ماشین شما یک روز خراب خواهد شد و سر و کار شما به تعمیرگاه و فروشگاههای لوازم یدکی خواهد افتاد. این روزها احتمال اینکه لوازم یدکی تقلبی به شما فروخته شود بیش از خرید لوازم یدکی اصلی است. هرچند لوازم یدکی تقلبی گاهی حتی آگاهانه و به دلایلی نظیر قیمت کمتر خریداری میشوند. اما مطمئناً بیشتر خریداران به دنبال راهی مطمئن برای تامین قطعات مورد نیاز خود هستند.
خرابی خودروهای ساخت داخل دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد. بسیاری از خودروهای داخلی از همان بدو تولد با نقصهای عجیب و غریب از کارخانه بیرون میآیند. البتّه خوشبختانه این خودروها دارای گارانتی تعمیر و قطعات هستند اما شوربختانه ممکن است وقتی که خودرو را با یک عیب به نمایندگی تحویل میدهید با عیبی جدیدتر آن را تحویل بگیرید.
مراجعه به تعمیرکاران دیگر هم وضعیت بهتری ندارد و بر اساس آمارها حدود 80 درصد از شکایات مردمی از تعمیرکاران به دلیل نصب لوازم یدکی تقلبی و بی کیفیت است. با این وصف، سوال این است که خریداران معمولی چطور از اصل یا تقلبی بودن قطعات یدکی موجود در بازار آگاه شوند؟ آیا هنوز راهی باقی مانده؟
- ۰ ۰
- ۰ نظر