اهميت فلورايد در دندانپزشكي كودكان

۴۰ بازديد

فلورايد براي سلامت دندان ها و استخوان هاي كودك ضروري است و همچنين به جلوگيري از ايجاد حفره يا سوراخ دندان كمك مي كند. استفاده به اندازه از فلورايد براي حفظ بهداشت دهان و دندان ضروري است با اين حال استفاده بي رويه از آن ميتواند به تحليل ميناي دندان بي‌انجامد و باعث شيشه اي شدن دندان ها شود. استفاده از اين ماده مخصوصا براي كودكان بسيار توصيه شده است. در ادامه با بهترين متخصص ارتودنسي همراه باشيد.

فلورايد چيست؟

فلورايد يك عنصر اساسي براي محافظت از دندان در نبرد بي پايان در برابر پوسيدگي دندان است. اين عنصر اساسي يك ماده معدني طبيعي است كه در آب، خاك و برخي غذاها يافت مي شود. به عنوان يك معيار بهداشت عمومي، بسياري از جوامع همچنين براي كمك به محافظت از دندان، فلورايد را به آب آشاميدني اضافه مي كنند. دندانپزشكان كودكان در كودكاني كه مقادير كافي از اين ماده دريافت مي كنند ، كاهش قابل توجهي در حفره ها مشاهده كرده اند. به عبارتي استفاده به انداه از فلورايد در دندانپزشكي كودكان منجر به كاهش پوسيدگي دندان و حفرات دنداني ميشود.

بيشتربخوانيد... بريس ارتودنسي

مزاياي فلورايد چيست؟

طبق اعلام انجمن دندانپزشكي آمريكا (ADA)، اضافه كردن فلورايد به آب آشاميدني باعث كاهش پوسيدگي دندان تا 25 درصد مي شود و “به عنوان يكي از 10 دستاورد بزرگ بهداشت عمومي قرن بيستم” رتبه بندي مي شود. اين ماده براي دندانهاي سالم به دليل نحوه تعامل با ميناي دندان ضروري است.

فلورايد ميتواند روند تخريب ميناي دندان را معكوس كند (مهمترين فوايد فلورايد)

فلورايدها براي تقويت ساختار مينا به دندان كمك مي كند تا دندان ها را از آسيب اسيد محافظت كند. همچنين به دندان كمك ميكند تا پس از آسيب بهتر بهبود پيدا كند و يا به دندانپزشكي كودكان اين امكان را ميدهد كه بهتر با پوسيدگي ها و مشكلات دهان و دندان كودكان برخرود كند. فلورايد مي تواند به ترميم مناطق آسيب ديده از اسيد، كمك كند و مي تواند علائم اوليه پوسيدگي دندان را از طريق فرآيندي به نام رمينراليزاسيون Remineralization معكوس كند.

بيشتربخوانيد... دندانپزشكي در بارداري

از كجا بفهم كه كودك من به اندازه كافي فلورايد دريافت ميكند؟

اگر در جامعه اي زندگي مي كنيد كه فلورايد را به آب آشاميدني اضافه نمي كند، يا اگر كودك شما فقط آب معدني مي نوشد، ما دندانپزشكان كودكان ممكن است يك مكمل حاوي اين ماده را به شما توصيه كنيم تا دندان هاي كودك شما سالم مانده و محافظت شود. براي اينكه بدانيد كودك مشا به اندازه كافي فلورايد دريافت ميكند حتما حين مسواك زدن او را همراهي كنيد و بر نحوه استفاده و ميزان استفاده از فلورايد مصرفي او نظارت كنيد و مانع از بلعيدن خميردندان يا دهانشويه هاي حاوي اين ماده توسط كودك شويد.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.