مراحل اوليه ارتودنسي دندان كدام است؟

۳۸ بازديد

اظهار نظر بهترين متخصص ارتودنسي در كرج در باره مراحل اوليه ارتودنسي :

فرقي نمي‌كند كه هدف شما از درمان چه باشد، زيرا گام هاي اوليه در سلسله مراحل ارتودنسي دندان تقريبا يكسان و به شرح زير است. قبل از شروع مراحل به اين نكته هم توجه كنيد كه هزينه ارتودنسي با افزايش تعداد مراحل بيشتر خواهد شد.

مرحله اول

بطور معمول متخصص ارتودنسي شما اولين جلسه را به معاينه و بررسي مشكلات دندان‌هايتان اختصاص مي دهد. در همان جلسه اول ويزيت، متخصص ارتودنسي به شما درباره نحوه تشخيص و بررسي دندان ها و فك توضيحاتي ارائه ميدهد.

مرحله دوم

بعد از آن، جهت مشاهده دقيقتر و تشخيص بهتر، با اشعه ايكس از دندان هاي شما عكس گرفته ميشود. راديوگرافي از تك تك دندان ها، سبب مي شود تا بتوان هر گونه مشكلي كه متوجه دندان هايتان است را قبل از نصب براكت هاي ارتودنسي بر طرف كرد. بنابراين اين مرحله از پايه هاي ثابت مراحل ارتودنسي دندان است.

بيشتربخوانيد... ارتودنسي همراه با كشيدن دندان

مرحله سوم

با اين ارزيابي ها و بررسي هاي دقيق متخصص ارتودنسي اكنون مي تواند نظر قطعي خود درباره نوع و شدت مشكل شما و برنامه درماني پيش رو را به اطلاعتان برساند.

مرحله چهارم

اما متخصص ارتودنسي پيش از آنكه بخواهد اصلاح مشكل دندان هاي شما را شروع كند، بايد از سلامت ساختارهاي دهان و دندان شما مطمئن شود. او بايد ابتدا از سلامت لثه هاي شما اطمينان حاصل كند. و اگر مورد مشكوكي در لثه هاي شما پيدا كرد، براي تشخيص و درمان بيماري هاي لثه، شما را به يك پريودنتيست يا ساير متخصصان دندانپزشكي ارجاع ميدهد.

مرحله پنجم از مراحل ارتودنسي فك بالا و پايين

اين تنها كاري نيست كه متخصص قبل از شروع درمان انجام ميدهد. او در مرحله بعدي به سراغ پر كردن پوسيدگي ها و جرم گيري دندان ها مي رود. زيرا اگر دندان ها سالم نباشند درمان ارتودنسي شما هيچ معنايي ندارد و مراحل ارتودنسي نيز با موفقيت به اتمام نخواهند رسيد. و حتي در طول مدت درمان چه بسا دندان ها به شدت آسيب ببينند و حتي نحوه مسواك زدن و شستشوي دهان و دندان به مشكل بر بخورد.

مرحله ششم

پس از رفع همه مشكلات احتمالي دهان و دندان در صورتي كه به تشخيص متخصص شما نياز به درمان ارتودنسي متحرك داشته باشيد. بايد در همان جلسه از فك بالا، پايين و دندان هاي شما قالبگيري شود تا بتوانيد وارد ساير مراحل ارتودنسي دندان شويد . با مراحل ارتودنسي ثابت و متحرك در ادامه بيشتر آشنا خواهيد شد.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد دندانپزشكي بارداري ، دندانپزشكي ترميم و زيبايي ( لمينت دندان ، ايمپلنت دندان ، اصلاح طرح لبخند ) ، دندانپزشكي در بارداري و كودكان  مي توانيد به سايت كلينيك دندانپزشكي ما مراجعه كنيد.

رفرنس 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.