ارتودنسي يا لمينت

مطالب پزشكي و سلامتي

ارتودنسي يا لمينت

۳۰ بازديد

ارتودنسی یا لمینت از عمده سوالاتی است که ذهن بیماران را به خود درگیر می‌کند. تعداد زیادی از بیماران قبل از اقدام به درمان، همواره در فکر انتخاب روش سریع تر برای رفع مشکلات و ناهنجاری های دهان و دندان هستند. در این هنگام با سوالاتی رو به رو می‌شوند که مایلند پاسخ آن ها را بدانند. تنها راه مطمئن برای یافتن پاسخ، مشاوره با متخصص ارتودنسی است.

لمینت یا ارتودنسی؟

ارتودنسی و لمینت ممکن است در برخی موارد به علت عدم آگاهی لازم اشتباهاً به جای یکدیگر تلقی شوند. این در حالی است که هر یک از این روش ها برای مشکل خاصی طراحی شده اند و کاربرد خاصی دارند. وقتی بیمار دچار نامرتبی و به هم ریختگی دندانی است، بهتر است از ارتودنسی استفاده کند؛ از این رو افرادی که به دنبال برطرف کردن مشکلاتی از این قبیل هستند، بهترین راه برای آن ها استفاده از درمان ارتودنسی است. در ارتودنسی، براکت ها و بریس بر روی دندان نصب می شوند و با وارد آوردن نیرو سبب هدایت و انتقال دندان ها به جایگاه درست می‌شوند. مدت زمان درمان ارتودنسی در بیماران مختلف متفاوت است. به طور معمول مدت زمان درمان ۶ الی ۲۴ ماه به طول می‌انجامد. بعد از پایان یافتن دوره درمان، دندان ها به طور نرمال مرتب خواهند شد. بعد از اتمام این زمان، متخصص ارتودنسی از نگهدارنده یا ریتینر برای جلوگیری از بازگشت دندان ها به محل اولیه استفاده می‌کند. پیشرفت های اخیر در حوزه علم دندانپزشکی سبب شده است که افراد این دوره را راحت تر پشت سر بگذارند. البته پیشرفت تکنولوژی موجب ظهور روش های جدید در دنیای ارتودنسی نیز شده است. ارتودنسی هایی همچون بریس های متحرک، ارتودنسی دندان نامرئی، دیمون، لینگوال و … از راههای رفع ناهنجاری های مربوط به فک و دندان هستند که می‌توان از آن ها به جای ارتودنسی ثابت یا معمولی استفاده کرد. ارتودنسی ثابت از قدیمی ترین روش های درمان است که در حال حاضر نیز بسیار پرکاربرد است و طرفداران خاص خود را دارد.

بیشتربخوانید... قیمت ارتودنسی

مقایسه ارتودنسی و لمینت

  • ارتودنسی وضعیت دندان ها را به شکل نرمال و درست در می‌آورد. نتیجه بدست آمده از این درمان در مقایسه با لمینت مطمئن و طولانی تر است.
  • لمینت یک عمل زیبایی است که جنبه زیبایی دارد. در این درمان فرم و ماهیت دندان ها دستخوش تغییر می‌شود. اگرچه نتیجه اولیه مورد رضایت افراد است اما در آینده نزدیک فرد را با مشکل مواجه می‌سازد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.