daneshnews

مطالب پزشكي و سلامتي

لیست رژیم غذایی پس از بوتاکس معده

۰ بازديد

بعد از انجام بوتاکس معده، نیاز به تغییر در رژیم غذایی خود خواهید داشت تا از عملکرد بهتر معده و دستیابی به نتایج مطلوب پس از این روش استفاده کنید. در ادامه، یک لیست از مواردی که باید در نظر داشته باشید و رژیم غذایی پس از بوتاکس معده می‌تواند شامل آنها باشد، آورده شده است:

رژیم مایعات در روزهای اول بوتاکس معده

تا 3 روز نخست پس از انجام این روش، رژیم مایعات توصیه می‌شود تا دیواره معده بتواند بهبود یابد. این رژیم مایعات معمولاً شامل آب، ماست، سوپ‌های پروتئینی و آبمیوه‌های تازه است. همچنین می‌توانید از عصاره‌های گیاهی ملایم مانند چای آویشن یا چای زنجبیل استفاده کنید. این به بهبود عملکرد معده کمک می‌کنند.

سایرمقالات... انسداد روده پس از جراحی لاغری

رژیم غذایی پس از بوتاکس معده – سه روز بعد

بعد از سه روز از انجام بوتاکس معده می‌توانید به رژیم غذایی عادی خود با انواع غذاهای معمولی بازگردید. در این رژیم، پزشکان توصیه می‌کنند که مواد غذایی با پروتئین بالا، فیبر بالا و کربوهیدرات پایین مصرف شود.

به‌طورکلی، به بیماران توصیه می‌شود که از تمامی قندهای متداول مانند قندهای ساده، شیرینی و شکلات خودداری کنند. برای بسیاری از بیماران در ابتدا این تصمیم‌گیری به نظر ممکن نمی‌آید اما بعد از اثرگذاری بوتاکس معده این موارد قابل انجام هستند.

مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه منبعی عالی از ویتامین‌ها و فیبر، مصرف منابع پروتئینی، میوه‌خشک و مغزها، غلات و نشاسته در حد متعادل می‌تواند در رژیم غذایی شما پس از بوتاکس معده باشد.

سایر مقالات... هزینه تزریق بوتاکس معده

خواب کافی: مهم به‌اندازه رژیم غذایی خوب!

خواب کافی بعد از انجام بوتاکس معده بسیار مهم است تا به بازسازی و بهبودی معده کمک کند و از عوارض جانبی جلوگیری شود. انجام بوتاکس معده ممکن است منجر به خستگی و ضعف موقت شما شود، بنابراین نیاز به استراحت اضافی دارید. در دوره اولیه پس از بوتاکس معده ممکن است درد و ناراحتی احساس کنید.

منبع: sleevesurgeon.ir

به توصیه پزشک خود داروهای ضد درد یا مسکن‌های تجویزی مصرف کنید تا درد را کاهش دهید و به خواب بهتری دست یابید. علاوه بر این، خواب کافی به کنترل اشتها و مدیریت وزن نیز کمک می‌کند.

عمل اسلیو معده یا گاسترکتومی اسلیو چیست؟

۰ بازديد

عمل اسلیو معده چه جوریه؟ جراحی اسلیو معده به انگلیسی Gastric sleeve surgery یا گاسترکتومی اسلیو، نوعی عمل لاغری برای کاهش وزن است که در طی آن قسمت زیادی از معده برداشته می‌شود. عمل اسلیو معده نوعی جراحی محدودکننده بشمار می‌رود که طی آن حدود ۷۵ درصد از حجم معده برداشته می‌شود؛ در نتیجه فرد پس از خوردن مقدار کمی غذا، احساس سیری می‌کند. این گزینه‌ی جراحی، مسیر روده را تغییر نمی‌دهد.

این جراحی همچنین باعث می‌شود که فرد کمتر احساس گرسنگی کند زیرا یک معده‌ی کوچک‌تر، سطح کمتری از هورمون گرلین (که منجر به گرسنگی می‌شود) را ترشح می‌کند؛ در نتیجه فرد سرکوب طولانی‌مدت اشتها را تجربه خواهد کرد.

هرچند گاسترکتومی اسلیو، منجر به کاهش وزن چشمگیری می‌شود، اما با خطرات و عوارض جانبی خاصی هم همراه است. ازاین‌رو قبل از تصمیم برای انجام این عمل، با دکتر گوارش مشورت کنید و تنها زمانی برای عمل اسلیو معده اقدام کنید که سود این عمل برای شما بیشتر از ضررش باشد.

انواع عمل اسلیو معده کدامند؟

جراحی اسلیو معده یکی از انواع عمل لاغری است که به دو روش لاپاراسکوپی و آندوسکوپی انجام می‌شود. در ادامه به بررسی تفاوت‌های آن‌ها می‌پردازیم. دکتر گوارش روش‌های انجام این عمل را برای شما توضیح خواهد داد و با بررسی شرایط شما بهترین روش را برای شما انتخاب می‌کند.

۱. اسلیو معده به روش آندوسکوپی یا کوچک کردن معده با عمل جراحی

اسلیو معده با آندوسکوپی روشی است که در آن برخلاف جراحی کلاسیک، قسمت مشخصی از معده به روش آندوسکوپی و بدون ایجاد برش برداشته می‌شود. بعد از انجام این پروسه، بیمار وارد جریان سالم کاهش وزن می‌شود و در مدت کوتاهی می‌تواند به نتایج دائمی دست پیدا کند.

اسلیو معده با آندوسکوپی فرایندی است که طی آن به روش آندوسکوپی، معده را منقبض می‌کنند. در این روش لوله‌ی آندوسکوپی از طریق دهان وارد می‌شود و هیچ‌گونه برشی ایجاد نمی‌شود.

در انتهای سال اول بعد از انجام جراحی اسلیو معده به روش آندوسکوپی، به طور میانگین باعث کاهش وزن ۱۷ تا ۲۰ درصدی می‌شود. به‌این‌ترتیب فرد به‌ظاهر زیبای موردنظر خود دست پیدا می‌کند و از بسیاری از بیماری‌های جدی ناشی از چاقی جلوگیری می‌شود.

سایرمقالات... رژیم لاغری

۲. عمل کوچک کردن معده با لاپاراسکوپی

از طرف دیگر اسلیو معده با لاپاروسکوپی، یک پروسه‌ی جراحی است که تنها با چند برش کوچک به بیماران کمک می‌کند تا سریع‌تر و با درد کمتری نسبت به جراحی باز بهبود پیدا کنند. لاپاروسکوپی یک روش جراحی کمتر تهاجمی و راحت‌تر است و مدت‌زمان عمل کمتری و مزایای بیشتری دارد.

بهترین کلینیک دندانپزشکی چه ویژگی هایی دارد؟

۰ بازديد

۱. موقعیت مکانی مناسب (نزدیکترین کلینیک دندانپزشکی)

کلینیک دندانپزشکی در تهران (لیست بهترین کلینیک دندانپزشکی) بهتر است در نقطه ای از شهر باشد که دسترسی به آن هم از طریق وسایل حمل و نقل عمومی و هم وسیله نقلیه شخصی ممکن باشد. هم چنین برخورداری از امکاناتی چون پارکینگ و آسانسور نیز یک مزیت محسوب می شود.

۲. محیط استریلیزه

محیط کلینیک باید کاملا تمیز و استریلیزه باشد تا احتمال انتقال انواع بیماری به مراجعه کنندگان به صفر برسد.

۳. تجهیزات و امکانات

یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید مجهز به به روز ترین دستگاه ها و امکانات لازم در جهت ارائه بهترین خدمات باشد.

۴. ارائه دهنده ی انواع خدمات

یک کلینیک دندانپزشکی بهتر است در جهت فراهم کردن راحتی مراجعه کنندگان انواع خدمات درمانی دندان را توسط متخصصین آن حوزه ارائه دهد.

۵. پرسنل خوب

تمام کارکنان یک کلینیک دندانپزشکی خوب باید رفتار مناسب و خوشایندی با مراجعه کنندگان داشته باشند. ضمن اینکه باید دانش خود را مرتبا با به روز ترین متد ها و روش های درمانی آپدیت کنند.

۶. نوبت دهی سازمان یافته

نوبت دهی به بیماران یک مسئله مهم هم برای بیماران و هم برای پزشکان است چون کوچکترین خلل و اشتباه در پروسه نوبت دهی باعث بی نظمی در کلینیک شده و به نوعی بی احترامی به مراجعه کننده تلقی می شود. ضمن اینکه بهتر است با توجه به اینکه مخاطبین شامل افراد در گروه های سنی مختلف هستند، سیستم نوبت دهی هم به صورت آنلاین و از طریق اپلیکیشن های مربوطه باشد و هم به صورت تلفنی و یا حتی حضوری.

۷. مجهز به امکانات خاص

محیط کلینیک باید امکانات رفاهی و مسیر های عبور و مرور مختص افراد کم توان و ناتوان جسمی را فراهم کند.

سایرمقالات... لیست بهترین دندانپزشکی کودکان

خدمات بهترین کلینیک دندانپزشکی در تهران

خدمات عمومی دندانپزشکی

  • چکاپ دندان
  • بلیچینگ دندان (سفید کردن دندان ها)
  • عصب کشی دندان
  • جراحی لثه
  • کشیدن دندان عقل
  • پر کردن دندان ( ترمیم)

خدمات تخصصی و زیبایی دندانپزشکی

  • کاشت دندان به روش های مختلف مانند بریج، ایمپلنت و دندان مصنوعی
  • اصلاح طرح لبخند
  • کامپوزیت دندان
  • روکش دندان سرامیکی
  • ایمپلنت دندان
  • ارتودنسی دندان

منبع:  bimarestaan.ir

علائم سنگ کلیه

۰ بازديد

سنگ کلیه تا وقتی حرکت نمی‌کند و ثابت است، هیچ علامتی ندارد، مشکلات از زمانی آغاز می‌گردد که سنگ در کلیه جابه‌جا می‌شود یا به سمت میزنای (لوله‌ای که هر کلیه را به مثانه وصل می‌کند) به راه می‌افتد، در این حالت، برخی یا همه موارد دیده می‌شود که عبارتند از:

سایرمقالات... چه سنگ هایی به سنگ شکن کلیه نیاز دارند؟

درد شدید و متناوب در پهلو و پشت، پایین‌تر از سطح دنده‌ها که ممکن است به پایین شکم تیر بکشد.

- سوزش ادرار

- ادرار صورتی، قرمز یا قهوه‌ای

- ادرار بدبو یا تیره

- تهوع و استفراغ

- احساس نیاز مداوم به دفع ادرار

- افزایش تعداد نوبت‌های دفع ادرار بیش از حد عادی

- تب و لرز در صورت وجود عفونت

- کم شدن حجم ادرار

یادمان باشد درد سنگ کلیه تغییر می‌کند، با جابه‌جا شدن سنگ در مجاری ادرار، محل و شدت درد دگرگون می‌شود.

علل سنگ کلیه

سنگ کلیه معمولاً یک علت واحد و مشخص ندارد اما عواملی وجود دارند که احتمال بروز سنگ کلیه را بیشتر می‌کنند. به طور کلی، وقتی غلظت برخی مواد که می‌توانند بلور تشکیل دهند (مانند کلسیم، اسید اوریک و اُگزالات) در ادرار افزایش می‌یابد، سنگ کلیه تشکیل می‌شود.

در حالت عادی، موادی در ادرار وجود دارند که از چسبیدن مولکول‌ها به هم و تشکیل بلور جلوگیری می‌کنند. اگر این مواد در ادرار کم باشند روند تولید سنگ را تسریع می‌کنند.

رژیم غذایی که باعث تشکیل سنگ کلیه می‌شود

رژیم غذایی هم در تشکیل سنگ کلیه نقش دارد و رژیم‌های غذایی حاوی نمک زیاد باعث بروز سنگ کلیه می‌شوند، داشتن رژیم غذایی سرشار از پروتئین حیوانی مانند مرغ، گوشت گاو و ماهی نیز می‌توانند احتمال ابتلاء به سنگ کلیه را افزایش دهند.

سایرمقالات... هزینه عمل پروستات

درمان‌های سنتی سنگ کلیه

درمان‌های سنتی (مانند ماساژ، داروهای گیاهی) نمی‌توانند سنگ کلیه را درمان کنند ولی زمانی که در ترکیب با توصیه‌های پزشک مورد استفاده قرار گیرند در کاهش ریسک ابتلاء به سنگ‌های کلیوی کمک کننده خواهند بود. برخی منابع طبیعی سنگ شکن کلیه را پیشنهاد کرده‌اند که عبارتند از:

چای: نوشیدن روزانه یک فنجان چای سبز یا سیاه ریسک ابتلاء به سنگ کلیه را کاهش می‌دهد، در یک مطالعه زنانی که بیشترین میزان چای سیاه را می‌نوشیدند ریسک سنگ‌های کلیوی در آنها کمتر بود. این مطالعه از دقت بالایی برخوردار نبود و تنها زنان را مورد بررسی قرار داده بود بنابراین مدارک و دلایل محکمی دال بر اثربخشی چای در کاهش ابتلاء به سنگ کلیه در اختیارمان قرار نمی‌دهد. به هر جهت چای حاوی مقادیر بالایی اگزالات می‌باشد بنابراین چنانچه ادرار شما حاوی مقادیر بالایی اگزالات باشد پزشک تان شما را از نوشیدن چای منع خواهد کرد.

آب لیمو و آب پرتقال: از لحاظ تئوری، نوشیدن آب لیمو یا آب پرتقال می‌تواند ریسک سنگ‌های کلیوی را کاهش دهد. سطوح اسید سیتریک موجود در آب لیمو و آب پرتقال می‌تواند سطوح کلسیم موجود در ادرار را کاهش داده و منتهی به تشکیل کمتر سنگ‌های کلسیمی شود، ولی هیچ مطالعه‌ای این فرضیه را ثابت نکرده است.

سایرمقالات... مسکن قوی برای درد سنگ کلیه

اهمیت ارتودنسی یک دندان

۰ بازديد

ممکن است برای شما نیز این سوال پیش آمده باشد که در صورتی که یک دندان دارای انحراف باشد، چرا نیاز به ارتودنسی دندان است. در پاسخ به این سوال باید گفت که فقط یک انحراف کوچک در یکی از دندان ها می تواند باعث بروز عوارض زیادی می شود:

از آنجایی که این دندان به درستی در جای خود قرار نگرفته، هنگام غذا خوردن فشار زیادی به آن وارد شده و به زودی دچار عارضه خواهد شد. ارتودنتیست ها عقیده دارند که وجود انحراف در یک دندان می ‌تواند به دندان های جانبی فشار وارد کرده و موجب پوسیدگی دیگر دندان ها شود. به طور یقین باید گفت در صورتی که در آن دندان فک نیز درگیر باشد، استخوان فک هم اذیت می شود. جالب است که بدانید در صورتی که یکی از آنها درگیر باشد که می تواند روی فک در زمان غذا خوردن آسیب وارد کند.

سایرمقالات... لیست بهترین دندانپزشک کودکان در تهران

از مهمترین دلایلی که موجب ارتودنسی دندان می شود، مسئله زیبایی است. در صورتی که یکی از آنها به ویژه دندان های جلو کج رشد کرده باشد، خیلی روی زیبای لبخند موثر خواهد بود و این موضوع موجب کاهش اعتماد به نفس در فرد می شود. بنابراین با توجه به موارد ذکر شده در بالا در صورتی که متخصص ارتودنسی تشخیص داده دهد، ارتودنسی تک دندان باید هر چه زودتر انجام شود تا از آسیب رساندن به دهان و دندان جلوگیری شود.

موارد مهم برای ارتودنسی یک دندان

از این روش درمانی برای مواقعی استفاده می شود که فقط یکی از دندان های بیمار انحراف داشته باشد. اگر شما نیز می خواهید این دوره درمان را شروع کنید، لازم است که به برخی نکات توجه کنید:

برخلاف اینکه بیمار فقط دارای یک دندان کج می باشد، اما طول دوره درمان در افراد مختلف با هم فرق دارد و این موضوع بستگی به شرایط بیمار، میزان انحراف دندان و جایگاه دندان خواهد داشت. ممکن است برخی از افراد تصور کنند که در ارتودنسی تک دندان فقط قسمتی که دندان کج در آن قرار دارد به عنوان هدف درمان خواهد بود. اما لازم است بدانید که براکت ها همه فضای دندان را اشغال نموده ولی دکتر ارتودنسی فقط روی همان دندان تمرکز کرده و اعمال نیرو روی آن یک دندان خواهد بود.

اگر فک مربوط به دندان کج نیز انحراف داشته باشد، دندانپزشک می تواند در هنگام ارتودنسی یک دندان درمان فک را نیز آغاز کند. طول درمان ارتودنسی تک دندان باید کامل باشد، برای یک دندان نیز این احتمال وجود دارد که مجددا به حالت اولیه خود برگشته، بنابراین دندانپزشکان تاکید دارند که بیماران دوره های درمانی ارتودنسی و بعد از درمان ارتودنسی را نیز جدی بگیرند و همه مراحل را تا آخر طی کنند.

منبع: https://www.orthoblog.ir/

شاخص BMI چه چیزی را نشان می‌دهد؟

۰ بازديد

گفتیم که محاسبه بی ام آی برای اندازه‌گیری میزان چاقی و لاغری افراد به کار می‌رود. البته به وضوح این روش دقیق نیست و خطا دارد که بعدها مفصلا در مورد ایرادات آن صحبت خواهیم کرد. با بهترین جراح لاغری همراه باشید.

با این وجود این شاخص یک درک کلی به شما می‌دهد که آیا بیش از اندازه چاق یا بیش از حد لاغر هستید یا خیر.

مثلا از شما می‌پرسند که فردی با وزن 65 کیلوگرم چاق است یا لاغر. اولین سوال این است که در مقابل چه قدی؟ این وزن برای کسی با قد 1.9 متر خیلی کم و برای شخصی با قد 1.5 متر خیلی زیاد است. برای این که بتوانیم درک درستی میان قد و وزن افراد برقرار کنیم، از شاخص توده بدنی یا محاسبه BMI استفاده می‌کنیم.

این عدد افراد را به چهار دسته تقسیم می‌کند:

  • بیش از حد لاغر: کسانی که شاخص کم‌تر از 18.5 داشته باشند بیش از اندازه لاغر هستند.
  • نرمال: از 18.5 تا 25 نرمال به حساب می‌آیند.
  • اضافه‌وزن: از 25 تا 30 اضافه وزن دارند.
  • چاق: از 30 به بالا در این معیار چاق است.

شاخص توده بدنی یا محاسبه BMI برای کودکان

به دو دلیل کودکان و نوجوانان (2 تا 20 سال)نباید از شاخص معمولی برای محاسبه BMI استفاده کنند.

دلیل اول تفاوت بدنی این گروه نسبت به بزرگسالان است. یعنی فردی 15 ساله اگر همان قد و وزن یک فرد 25 ساله را داشته باشد، ممکن است شرایطش با او یکسان نباشد.

دلیل دوم حساسیت بالای کودکان به خصوص زیر 10 سال نسبت به خودتشخیصی، خوددرمانی و تجویزهای خودسر است. مثلا اگر سر خود تشخیص بدهید کودک 4 ساله شما چاق است و غذایش را به شکلی غیر اصولی کم کنید، آسیب‌های وارده می‌تواند بی‌اندازه جدی‌تر و خطرناک‌تر باشد.

برای این که تشخیص دقیق‌تر باشد، معمولا شاخص را با شاخص کودکان دیگر در همان سن و جنس مقایسه می‌کنند. به این ترتیب که تشخیص داده می‌شود کودک شما در چه صدکی قرار دارد، سپس چاقی یا لاغری او را به قضاوت می‌گذارند.

برای مثال دختران 12 تا 16 سال نسبت به پسران هم سن خود حدود 1 واحد BMI بالاتری دارند.

دختران به طور معمول زودتر از پسران به بلوغ می‌رسند.

به این ترتیب در تشخیص شاخص توده بدنی کودک دو عامل مهم جنسیت و سن هم وارد می‌شود. دو کودک 4 و 14 ساله با BMI مساوی قطعا وضعیت بدنی یکسان ندارند.

تاکید می‌کنیم که موضوع را برای کودکان جدی‌تر بگیرید و از خوددرمانی (اگر متخصص نیستید) برای آن‌ها خودداری کنید.

برای افراد بالغ در آمریکا برای این شاخص برای دو گروه زنان و مردان و نیز سنین مختلف، جدول متفاوتی وجود دارد. این جدول قابل اعتمادتر از داشتن یک جدول کلی برای تمام افراد خواهد بود.

ارتباط شاخص BMI با سلامتی

در مورد تاثیر داشتن یک شاخص متعادل بر سلامتی افراد، مطالعات فراوانی وجود دارد. نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد که قرارگرفتن در گروهی که اضافه وزن دارند، یا چاق هستند، به شکلی معنادار شانس مرگ زودرس و ابتلا به برخی بیماری‌ها را افزایش می‌دهد:

بیماری‌های قلبی و عروقی

بیماری‌های مرتبط با کیسه صفرا

دیابت نوع دو

فشار خون

آرتروز

حمله قلبی

برخی از انواع سرطان مثل سرطان سینه

در گروهی که هرگز در زندگی خود سیگار نمی‌کشند، مرگ و میر زودرس در گروه چاق تا 50 درصد نسبت به افرادی با وزن متعادل افزایش پیدا می‌کند.

همچنین لاغری بیش از اندازه هم می‌تواند خطرناک باشد. لاغری شدید حتی ممکن است بیشتر از چاقی سلامتی فرد را به خطر بیندازد.

دندان پزشکی در سه ماهه اول بارداری

۰ بازديد

در ماه‌های اول، دوم و سوم بارداری توصیه می‌شود حتی‌الامکان از مصرف هرگونه دارو و انجام درمان های دندان پزشکی خودداری شود؛ چرا که ارگان‌های اصلی جنین در این ایام در حال شکل گیری می‌باشد. همچنین توجه شود تا هفته 13 بارداری از برخورد هرگونه اشعه رادیولوژی (X-Ray) به بدن مادر خودداری کنید. بهتر است با تشخیص دندان پزشک در صورت عدم گسترش عفونت و یا درد شدید دندان، درمان‌ها از سه ماهه اول بارداری به سه ماهه دوم منتقل شود. پس اگر دندان دارای درد خفیف غیرممتد شبانه یا دارای حساسیت به سرما و گرما و فشار و ضربه است، بهتر است با دندان مدارای کافی صورت گیرد، تا حتی‌الامکان درمان دیرتر انجام شود.

سایرمقالات... مراقبت های بعد کامپوزیت دندان

کنترل درد دندان در سه ماهه اول بارداری:

 منظور از مدارا کردن، اجتناب از استفاده از مایعات داغ یا بسیار سرد و وارد نکردن فشار زیاد و جویدن خوراکی‌های سفت با دندان است، علاوه بر این استفاده صحیح و منظم از نخ دندان، مسواک با خمیر دندان حاوی فلوراید و دهان شویه مناسب خانم های باردار است می‌توان از ابتلا به عفونت جلوگیری کرده و از  پیشرفت پوسیدگی و ایجاد تحریک در عصب دندان و بروز وضعیت اورژانسی غیرقابل تحمل خودداری کرد.  دهان شویه کلرهگزیدین که یک ماده ضد میکروبی بسیار قوی می‌باشد و پلاک‌های دندانی و باکتری‌های دهانی را کاهش می‌دهد، این دهان شویه به دلیل اینکه توسط دهان جذب نمی‌شود و خوراکی نیز نمی‌باشد و صرفا دهان را شست و شو می‌‌دهد خطری برای مادران باردار و جنین ندارد.

مراجعه به دندانپزشکی در سه ماهه اول بارداری:

چنانچه درد دندان در سه ماهه اول بارداری به صورت ممتد و آذار دهنده باشد و دندان یا لثه دچار عفونت، آبسه و .. شده باشد،  باید جهت درمان و کاهش درد اقدامات لازم صورت گیرد چرا که کنترل شرایط مادر و جلوگیری از احساس اضطراب در مادر و جنین در دوران بارداری اولویت داشته و احساس درد ممتد دندان باعث به خطر انداختن شرایط مادر و یا پخش عفونت در دهان و آسیب به سایر دندان ها می‌شود. در این شرایط درمان در دندانپزشکی در بارداری  با شرایط زیر توسط متخصص صورت می‌گیرد:

استفاده از دارو و اشعه (برای عکس رادیوگرافی) می‌بایست حتما زیر نظر و با  تجویز پزشک زنان و زایمان  صورت گیرد بنابراین لازم است طرح درمانی دندانپزشکی قبل از انجام به تایید پزشک متخصص زنان و زایمان برسد تا آسیب‌های آن به حداقل برسد. 

درمان‌های دندانپزشکی که در این دوره انجام می‌شود، در حداقل زمان ممکن و به منظور رفع علائم اورژانسی مانند درد و عفونت است. در این دوره دندانپزشک معمولا برای کاهش درد و ایجاد مجرایی برای تخلیه عفونت دندان  از درمانی با نام پالپوتومی استفاده می‌کند در این درمان تنها عصب‌های موجود در تاج دندان تخلیه می‌شود و دندان تا سه ماهه دوم بارداری به صورت پانسمان شده نگهداری می‌شود تا در آن زمان درمان ریشه صورت گیرد.

منبع: https://www.zhaleimplant.ir/

نان کتوژنیک چیست؟

۰ بازديد

در رژیم کتو هدف محدود کردن کربوهیدرات‌ها و افزایش چربی‌های سالم به منظور کاهش وزن سریع‌تر است. هدف این است که متابولیسم بدن را وادار به کتوز کنید، به این معنی که بدن به جای گلوکز، چربی می‌سوزاند – زیرا بدون کربوهیدرات، گلوکز به راحتی در دسترس نیست.

از جمله مواد غذایی مهم در این رژیم نان کتو است که متفاوت از نان‌های معمولی است و به راحتی می‌توانید در خانه تهیه کنید. نان کتو یک نان کم کربوهیدرات است که بر خلاف نان سنتی، حاوی گندم کامل و غلات سبوس‌دار نیست.

سایرمقالات... اسموتی رژیمی

در عوض، شما موادی را جایگزین آرد گندم و آرد برنج می‌کنید که کربوهیدرات کمی دارند، مانند آرد بادام و آرد نارگیل.

انواع نان کتوژنیک

محبوب‌ترین نان‌های کتو شامل این سه نان هستند که البته نان کتو با آرد بادام و آرد نارگیل محبوب‌تر است:

نان کتو با آرد بادام

نان کتو با آرد نارگیل

نان کتویی با کلم رنده شده

درهر کدام از این نان‌ها می‌توان از موادی مانند سیر یا برخی سبزیجات کم کربوهیدرات استفاده کنید.

یا نان کتو برای کاهش وزن خوب است؟

نان کتو در مقایسه با نان جایگزین، گزینه ای عالی برای کاهش وزن است. طعم بسیار خوبی دارد و نسبت به نان سنتی کالری بیشتری دارد، بنابراین در مصرف آن متعادل باشید.

چند گرم کربوهیدرات در نان کتو وجود دارد؟

یک نان کتو خوب باید حاوی کمتر از ۳ گرم کربوهیدرات در هر برش باشد. بسته به نوع آردی که استفاده می‌کنید و دستور العملی که دنبال می‌کنید، نان کتو ممکن است با میزان کربوهیدرات متفاوتی تولید شود، اما همچنان جایگزین سالم‌تری به جای نان گندم خواهد بود.

نان کتویی خانگی

هنگامی که برای اولین بار تصمیم به تهیه یک نان کم کربوهیدرات کردید، باید آرد همه منظوره را با یک آرد کم کربوهیدرات جایگزین کنید. به طور معمول از آرد بادام یا آرد نارگیل استفاده می‌کنیم.

سایرمقالات... علت استپ وزنی

تناسب اندام به چه معناست؟

۱ بازديد

تناسب اندام تنها به معنای لاغری و لاغری شکم و پهلو نیست. مجموعه‌ای از ویژگی‌ها شامل، تناسب وزن، پرانرژی بودن، قوی بودن و سالم بودن، به معنای تناسب اندام هستند. رسیدن به این تناسب، قاعدتا نیاز به تغییرات زیادی در سبک زندگی و تغذیه افراد دارد. داشتن یک برنامه غذایی خوب و ورزش می‌تواند در رسیدن به این تناسب اندام کمک کند.

چرا لاغری سریع؟

کم‌کردن ۱ تا ۲ کیلو وزن در هفته، استانداردی است که متخصصان تغذیه برای افراد مختلف در نظر می‌گیرند. بیشتر از این عدد،‌ ممکن است برای افراد مشکلاتی را ایجاد کند. اما گاهی به دلایلی، شما مجبور می‌شوید که خیلی سریع وزن کم کنید. کاهش وزن سریع، اگر با اصول درست باشد، آسیبی به بدن وارد نخواهد کرد.اما بسیاری از افراد به سراغ رژیم‌های تهاجمی و غیر اصولی می‌روند که ممکن است عوارض جبران‌ناپذیری برای اندام‌های داخلی مانند کبد و معده ایجاد کند. حالا می‌خواهیم ببینیم چگونه رژیم لاغری سریع و البته سالم بگیریم.

برای لاغری سریع چه بخوریم؟

ممکن است با خواندن این تیتر تعجب کنید. معمولا اولین قدمی که افراد برای رژیم غذایی برای لاغری شکم برمی‌دارند، حذف مواد غذایی و نخوردن است. اما واقعیت این است که خوردن صحیح، نتیجه بهتری برای لاغری شکم و پهلو دارد تا نخوردن. تصور کنید که برای رسیدن به تناسب اندام و کم‌کردن اضافه وزن در مدت زمانی کوتاه، شما یک ماراتن بزرگ و سخت پیش رو دارید. ۸۰ درصد از این ماراتن به رژیم غذایی شما بستگی دارد.بنابراین اگر بتوانید بشقاب خود را با غذاهای سالم پر کنید، احتمال کالری از دست دادن شما بیشتر می‌شود.

یکی از مشکلاتی که بسیاری از افراد با رژیم‌های غذایی دارند، محدودیت در خوردن است. احساس گرسنگی که قرار است به دلیل رژیم غذایی به افراد تحمیل شود، گاهی باعث ایجاد ترس در آن‌ها شده و مانعی برای شروع کردن یک برنامه غذایی خوب خواهد بود.خب پس در اولین قدم مهم است که چه بخوریم. بهترین گروه مواد غذایی برای کسانی که به‎دنبال رژیم لاغری سریع هستند، گروه پروتئین و سبزیجات است. اگر بشقاب غذایی خود را با انواع سبزیجات و پروتئین پر کنید، با سرعت بیشتری کالری سوزانده و کاهش وزن سریع را تجربه خواهید کرد.

یک بشقاب مناسب شامل مقداری از انواع مواد غذایی شامل پروتئین، سبزیجات، غلات، چربی و کربوهیدرات است. ممکن است بپرسید که : چربی و کربوهیدرات در رژیم غذایی لاغری؟پاسخ ساده است. بله. باید از این گروه هم در رژیم غذایی شما باشد. اما انتخاب کربوهیدرات و چربی سالم، نکته‌ای است که باید به آن توجه کرد.

یکی از روش های سریع برای کاهش وزن جراحی لاغری است.

‏کاربرد بوتاکس معده

۲ بازديد

بوتاکس معده می‌تواند به کاهش وزن کمک کند، اما یک راه حل مستقل نیست و در کنار سایر روش‌های درمانی انجام می‌شود. بوتاکس معده به طور موقت ماهیچه‌های معده را شل کرده و اشتها را کاهش می‌دهد. در کنار این روش درمانی توصیه می‌شود که از یک رژیم غذایی هم پیروی کنید. این دو در کنار هم می‌توانند در کوتاه مدت تاثیری زیادی در روند کاهش وزن شما داشته باشند.

سایرمقالات... غذای افطار

‏بوتاکس معده مناسب چه افرادی است؟

بوتاکس معده به افرادی که در کنترل اشتهای خود مشکل دارند یا برای پیروی از رژیم لوکرب و رژیم دوکان و متعهد شدن به ورزش منظم سست هستند توصیه می‌شود. اگر از زخم معده، ورم معده و مشکلات سلامتی مرتبط با اضافه وزن مانند دیابت نوع ۲ و فشار خون بالا رنج می‌برید، می‌توانید بوتاکس معده انجام دهید.

به طور کلی، بوتاکس معده برای افرادی که اضافه وزن دارند مناسب است، اما برای افرادی که چاق هستند، مناسب نیست. این روش برای افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) آن‌ها بالای ۴۰ است، بی‌تاثیر است. مناسب‌ترین کاندیداها افرادی هستند که BMI آن‌ها پایین و زیر  ۳۵ است. افرادی که از مشکلات جدی چاقی رنج می‌برند واجد شرایط تزریق بوتاکس معده نیستند و روش جایگزین توصیه می‌شود.

‏چه افرادی نباید بوتاکس معده انجام دهند؟

بوتاکس معده برای همه مناسب نبوده و به طور کلی در موارد زیر توصیه نمی‌شود:

  • زنان باردار یا شیرده
  • افرادی با سابقه مشکل در بلع
  • افراد مبتلا به مشکلات معده مانند زخم یا خونریزی معده
  • افرادی با سابقه حساسیت به سم بوتولینوم یا مواد مشابه
  • مبتلایان به مشکلات قلبی یا بیماری‌های عصبی عضلانی
  • افراد خیلی چاق

‏میزان کاهش وزن بعد از بوتاکس معده چقدر است؟

انتظار می‌رود پس از انجام بوتاکس معده، بیماران ۱۰-۱۵٪ از وزن خود را در یک دوره ۳-۶ ماهه از دست بدهند. میزان کاهش وزن ممکن است از فردی به فرد دیگر و بر اساس سن، میزان متابولیسم و میزان ورزش متفاوت باشد.

سایرمقالات.... نوشیدنی چربی سوز

‏فواید بوتاکس معده

برخی از مزایای تزریق بوتاکس معده عبارتند از:

  • روشی کم تهاجمی و غیر جراحی
  • دارای نتایج امیدوار کننده کاهش وزن
  • مناسب برای افراد دارای اضافه وزن
  • روشی مقرون به صرفه
  • عوارض جانبی خفیف و موقت
  • بهبودی سریع
  • ریکاوری و مراقبت‌های پس از تزریق بسیار آسان‌تر و راحت‌تر از جراحی‌های لاغری