daneshnews

مطالب پزشكي و سلامتي

آشنایی حقیقت های جالب درباره دبی که آن را به شهر «ترین» ها تبدیل کرده

۰ بازديد

حقایق جالب درباره دبی قرار است شما را متحیر کند. حقایقی که شاید هیچ چیزی در مورد آن‌ها ندانید و تصور هم نکنید که شهر یا کشوری در دنیا باشد که این قوانین، مقررات و این شرایط کار و زندگی را داشته باشد. یک مقصد گردشگری خاص در جوار خلیج فارس که سالانه بالاترین و بیشترین گردشگر را دارد. حتی در فصل تابستان که شما را با داغی هوا و شرجی آن بی‌حال می‌کند، باز هم پر طرفدار و جذاب است. امروز و در این مطلب با هم سری به دبی زده، در آن گردش می‌کنیم و قوانین عجیب آن را با هم مرور خواهیم کرد.

سایر مقالات : راهنمای سفر به دبی

حقایق جالب درباره دبی که تا حالا نشنیده‌اید

حقایق جالب درباره دبی یک متن کامل از بایدها و نبایدها و قوانین و مقررات خاص این شهر است. یکی از شهرهای خاص و جذاب حاشیه خلیج‌فارس، دبی است که در زمان بسیار کوتاهی از هر لحاظ توانست موفقیت‌های چشمگیری کسب کند. خصوصاً این شهر به لحاظ تجاری، گردشگری و اقتصادی پیشرفت‌هایی ویژه و خاص داشت. شهری که توانست با وجود تمام سختی‌ها و محدودیت‌های آب و هوایی و جغرافیایی به یکی از مقاصد اصلی گردشگری در تمام دنیا تبدیل شود.

دبی در بیشتر اوقات سال دمایی بسیار بالا و هوایی گرم و شرجی دارد. اما به دلیل وجود مال‌های متعدد و مدرن و انواع و اقسام تفریحات و سرگرمی‌ها، حتی در فصول گرم سال هم طرفداران و عاشقان خود را دارد. افرادی که از سراسر جهان مثل اروپا، آمریکا، استرالیا و سایر نقاط دنیا خود را به این شهر رسانده و از حضور در آن لذت می‌برند.

دبی پرجمعیت‌ ترین شهر در امارات متحده عربی

اولین نکته‌ای که قصد داریم به عنوان حقایق جالب درباره دبی با شما در میان بگذاریم این است که دبی دقیقاً در جنوب شرق خلیج فارس واقع شده و بر اساس آمار سال ۲۰۱۴ پرجمعیت‌ترین شهر در امارات متحده عربی به حساب می‌آید.

بزرگ‌ ترین مراکز خرید در دبی واقع شده اند

در شهر دبی تقریباً بیشتر از ۷۰ مرکز خرید قرار گرفته و نام پایتخت خاورمیانه را بر روی خود قرار داده است. بازار دبی بیشتر از ۱۲۰۰ مغازه دارد و با در نظر گرفتن مساحت کل آن، به جرات می‌توان گفت که این شهر بزرگ‌ترین و متنوع‌ترین مراکز خرید در تمام جهان را دارا است.

سایر مقالات : بهترین هتل های دبی برای ایرانیان

دبی شهر طلا

شهر دبی را شهر طلا هم می‌نامند. چون بازار طلای آن بیشتر از ۳۰۰ مغازه زرگری دارد و در تمام این بازار تقریباً ۱۰ تن طلا قرار گرفته است. سال ۲۰۱۳ سالی بود که شهر دبی توانست ۴۰ درصد از تجارت طلا و جواهر جهان را به خود اختصاص دهد.

بزرگ‌ ترین باغ گل جهان در دبی

در سال ۲۰۱۳ و در شهر دبی بزرگ‌ترین باغ گل جهان را در روز ولنتاین افتتاح کردند. باغ معجزه دبی یا (Dubai Miracle Garden

منبع : https://www.nikroz.com/

بلیچینگ دندان چیستت؟

۰ بازديد

همه ما می‌دانیم بلیچینگ دندان نامی آشنا برای افرادی است که به دندانپزشکی زیبایی علاقه دارند و می‌خواهند با بلیچ دندان، رنگ دندان‌هایشان را سفید کنند. اما چرا باید بلیچینگ را انتخاب کنیم؟

سایر مقالات : راه‌حل‌های طلایی برای ترمیم و زیباسازی دندان‌ها

دندان‌ها ممکن است به‌دلایل مختلفی تغییر رنگ دهند. اگر می‌خواهید آن‌ها را روشن‌تر و سفیدتر کنید، چندین گزینه برای انتخاب وجود دارد. می‌توانید برای انجام یکی از تکنیک‌های سفیدکننده دندان مانند بلیچینگ دندان به دندانپزشک خود مراجعه کنید یا محصولات سفیدکننده خانگی را  برای بلیچینگ امتحان کنید. البته در صورت استفاده نادرست از این محصولات، خطراتی مانند افزایش حساسیت دندان‌ها یا حتی آسیب شدید به مینای دندان شما را تهدید می‌کند!

سایر مقالات : قیمت بلیچینگ

چرا دندان‌ها ممکن است تغییر رنگ بدهند و به بلیچینگ نیاز پیدا کنند؟

از دلایل اصلی آن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

مصرف غذاها و نوشیدنی‌های خاص مانند قهوه و چای که حاوی رنگدانه هستند.

وجود عاداتی مانند سیگار کشیدن تاثیر زیادی در تغییر رنگ یا ایجاد لکه در بخش بیرونی دندان‌ها دارند.

استفاده از داروهای خاص مانند قطره آهن یا تتراسایکلین

ابتلا به بیماری در دوران کودکی مانند عفونت

ضربه به دندان یا افزایش سن

سایر مقالات : دکتر ترمیم و زیبایی دندان

بلیچینگ دندان چیست؟

بلیچینگ دندان و سفید کردن دندان چه تفاوتی دارند؟ در ابتدا لازم است بدانید که یک تفاوت اساسی میان سفید کردن دندان (teeth whitening) و بلیچینگ دندان (teeth bleaching)  وجود دارد. منظور از فرآیند سفید کردن، بازیابی رنگ طبیعی دندان‌ها با از بین بردن لکه‌های سطحی است. در واقع، سفیدکننده‌ها مواد پاک‌کننده‌ای هستند که در برخی از خمیردندان‌ها و دهان‌شویه‌ها نیز یافت می‌شوند. درحالی‌که بلیچینگ دندان به روند سفید کردن دندان‌ها فراتر از رنگ طبیعی آن‌ها اشاره دارد.

پس از تماس غلظت بالایی از این مواد روی دندان، به‌تدریج درون ساختار کریستالی دندان نفوذ کرده و می‌توانند رنگدانه‌های رسوب‌کرده را اکسید کنند. در نتیجه پس از چند جلسه بلیچ دندان، عاج دندان رنگ روشن‌تری به خود می‌گیرد.

سایر مقالات : جرم گیری دندان‌ ها

 

بی اختیاری ادرار چیست و چه علائمی دارد؟

۰ بازديد

مانی که می‌گوییم فردی دچار بی اختیاری ادرار شده، به این معنی است که نشت ادرار به‌صورت غیر ارادی ایجاد می‌شود، در حقیقت کنترل اسفنکتر ادراری از بین می‌رود یا ضعیف می‌شود.

سایر مقالات : واریکوسل دردناک

بی اختیاری ادرار یکی از مشکلات شایعی است، که بسیاری از افراد چه آقایان و چه خانم‌ها را درگیر می‌کند؛ اما طبق بررسی‌هایی که در این خصوص انجام شده، بی اختیاری ادرار در خانم‌ها بیش از آقایان است.

در بین سنین ۳۰ تا ۶۰، حدود ۳۰ درصد از خانم‌ها به این عارضه مبتلا می‌شوند، در حالی که در این دوره تنها ۵ درصد از آقایان دچار بی اختیاری ادرار خواهند شد.

سایر مقالات : تنگی حالب

حقایقی که باید در خصوص بی اختیاری ادرار بدانید

بی اختیاری ادرار در خانم‌ها بیشتر از آقایان است.

بی اختیاری ادرار به دلایل مختلفی ایجاد می‌شود.

چاقی و مصرف سیگار هر دو عامل خطرساز در ایجاد بی اختیاری ادرار هستند.

سایر مقالات : بی اختیاری ادرار در بارداری

منظور از بی اختیاری ادرار چیست؟

زمانی که می‌گوییم فردی بی اختیاری ادرار دارد، به این منظور است که نتواند کنترلی در نشت ادرار خود داشته باشد. این شرایط می‌تواند به‌دلیل نوع بی اختیاری استرسی مانند سرفه ایجاد شده باشد.

علاوه بر این در حین و پس از بارداری و در اغلب مواقع در افراد چاق نیز چنین شرایطی مشاهده می‌شود. احتمال بروز بی اختیاری ادرار با افزایش سن بیشتر خواهد شد. تمریناتی مانند کگل می‌تواند به جلوگیری یا کاهش چنین مشکلی کمک کند.

سایر مقالات : واریکوسل

درمان بی اختیاری ادرار

زمانی که به پزشک مراجعه می‌کنید، برای آنکه درمانی موثر برای شما در نظر گرفته شود، عوامل مختلفی از جمله نوع بی اختیاری، سن بیمار، سلامت عمومی و وضعیت روانی بیمار مورد بررسی قرار خواهد گرفت. آموزش کنترل مثانه به این صورت است:

به تاخیر انداختن

هدف اصلی در این روش این است که بیمار سعی بر کنترل کردن خود داشته باشد. در این مرحله بیمار می‌آموزد هر زمان که تمایل به ادرار کردن دارد، چگونه دفع ادرار خود را به تاخیر بیندازد.

در دو مرحله تخلیه ادرار

در این مرحله پس از اینکه بیمار ادرار می‌کند، باید چند دقیقه صبر کند، سپس مجدد دفع ادرار داشته باشد.

جدول زمانی

در این مرحله بیمار باید برنامه‌ریزی برای استفاده از سرویس بهداشتی داشته باشد، به این صورت است که باید در ساعت‌های مشخصی از طول روز به سرویس بهداشتی برود. به‌طور مثال باید هر دو ساعت یکبار به سرویس بهداشتی برود.

سایر مقالات : محاسبه شاخص توده بدنی

پیوند استخوان در ایمپلنت دندان چیست؟

۰ بازديد

ایمپلنت دندان روشی مناسب برای جایگزینی دندان ازدست‌رفته است. اگر دندان خود را در اثر ضربه، عفونت، پوسیدگی یا بیماری لثه از دست داده‌اید، با کاشت دندان می‌توانید جایگزین طبیعی برای آن داشته باشید. اما گاهی لازم است پیش از ایمپلنت، پیوند استخوان انجام شود.

برای اینکه انواع روکش ایمپلنت به‌خوبی در استخوان فک قرار بگیرد، باید حجم استخوان فک بازسازی شود؛ به همین دلیل جراحی پیوند استخوان انجام می‌شود. زمانی که استخوان کافی وجود نداشته باشد، ایمپلنت به فک متصل نشده یا در زمان کوتاهی شل می‌شود. اگر استخوان فک نازک یا ارتفاع آن کم باشد، پیوند استخوان در ایمپلنت دندان انجام می‌شود.

انواع پیوند استخوان در ایمپلنت دندان کدامند؟

اگر در قسمتی که دندان خود را از دست داده‌اید، حجم و تراکم استخوان کم باشد، پیوند استخوان برای افزایش عمر ایمپلنت دندان انجام می‌شود. مواد پیوند استخوان را می‌توان با روش‌های مختلف تهیه کرد. برای پیوند استخوان در دهان از چه موادی استفاده می شود؟ انواع مواد پیوند شامل موارد زیر است:

اتوگرافت: در این روش استخوان از بافت بدن شخص گرفته می‌شود.

آلوگرافت: در این روش استخوان از بانک بافت انسانی گرفته می‌شود.

زنوگرافت: مواد پیوند استخوان از بانک بافت حیوانی گرفته می‌شود.

سایر مقالات : بلیچینگ دندان ها

آلوپلاستیک: مواد پیوند استخوان مصنوعی است.

مواد پیوند استخوان ممکن است از بدن خود فرد گرفته شود یا از بانک انسانی یا حیوانی به دست آید. همچنین می‌توان از مواد پیوند استخوان مصنوعی استفاده کرد. دکتر ایمپلنت دندان ممکن است از طریق یکی از روش‌های زیر پیوند را انجام دهد:

عمل پیوند استخوان برای چه افرادی ضروری است؟

یا در واقع می‌توان گفت که پیوند استخوان برای ایمپلنت برای چه کسانی مناسب است؟ هر شخصی که بخواهد کاشت ایمپلنت انجام دهد و حجم و تراکم استخوان فک پایینی داشته باشد، نیاز به پیوند استخوان دارد. ایمپلنت زیگوماتیک یکی از بهترین روش‌های کاشت دندان برای افرادی است که استخوان آن‌ها تحلیل رفته است. معمولا افراد با شرایط زیر نیاز به این جراحی دارند:

اگر دندان خود را مدت طولانی از دست داده است.

دچار بیماری لثه (پریودنتال) باشد.

نقص‌هایی از زمان تولدآسیب یا ضربه به‌صورت.

برای سفر با ماشین شخصی به ترکیه باید چه مواردی را در نظر داشته باشیم؟

۱ بازديد

در اینجا قصد داریم تا شما را با مسائلی که پیش از تصمیم به سفر باید از آنها آگاه باشید، آشنا کنیم. سفر با ماشین شخصی به ترکیه، یک ماجراجویی کامل و البته سفری سخت است که باید انتظار مسیری طولانی را در آن داشته باشید. معمولا کسانی این نوع سفر را انتخاب می‌کنند که به دنبال تجربه یک سفر طولانی، همراه با دیدن مناظر مختلف و بازدید از شهرهای گوناگون در طول راه هستند. اگر ترجیح می‌دهید که سریع‌تر به مقصد برسید یا اینکه به فکر کاهش هزینه‌های سفر ترکیه  خود هستید، استفاده از وسیله شخصی برای سفر به ترکیه، بدترین انتخاب ممکن برای شما خواهد بود. از مرز بازرگان تا استانبول حدود 1550 کیلومتر فاصله است. این یعنی اگر شما با سرعت متوسط 100 کیلومتر در ساعت بدون توقف به حرکت خود ادامه دهید، بعد از حدود 16 ساعت به شهر استانبول خواهید رسید. البته معمولا انجام این کار اصلا شدنی نیست و چنین حجم از رانندگی، آن هم با این سرعت بسیار خسته کننده خواهد بود.

اگر از تهران قصد سفر به سمت استانبول یا شهر‌های دیگر ترکیه را دارید، باید ابتدا خودتان را به یکی از سه مرز مشترک ایران و ترکیه برسانید. این فاصله نیز به خودی خود حدود 500 تا 700 کیلومتر است و این یعنی شما باید حدود شش تا هشت ساعت مسیر داخلی را نیز به فاصله سفر خود اضافه کنید. در نتیجه باید انتظار این را داشته باشید که حداقل حدود یک روز کامل را در راه بگذرانید تا به مرز برسید. البته در مرز حتما باید منتظر معطلی‌های طولانی مدت برای چک کردن پاسپورت، گشتن ماشین و از این قبیل مسائل باشید. به علاوه اینکه هزینه بنزین در ترکیه، کاملا بر اساس قیمت روز متغیر است. اما به صورت میانگین، بنزین ترکیه حدود یک دلار به ازای هر لیتر قیمت دارد و در طول مسیر خبری از جایگاه CNG نیست! این یعنی شما باید بین 13 تا 15 هزار تومان به ازای هر لیتر بنزین پرداخت کنید پس حتما بودجه زیادی را برای بنزین کنار بگذارید.

در سفر با ماشین شخصی به ترکیه باید مسائل زیادی را در نظر داشته باشید. به عنوان مثال امکان بروز سوانح رانندگی بسیار زیاد است. در این سفر راننده بسیار خسته می‌شود و ممکن است به خاطر عدم شناخت قوانین راهنمایی و رانندگی در ترکیه، چندین و چند بار در طول مسیر جریمه شوید. پرداخت این جریمه‌ها را نمی‌توانید پشت گوش بیاندازید و پیش از خروج از مرز، باید همه آنها را پرداخت نمایید. به همین خاطر، راننده این سفر باید فردی آرام، صبور، ماجراجو و خستگی ناپذیر باشد. برخی در مورد امنیت جاده‌های ترکیه کمی اغراق می‌کنند. نمی‌توان امنیت این جاده‌ها را کاملا تضمین کرد. خب ترکیه هم همانند هر کشور دیگری خلاف‌کار دارد، به همین خاطر بهتر است شب‌ها را در نزدیک‌ترین شهر اقامت کنید و سپس در ساعات ابتدایی صبح به مسیر خود ادامه دهید. اگر با تمامی این مسائل مشکلی ندارید و باز هم در مورد تصمیم خود ثابت قدم هستید، در ادامه به شما یک راهنمای کامل در مورد سفر به ترکیه با ماشین شخصی ارائه می‌دهیم.

منبع : https://www.nikroz.com/

غذاهای کم کالری

۱ بازديد

یکی از مهمترین نکات که در رژیم کاهش وزن باید رعایت کنیم، استفاده از غذاهای کم کالری است. با مصرف این نوع از غذاها به رژیم غذایی سالم، کاهش کالری دریافتی روزانه و تسریع روند کاهش وزن می‌رسیم. به همین دلیل در انواع مختلفی از رژیم‌های کاهش وزن، از غذاهای کم کالری خوشمزه و سالم استفاده می‌شود. اما سوال اینجاست که کدام غذاها و خوراکی‌ها جزو لیست خوراکی‌های کم کالری قرار دارند؟ منظور از این غذاهای دارای کالری کم، غذاهای آب‌پز یا بخارپز است؟

پس برای داشتن رژیمی سالم و کاهش وزن لازم نیست که حتما غذاهای آب‌پز یا بخارپز مصرف کنیم. بلکه برخی خوراکی های کم کالری و خوشمزه وجود دارند که می‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. چندین نمونه از بهترین غذاهایی که کالری کمی دارند را معرفی خواهیم کرد.

سایر مقالات : ناهار رژیمی برای کاهش وزن

  مصرف جو دوسر برای صبحانه یا میان‌وعده یک حرکت عالی است

جو دوسر یک مکمل عالی برای رژیم غذایی روزانه است. این نمونه از غلات کالری کمی دارد و سرشار از پروتئین و فیبر است که باعث افزایش احساس سیری می‌شود. پیشنهاد می‌شود که برای صبحانه حدود ۴۰ گرم جو دوسر را با کمی شیر و عسل روی شعله گاز حدود ۵- ۱۰ دقیقه قرار دهید. سپس کمی گردو و موز به آن اضافه کنید و بخورید.

انواع سوپ، بهترین غذای مقوی، سالم و سبک به عنوان یک شام رژیمی

در ایران انواع مختلفی از سوپ‌ها درست می‌شود که هر کدام از آن‌ها خواص خاصی دارند. سوپ مرغ یکی از بهترین نمونه‌های آن است که علاوه بر داشتن مواد غذایی مفید برای بدن، سیرکننده و خوشمزه است. پیشنهاد می‌شود که افراد در رژیم کاهش وزن خود، به جای حذف وعده غذایی شام، یک کاسه سوپ سبک اما مفید مصرف کنند.

میگو و تن ماهی؛ بهترین انتخاب از غذاهای دریایی کم کالری و خوشمزه

استفاده از غذاهای دریایی در رژیم غذایی کار بسیار درستی است. زیرا این مواد غذایی ویتامین‌ها، مواد معدنی، پروتئین و کالری مناسبی دارند. تقریبا هر ۱۰۰ گرم میگو ۹۸ کالری و تن ماهی ۱۰۰ کالری دارد. این نوع از غذاهای دریایی به دلیل کالری کم و کنترل احساس سیری انتخاب خوبی برای رژیم لاغری هستند.

   سینه مرغ از جمله مهمترین غذاهای سیرکننده و کم کالری هر رژیمی است

سینه مرغ پروتئین زیادی دارد و غذایی لذیذ، سریع پخت و ساده‌ای است. به همین دلیل در اغلب غذاهای رژیمی کاهش وزن و حتی عضله‌سازی از آن استفاده می‌شود. تقریبا هر ۱۰۰ گرم سینه مرغ حدود ۱۱۲ کالری دارد. پس پیشنهاد می‌کنیم که در برنامه غذایی خود حتما از سینه مرغ استفاده کنید.

  از گوشت بدون چربی در لیست غذاهای کم کالری خود استفاده کنید

گوشت بدون چربی به طور موثری گرسنگی و اشتها را بین وعده‌های غذایی کاهش می‌دهد. گوشت‌های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و تکه‌های گوشت قرمز کم چرب کالری کمی دارند اما سرشار از پروتئین هستند. تقریبا در هر ۱۱۳ گرم از گوشت بدون چربی حدود ۱۶۳ کالری و ۲۳ گرم پروتئین وجود دارد.

سایر مقالات : کاهش وزن با بوتاکس معده

ارتودنسی پیشگیری چیست؟

۲ بازديد

ارتودنسی پیشگیری به کلیه تمهیدات درمانی انجام شده در دوران کودکی و بعضا نوجوانی گفته می‌شود که به نوعی از شکل‌گیری ناهنجاری‌های دندانی و فکی جلوگیری می‌کند و یا حداقل تا حدی شدت آن‌ها را کاهش می‌دهد که درمان‌های بعدی بسیار آسان‌تر انجام خواهد شد.به عنوان نمونه در صورتی که برای کودکی در سن حدود 8 سالگی به دلیل عقب بودن فک بالا از فیس ماسک ارتودنسی استفاده شود، ارتودنسی پیشگیری محسوب می‌شود زیرا از تکامل یک ناهنجاری فکی شدید جلوگیری می‌کند.

سایر مقالات : هزینه درمان ارتودنسی

مزایای ارتودنسی در سنین پایین

زمانی که فک‌ها و دندان‌های کودک در جای صحیح خود قرار گرفته باشند، علاوه بر ارتقاء سلامت دهان و دندان کودک، لبخند و چهره‌ای زیباتر را برای او به ارمغان می‌آورند. در صورتی که دوره‌ی درمان ارتودنسی در سنین پایین‌تر زیر نظر متخصص ارتودنسی شروع شود، سبب خواهد شد تا در سنین بالاتر از آسیب‌های جدی‌تر جلوگیری شود و هم چنین درمان در سنین نوجوانی در زمان کوتاه‌تر و آسان‌تر امکان بپذیرد. علاوه بر تمام موارد درمانی، ارتودنسی کودکان باعث ایجاد اعتماد به نفس بیشتر کودک می‌شود. ارتودنسی سبب می شود تا مشکلات و بیماری‌های دیگری که به سبب ناهنجاری‌های دهان و دندان در فرد ایجاد شده است بهبود یافته و یا به طور کامل رفع گردد.

سایر مقالات : ایمپلنت مگاژن چیست ؟

درمان‌های ارتودنسی چگونه به کودک من کمک می‌کنند؟

انجام درمان‌های ارتودنسی به کودک شما این توانایی را می‌دهد که هر عملی را که در انجام آن دهان و دندان دخیل هستند را صحیح‌تر و بهتر انجام دهد. کودک بعد از انجام درمان ارتودنسی می‌تواند بهتر بجود و عمل بلع برای او راحت‌ترخواهد بود. در نتیجه آن گوارش بهتری خواهد داشت و رشد و تکامل برای او در زمان مناسب اتفاق خواهد افتاد.

علاوه بر این، زمانیکه موقیعت دندان‌ها تصحیح شوند و عملکرد طبیعی به آن‌ها بازگردانده شود، زیباتر به نظر خواهند رسید. یک لبخند زیبا به عنوان یکی از اهداف اصلی درمان ارتودنسی کودکان در نظر گرفته می‌شود که اثرات مثبت جسمانی و روانی زیادی خواهد داشت.

سایر مقالات : قیمت کامپوزیت دندان

افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس، چه در سنین کودکی و چه در سنین بزرگسالی به عنوان میوه درخت ارتودنسی به حساب می‌آید و این موضوع در مطالعات زیادی اثبات شده است. بر اساس یافته‌هایی که از یک تحقیق و مطالعه با موضوع ارتباط میان افزایش اعتماد به نفس و انجام درمان‌های ارتودنسی که در مجله معتبر pubmed چاپ شد، ارتودنسی با اصلاح موقیعت و بدشکلی دندان‌ها و فک‌های بیمار، تاثیر چشمگیری در افزایش اعتماد به نفس و رضایت از زندگی بیماران داشته است.

سایر مقالات : ایمپلنت زیگوماتیک یا متصل

ضمنا باید در نظر داشت که دندان‌هایی که در موقعیت صحیح خود قرار می‌گیرند، کمتر دچار پوسیدگی و جرم‌گرفتگی می‌شوند و بیماری‌های لثه برای فردی که دندان‌های مرتب و منظمی دارد کمتر بروز می‌کند.

بیماری کلیه و مجاری ادراری – اورولوژی

۲ بازديد

بیماری کلیه و مجاری ادراری یا اصطلاحا «اورولوژی» می‌تواند در همه افراد و در هر سنی اعم از خانم‌ها، آقایان و حتی کودکان ایجاد شود. این بیماری تنها قسمت خاصی از بدن را تحت تاثیر قرار می‌دهد، در خانم‌ها دستگاه ادراری درگیر می‌شود و در آقایان دستگاه ادراری و اندام‌های تولیدمثل تحت تاثیر قرار خواهند گرفت.

سایر مقالات : جراحی سنگ کلیه

بیماری‌های اورولوژی شامل دستگاه ادراری، سنگ کلیه، مشکلاتی در زمینه کنترل ادرار، پروستات و بسیاری از موارد دیگر است که در ادامه به‌طور کامل به این مسئله خواهیم پرداخت.

سیستم دستگاه ادراری، مسئول تخلیه ادرار از بدن است. ادرار از مواد زائد و آب تشکیل شده که باید با وجود سیستم ادراری در بدن، بدون مشکل خارج شود. دستگاه ادراری شامل کلیه‌ها، حالب‌ و مثانه است.

برای خارج شدن ادرار به‌طور طبیعی، باید ترتیب هر یک از مراحل بدون هیچ مشکلی طی شود. اصطلاح بیماری اورولوژی یا همان بیماری کلیه و مجاری ادراری شامل طیف گسترده‌ای از بیماری‌های مرتبط با دستگاه ادراری است.

سایر مقالات : نوشیدنی های مفید برای سنگ کلیه

با شایع‌ترین بیماری کلیه و مجاری ادراری – اورولوژی آشنا شوید

اختلالات و بیماری‌های بسیاری در زمینه اورولوژی وجود دارد. در ادامه شایع‌ترین بیماری‌هایی را که در خصوص اورولوژی از سوی انجمن پزشکی آمریکا شناخته شده است، در ادامه برای شما ذکر خواهیم کرد:

هایپرپلازی خوش‌خیم پروستات (BPH)

منظور از هایپرپلازی خوش خیم پروستات، بزرگ شدن پروستات است، در واقع این افزایش به‌دلیل بزرگ شدن اندازه غده پروستات است. BPH در آقایان مسن بسیار شایع است و ارتباط مستقیمی با سرطان پروستات ندارد.

علائم ناشی از این بیماری به دلیل بزرگ شدن پروستات و وارد کردن فشار به مجاری ادرار، ایجاد می‌شود. علائم ناشی از این بیماری که در آقایان احساس می‌شود به شرح زیر است:

نیاز مکرر به ادرار کردن وجود دارد.

هنگام دفع ادرار، مقدار کمی از ادرار خارج می‌شود.

پس از دفع ادرار احساس خالی شدن مثانه وجود ندارد.

زمانی که بیماری با چنین شرایطی به پزشک متخصص مراجعه می‌کند، ابتدا سعی بر این دارد که این شرایط را با داروها برطرف کند، در مواقعی که این بیماری به‌صورت شدید رخ داده باشد، مجبور به درمان با عمل جراحی خواهند بود.

بی اختیاری ادرار

منظور از بی اختیاری ادرار، عدم کنترل مثانه است. هنگامی که بی اختیاری ادرار در فردی وجود داشته باشد، نشت ناخواسته ادرار در او وجود خواهد داشت. این وضعیت قطعا برای بیمار آزاردهنده است.

سایر مقالات : سرطان مثانه

گاهی ممکن است برخی از بیماری‌ها منجر به چنین مشکلی شود که در ادامه این موارد را برای شما ذکر خواهیم کرد:

دیابت

بارداری و زایمان

عضلات ضعیف مثانه

مثانه بیش فعال

بزرگ شدن پروستات

ضعیف شدن عضلات اسفنکتر (عضلات حمایت کننده مجاری ادراری)

آسیب وارد شدن به نخاع

یبوست شدید

عفونت مجاری ادراری

بیماری‌هایی از قبیل پارکینسون و مولتیپل اسکلروزیس

سایر مقالات : عمل PCNL

چرا باید رژیم غذایی سالم داشته باشیم؟

۲ بازديد

مطالعات مختلفی وجود دارند که به ارتباط بیماری‌های جدی با تغذیه نامناسب را نشان می‌دهند.

تغییراتی کوچک در نوع تغذیه می‌تواند به شکل چشمگیری خطر ابتلا به بیماری‌های کشنده مثل سرطان و بیماری‌های قلبی را کاهش دهد.

بنابراین اگر قصد تمرین یا ورزش دارید، بهتر است کار را با اصلاح رژیم غذایی شروع کنید.

سایر مقالات : رژیم غذایی بعد جراحی اسلیو معده

رژیم غذایی سالم فقط بر چربی و عضلات شما اثر نمی‌گذارد. بلکه باعث می‌شود تمام سلول‌های شما از منافع تغذیه بهره ببرند. به این ترتیب تغذیه اصولی از عملکرد مغز گرفته تا عملکرد عضلاتتان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

بنابراین اگر قصد تمرین یا ورزش دارید، بهتر است کار را با اصلاح رژیم غذایی شروع کنید. چرا که غذای سالم عملکرد بدنی شما را هم بهبود می‌بخشد.

سایر مقالات : سن مناسب جراحی لاغری

آیا کالری و بالانس انرژی مهم است؟

بیشتر مردم در مورد کالری موادغذایی اشتباه می‌کنند. تصور عمومی این است که یک رژیم غذایی سالم از غذاهای کم‌کالری تشکیل می‌شود و غذاهای پرکالری الزاما ناسالم هستند.

در مورد این که شمردن کالری باعث سالم شدن برنامه غذایی نمی‌شود، توافق وجود دارد. اما همچنان مهم‌ترین عامل در کاهش یا افزایش وزن، ایجاد یک بالانس منطقی بین کالری غذا و ارزش موادغذایی موجود در آن است.

کالری اضافه (بیشتر از مقدار سوزانده شده در طول روز) همیشه بد نیست. درست است که دلیل تجمع چربی، کالری اضافه است. اما همین کالری اضافه می‌تواند باعث افزایش حجم عضلات هم شود.

سایر مقالات : لاغری کردن سریع

برعکس این ماجرا هم صادق است. یعنی کم کردن کالری دریافتی با این که می‌تواند باعث چربی‌سوزی شود، شاید از حجم عضلات شما هم کم کند.

پس فعلا می‌دانیم که برای کاهش وزن اصولی باید کسری کالری ایجاد کرد و برای افزایش وزن، مازاد کالری. اما مهم است که این کسری یا مازاد، بر درصد چربی بدن اثر بگذارند یا بر عضلات.

سایر مقالات : شاخص توده بدنی BMI

سفر به ترکیه با قطار تهران

۳ بازديد

با گسترش سفر در جوامع امروزی، هزینه های سفر هم رو به افزایش است. از این رو گردشگران بسیاری به جای پرواز، به فکر سفر به ترکیه با قطار هستند. گران شدن بلیط هواپیمای استانبول از دلایل ویژه راه افتادن تور زمینی استانبول است. قبل از راه افتادن قطار در مسیر تهران به ترکیه، این تورها با اتوبوس و ماشین شخصی و از جاده انجام می گرفت. با راه افتادن امکان خرید بلیط قطار ترکیه گزینه های پیش روی گردشگران متنوع تر شد.

سایر مقالات : قیمت سفر به ترکیه

راه اندازی قطار تهران استانبولیاقطار تهران آنکارا خبر خوبی برای رونق گردشگری میان ایران و ترکیه بود. این قطار که از سال ۹۷ راه اندازی شده است، بسیار پرطرفدار شده و حتی بسیاری از دوستان من هم با آن سفر کرده اند. خاطرات دسته جمعی سفر با قطار برای دوستانم هنوز پر از هیجان و جذاب است.

انواع قطارها در مسیر ایران به ترکیه

برای کسانی که سفر اتوبوسی و زمینی به ترکیه را می پسندند، قطار راحت ترین گزینه است. گر چه برای چنین سفری نیاز به زمان دارید و عجله را باید کنار بگذارید. نه تنها ایران و مردم ترکیه، بلکه در این قطار با دیگر گردشگران خارجی هم روبرو می شوید. گردشگران خارجی در مسیر بازدید خود از ترکیه و ورود به ایران، این قطار را انتخاب می کنند. برعکس این موضوع هم صدق می کند. مطلب مسیرهای زمینی برای سفر به خارج کشور و مخصوصا ترکیه اطلاعات بیشتری راجع به سفر دارد.

سایر مقالات : سفر سه روزه استانبول

با خرید بلیط قطار وان از تبریز می توانید بدون هیچ دغدغه و استرسی در واگن نشسته و از پنجره مناظر زیبای آذریابجان ایران و شرق ترکیه را ببینید. هر چند که مسیر کلی این قطار از تهران به استانبول یا تهران به آنکارا در نظر گرفته شده است؛ اما امکان خرید بلیط قطار تبریز با شهرهای قرار گرفته در ترکیه هم وجود دارد. بیشترین مسافران، مربوط به قطار تبریز به وان ترکیه است. برای سفر به ترکیه با قطار باید ابتدا مسیر تهران به آنکارا را با یک قطار بروید.

پس از آن، آنکارا به استانبول را با دیگر قطارهای بین این دو شهر طی کنید. قطار سریع السیر آنکارا به استانبول می تواند گزینه خوبی برای ادامه مسیر باشد تا سفر به استانبول شما را محقق کند.

سفر به ترکیه با قطار از تبریز

قطار تبریز وان همانطور که گفتیم همواره یکی از پرطرفدارترین قطار های بین المللی ایران است. با راه افتادن قطار گردشگری مسیر ایران به ترکیه، می توانید زمینی هم به شهرهای معروف ترکیه سفر کنید. در این مسیر، سفر به وان ترکیه با قطار تبریز از جمله مسیرهای پرتردد است. قیمت بلیط سفر به ترکیه با قطار را از سایت های فروش بلیط قطار مانند رجا یا دیگر سایت ها خریداری کنید.

قطار تهران – آنکارا، ارزان ترین راه برای سفر

یکی از روش های مسافرت به ترکیه با قطار است. برای این نوع سفر و با افتتاح قطار تهران آنکارا می توانید هفته ای یک بار به سمت ترکیه حرکت کنید. بلیط قطار تهران آنکارا به صورت رفت و البته رفت و برگشتی فروخته می شود. این قطار تنها روزهای چهارشنبه هر هفته از تهران حرکت دارد. قطار ۳ ستاره البرز که قطاری کوپه ای ۴ نفره است، شب چهارشنبه به مقصد آنکارا حرکت می کند. بلیط برگشت از آنکارا به تهران هم تنها روزهای چهارشنبه با همین مدل قطار فروخته می شود. بنابراین اگر قصد خرید بلیط رفت و برگشتی تهران به آنکارا را دارید، یک هفته زمان اقامت در ترکیه خواهد بود.

اگر قصد سفر به ترکیه را دارید اینجا کلیک کنید.